וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם התכנון והבניה הולך להשתנות מהסיבה המפתיעה הזו?

ליעד וכניש

27.6.2023 / 20:12

במהלך כנס של נדל"ן מדיה שהתקיים היום ועסק בעתיד התכנון והבנייה בישראל, ובין היתר עסק בנושא תכנון בר קיימא, עלו מספר השערות מעניינות בנוגע להשפעת הטכנולוגיה על עולם התכנון | 15 דונם על גדר עזה ישמשו לייצור אנרגיה סולארית?

כנס "פותחים חסמים" של נדל"ן מדיה/יותם רונן

"הכל הולך להשתנות, כל מה שאנחנו חושבים שהולך להיות בעתיד הרחוק - לא יהיה בעתיד הרחוק, אלא בעתיד הקרוב," פתח דוד יהלומי את כנס מועדון המאה של הנדל"ן בישראל של נדל"ן מדיה שהתקיים היום (ג') בתל אביב, בהנחיית עופר פטרסבורג, ועסק בעתיד התכנון והבנייה בישראל, הסרת חסמים והקלה על ההליכים.

"כך זה גם היה עם המכוניות החשמליות," המשיך יהלומי, המנכ"ל הנכנס של הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, "עד לפני כעשור אף אחד לא האמין שזה משהו שהולך להפוך למציאות בזמן הקרוב, מומחים דיברו על שנת 2035 ומעלה, והנה, קם אילון מאסק והוכיח לכולם שהם טועים, שמבחינת טכנולוגיה העתיד הרחוק מעבר לפינה, ויש להתכונן אליו בהתאם".

יהלומי, שפתח כאמור את הכנס, דיבר על תכנון בר קיימא, ועל השאלה כיצד הטכנולוגיה הולכת לשנות את העולם בכלל ואת עולם הבנייה והתכנון בישראל בפרט. "אנחנו מתכננים את הערים על פי התפיסה של הצרכים כפי שאנחנו מכירים אותם היום והם הולכים להשתנות כי הטכנולוגיה הולכת לשנות. ככל שנקדים לאמץ אורח חיים בר קיימא, כך נצמצם את הפער בין התכנון למציאות".

"אנחנו צריכים לתכנן היום את מה שנכון לא לעוד שנה שנתיים אלא לשלושת העשורים הקרובים. אין לי ספק שכמות המכוניות בכביש הולכות לרדת ב-90 אחוזים עקב המכוניות האוטונומיות, והמעופפות, שיגיעו גם הן. אנחנו מתכננים כבישים וגשרים והכל כאילו מספר המכוניות על הכביש הולכות לגדול, זה בדיוק ההפך. המכונית החשמלית גם הולכת לשנות את הערים שלנו, היום כבישים מרכזיים שמלאים בפיח הם הנדל"ן של מחר, כשהכבישים האלו יהיו נקיים מזיהום ומרעש הם יהפכו לנדל"ן יוקרתי".

דוד יהלומי מדבר על תכנון בר קיימא בכנס של נדל"ן מדיה. באדיבות המצולמים
דוד יהלומי מדבר על תכנון בר קיימא בכנס של נדל"ן מדיה/באדיבות המצולמים

"גם שיטת המיסוי צריכה להשתנות מהסיבה הזו בדיוק. כיום, עיריית תל אביב מכניסה למעלה מ-200 מיליוני שקלים רק מדוחות חניה, הכל הולך להשתנות ואנחנו חייבים להיערך לזה כבר ממחר בבוקר".

יהלומי המשיך ואמר כי "בנושא של סילוק והטמנה, תחשבו על עולם שבו אנחנו נפטרים מהפסולת שלנו אצלנו בבניין, אין משאיות שמפנות ונוסעות בכבישים ומשפיעות על הפקקים והזיהום ומטמינים בקרקע ועושות עוד יותר זיהום. כיום אנחנו מטמינים 80 אחוז מהפסולת שלנו באדמה, זה מזהם את האוויר ואת הקרקע. במדינות מערביות זה 20 אחוז, אנחנו סופר מדינת עולם שלישי בנושא הזה. עלינו לשאוף לכלכלה מעגלית, להפריד פסולת במקור כבר בבתים. ממשלת ישראל צריכה לייצר את הפלטפורמות האלה כדי לשפר משמעותית את איכות הסביבה ולחסוך מיליארדים למשק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

15 דונם על גדר המערכת סביב רצועת עזה ישמשו לייצור אנרגיה סולארית?

עוד, במהלך הכנס, גם בנושא תכנון בר קיימא, עלתה החשיבות של הרחבת השימוש במערכות פוטו-וולטאיות (סולאריות) על גגות וחזיתות מבני מגורים;

רפי אלמליח, מנכ"ל מינהל התכנון, טען כי זה אחד הנושאים המרכזיים של יעדי התכנון בשנים הקרובות בישראל, "זה העתיד. חשמל פוטו וולטאי המיוצר על גגות בניינים ואפילו על החלונות והמבנים, זה חיסכון אדיר למשק מבחינת אנרגיה".

עוד, אמר אלמליח, כי לא חסרים שטחים לייצור חשמל פוטו-וולטאי ישראלי, לדוגמה, 15 דונם על גדר המערכת סביב רצועת עזה".

לטענות יזמים וקבלנים מהקהל שמדובר בצעד לא ישים, כיוון שהרגולציה הופכת את זה לכדי לא כלכלי עקב עודף הסעיפים, דוד יהלומי השיב: אנחנו נצטרך לעבוד כדי שזה יהיה כלכלי, אין סיבה שבגרמניה, מדינה בה יש 50% שמש מישראל, ייצרו חשמל פוטו וולטאי פי 3 מאשר בישראל, זה לא הגיוני וחייב להשתנות".

גדר המערכת סביב עזה, פברואר 2016. ראובן קסטרו
גדר המערכת סביב רצועת עזה/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully