וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לפקקים בחדרה? נפתח לתנועה מחלף אולגה צפון המשודרג

29.6.2023 / 16:50

בשורה לתושבי חדרה והסביבה: מחלף אולגה צפון המשודרג נפתח לתנועה, הצפוי להפחית במידה ניכרת את עומסי התנועה שיקל על העומסים בכניסה וביציאה מהעיר לכביש החוף, ולחבר את העיר ממזרח למערב

נפתח מחלף אולגה החדש בכניסה והיציאה המערבית מכביש החוף לחדרה/דוברות משרד התחבורה

צעד חשוב לשיפור זרימת התנועה והבטיחות לתושבי חדרה והסביבה: מחלף אולגה צפון נפתח היום (ה') לתנועה. המחלף המשודרג צפוי לפתור את בעיית הפקקים בכניסה והיציאה המערבית מחדרה, להקל על זרימת התנועה בין השכונות בעיר, ולשפר את חיבורן לכביש החוף.

עד כה, הגשר הותיק ששימש לכניסה והיציאה המערבית מהעיר, והוקם בשנות ה-90, כלל נתיב אחד בלבד לכל כיוון, וכך נגרמו עומסי תנועה כרוניים בין חלקיה המזרחיים והמערביים של חדרה, וכן מפגעי בטיחות.

במסגרת העבודות, שבוצעו על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, נהרס הגשר הישן ונבנה גשר חדש המחבר בין שכונות מערב חדרה למרכז העיר, וכולל שני נתיבים לכל כיוון נסיעה.

עוד, נסללו נתיבי חיבור חדשים לכביש החוף לכיוון צפון ודרום ונתיב חדש בדרך השלום לכיוון בית החולים הלל יפה. כמו כן, בוצעו שינויים במערכת הרמזורים במחלף. כאמור, המחלף נפתח היום לתנועה, אך בשבועות הקרובים עדיין יתבצעו עבודות השלמה אחרונות תוך הפרעה מינימלית לתנועה.

מחלף אולגה החדש בכניסה והיציאה המערבית מכביש החוף לחדרה. דוברות משרד התחבורה,
מחלף אולגה החדש בכניסה והיציאה המערבית מכביש החוף לחדרה/דוברות משרד התחבורה

שלמה בוזגלו, סגן ראש עיריית חדרה, הודה לשרת התחבורה מירי רגב על קידום העבודות: "לאחר שהעבודות בגשר התנהלו בעצלתיים פניתי לשרה מירי רגב שסייעה ואכן תוך חודשיים נפתח הגשר שיקל על העומסים בכניסה וביציאה מגבעת אולגה. מדובר על בשורה חשובה לתושבי חדרה".

שרת התחבורה, מירי רגב: "אחרי שנים שבהן השכונות המערביות של חדרה היו מנותקות למעשה משאר חלקי העיר, וחיבור לכביש החוף היה עמוס ולא בטיחותי, אנו שמחים לחנוך את מחלף אולגה צפון המשודרג, בהמשך למחלף הדרומי שנפתח לפני מספר חודשים. פרויקטים אלה הם חלק מהמאמץ האדיר שאנו משקיעים בחיבורה של ישראל מצפון לדרום ובחיזוק הפריפריה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פקקים לפני ליל הסדר בכביש החוף במחלף אולגה לצפון, 5 באפריל 2023. שלומי גבאי
הסוף לפקקים במחלף אולגה?/שלומי גבאי

ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה בפועל בירך על סיום העבודות: "אני נרגש לחנוך את מחלף אולגה כחלק מהפיתוח הנרחב וההתחדשות שעוברת העיר. המחלף המשודרג יפחית במידה ניכרת את עומסי התנועה, ויחבר את העיר ממזרח למערב. נמשיך לפתח ולקדם את חדרה ולהעניק לתושבים תשתיות תחבורה ראויות ומתקדמות. אני מודה לשרה ולמשרד התחבורה על שיתוף הפעולה וקידום פרויקטים בסדר גודל שלא נראה כמותו בעיר חדרה".

מנהל אגף ביצוע פרויקטים צפון בחברת נתיבי ישראל, המהנדס דימה פריצקר: "בשנת 2019 יצאנו לדרך במגה-פרויקט של הרחבת כביש החוף מחבצלת ועד אולגה, שכולל גם הקמת גשרים חדשים ומחלפים. מחלף אולגה צפון המשודרג הוא אבן דרך נוספת ואחרונה לקראת סיום הפרויקט הגדול הצפוי בספטמבר 2023, והוא כולל הרחבת המחלף לשני נתיבים בכל כיוון, תאורה חדשנית ומדרכות. במהלך העבודות במחלף אולגה, אפשרנו למשתמשי הדרך להמשיך ולנסוע בגשר הישן, במקביל לבניית הגשר החדש, כדי להבטיח רציפות תנועתית".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully