וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכים ודרקונים: המסלול להיתר בניה מעולם לא היה מסובך וממומן יותר

ליעד וכניש

28.6.2023 / 12:38

במהלך כנס של נדל"ן מדיה תחת הכותרת "פותחים חסמים", הציג מנכ"ל נתיבי הקמה תרשים עמוס לעייפה עם כל ההליכים שצריך לעבור יזם מתב"ע לרישיון בניה. סמנכ"לית מכלול הדגישה הקושי והאפשרויות במימון. מה אפשר לעשות כבר היום כדי לקצר הליכים?

אירוע "פותחים חסמים" של נדל"ן מדיה/יותם רונן

במסגרת כנס בוער במיוחד שהתקיים אתמול (ג') בבית ציוני אמריקה שבתל אביב, בהפקת נדל"ן מדיה ובהנחייתו של עופר פטרסבורג, נפגשו ראשי מערך התכנון והבינוי בישראל עם יזמים וקבלנים.

הנושא החם והמסקרן בו עסק הכנס, ונוגע לשאלה כיצד לצמצם את עודף הבירוקרטיה הקיימת כיום בענפי התכנון והבנייה, גרם להרבה קולות מהקהל להישמע, חלקם בדציבלים גבוהים מהרגיל, בניסיון למצוא פתרונות ולפתוח חסמים.

"לא, זה לא לוח של מבוכים ודרקונים, זו הדרך שיזמים וקבלנים צריכים לעבור כדי להגיע מתב"ע לרישיון בניה", כך פתח יגאל צ'ודנר מנכ"ל נתיבי הקמה, העוסקת בניהול תהליכי רישוי, את דבריו והצביע על התרשים המצורף בראש הכתבה, והוצג על המסך, "אם אנחנו מדברים על זה עד היום כבר 30 שנה וכלום לא השתנה, יש פה בעיה באמת מורכבת".

לוח משחק מבוכים ודרקונים. Moroboshi, תמונות גולשים
לוח משחק מבוכים ודרקונים/תמונות גולשים, Moroboshi

לשאלה האם יש משהו לעשות כבר היום כדי להקל על הליך הרישוי, השיב כי "מצד אחד, יש פה בעלי עניין ואי אפשר להאשים רק את הרשויות, שכן גם היזמים מקשים על התהליך עם חריגות בניה שמכבידות על הרשויות לדוגמה. מדובר במצב מורכב, וביחד נוכל לעשות הרבה יותר דברים מאשר בנפרד. מצד שני, יש מספר דברים שהרשויות יכולות כבר להגיב ולשנות".

"ראשית, על הרשויות לעבור תהליך של קוסטיומיזציה. לא צריך יותר מארבע שורות כדי להבין אילו מגבלות חלות על המגרש. הוויכוחים האין-סופיים והפרשנויות על כל תכנית עולים לנו בזמן מיותר. בניו יורק זה לא ככה, הכל שם הרבה יותר פשוט וברור. אנחנו מדינה קטנה, אין סיבה שיהיה כאן כל כך מסובך. שקיפות ופשטות פותרים הכל וכמה שיותר נוריד חזיתות, עם כמה שפחות מחלוקות - כך ייטב עבור כולנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כנס של נדל"ן מדיה: "פותחים חסמים". נדל"ן מדיה,
יגאל צ'ודנר ונתנאלה ולדמן על הבמה בכנס של נדל"ן מדיה/נדל"ן מדיה

נתנאלה ולדמן, מנהלת פיתוח עסקי בקבוצת מכלול, השתתפה גם היא במפגש החשוב ובחרה לדבר על החשיבות של בחירת גוף המימון כדי לעבור את תקופת הבניה בצורה חלקה, בתקופה כזו - בה הפך נושא המימון לנושא מרכזי אצל יזמים וקבלנים, עקב סביבת הריבית הגבוהה שהשתנתה מקצה לקצה תוך שנה אחת בלבד.

"אנחנו מלווים היום 334 פרויקטים, חלקם של החברות הגדולות במשק הישראלי, ואנחנו רואים את ההבדלים בין הערים. המורכבות והסיבוך שעובר היזם עד שהוא מגיע לגוף המימוני הוא כמו שבעת מדורי גהינום. זהו מצב בלתי נסבל עבור יזמים. אנחנו כגוף מימוני נעשה ככל יכולתנו כדי להקל על היזם ולצמצם את התסכול שהוא מגיע איתו, אבל ראשי הרשויות והמדינה חייבים לפעול כדי לפשט את הדברים, במיוחד בסביבת הריבית של היום שגם ככה מקשה על היזמים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully