וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניה שוברת שיאים: תשע תכניות פינוי בינוי ביום אחד

27.6.2023 / 18:50

הוועדה לתכנון ולבנייה בנתניה אישרה להפקדה 9 תכניות פינוי בינוי חדשות ל-996 דירות ישנות במספר שכונות ומתחמים ברחבי העיר | במסגרת זו, אושרה להפקדה תוכנית התחדשות ראשונה בשכונת סלע הותיקה

התחדשות עירונית בסלע נתניה. ליאור אחירון, גיורא גור ושות' אדריכלים,
התחדשות עירונית בסלע נתניה/ליאור אחירון, גיורא גור ושות' אדריכלים

שיא חדש בנתניה: הוועדה לתכנון ולבנייה דנה ואישרה להפקדה ביום שני האחרון (26/6) לא פחות מ-9 תכניות פינוי בינוי חדשות, במסגרתן 996 משפחות בנתניה יזכו להתחדש בדירה חדשה בבניין חדש עם ממ"ד מרפסת, חניה, מעלית ותשתיות חדשות.

למעלה ממחצית הדירות שיתחדשו ממוקמות בשכונות הותיקות דורה ואזורים - סה"כ 464 דירות יפונו. בנוסף, לראשונה, יחודשו 116 דירות בשכונת סלע הוותיקה.

מדובר בבניינים ודירות במצב פיזי ירוד ביותר, שחידושם במסגרת תוכניות פינוי-בינוי צפוי לשפר את איכות חייהם של אלפי תושבים בעיר.

במסגרת התוכניות, מתוכננת תוספת שטחי ציבור נרחבת לטובת מבני ציבור, שטחים פתוחים ושטחי ציבור מבונים בקומות הקרקע של בנייני המגורים. כמו כן, בכל התוכניות חויבו היזמים להעמיד קרן תחזוקה לטובת בעלי הדירות בהתאם למדיניות הוועדה המקומית.

לראשונה: שכונת סלע מתחדשת

כאמור, הועדה המקומית נתניה אישרה להפקדה תוכנית התחדשות ראשונה בשכונת סלע הוותיקה. התוכנית כוללת הריסה ובנייה של 8 בניינים, בהם 116 יחידות דיור.

התוכנית כוללת הקמה של 3 מגדלי מגורים לאורך כביש החוף, שני בניינים של 10 קומות לכיוון פנים השכונה, שטח ציבורי פתוח לטובת פארק ושטח של 1 דונם לטובת בניית מבני ציבור.

במסגרת התוכנית יקבלו בעלי הדירות דירה חדשה עם מעלית ותשתיות חדשות, ממ"ד, מרפסת וחניה תת קרקעית. כמו כן, חייבה העירייה את היזם בהעמדת קרן תחזוקה לבעלי הדירות במתחם ל-10 שנים.

התחדשות עירונית ברחוב נחום, שכונת דורה בנתניה. משרד ברעלי לויצקי כסיף,
התחדשות עירונית ברחוב נחום, שכונת דורה בנתניה/משרד ברעלי לויצקי כסיף

התוכנית הזו היא הסנונית הראשונה של התחדשות עירונית נרחבת המתוכננת בשכונת סלע;

יש לציין כי במהלך שלוש השנים האחרונות קידמה העירייה באמצעות מנהל ההנדסה מסמכי מדיניות המתווים את התחדשות השכונה כולה. במסגרת מסמכי המדיניות מתוכננים להתחדש כ-1,000 דירות קיימות, צפויים להיבנות מגדלי מגורים בעיקר לאורך כביש החוף, לצד בנייה נמוכה יותר של 10 קומות לפנים השכונה, מבני ציבור נרחבים, שטחי ציבור פתוחים בהיקפים נרחבים ושבילי הליכה ושבילי אופניים בתוך השכונה.

במקביל להתחדשות השכונה מקדמת העירייה, בשיתוף משרד התחבורה את תוכנית "מהיר לעיר" הכוללת תשעה צירי העדפה לתחבורה ציבורית אפקטיבית. שני צירים צפויים לעבור בסמיכות לשכונה, אחד לאורך רחוב הרצל ואחד לאורך רחוב רזיאל.

התחדשות עירונית במתחם העליה, שכונת דורה בנתניה. רוזנפלד ארנס אדריכלים,
התחדשות עירונית במתחם העליה, שכונת דורה בנתניה/רוזנפלד ארנס אדריכלים

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "התוכניות שאושרו היום, בהן התוכניות הגדולות שקידמנו ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית עבור השכונות הוותיקות נאות שקד ורמת ידין, הן עיצומו של תהליך התחדשות עמוק שעוברת העיר נתניה. תהליך זה יביא חיים חדשים לעיר, עם יכולת של האוכלוסייה הקיימת לצמוח ולהתחזק, בסביבות מגורים מודרניות, איכותיות ובטוחות, לצד אפשרות כניסה של אוכלוסייה חדשה שמעצימה את העיר. התחדשות שכונות רחבות משגשג כיום במרכז הארץ וכעת מתחיל לחלחל לרשויות מקומיות במעגלים נרחבים יותר. שיתוף הפעולה עם עיריית נתניה, ועם השלטון המקומי הוא שיוצר הצלחה ופיתוח מהיר."

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר: "אתגרי העתיד מציבים בפנינו את חידוש שכונות העיר באמצעות פרויקטים של פינוי בינוי. אנחנו לא מסתפקים רק בבניית שכונות חדשות אלא גם בחידוש מסיבי, בדגש על פיתוח השכונות הוותיקות. אמשיך להוביל ולפתח נתניה אחת גדולה ופורחת, בצורה נכונה אשר תשמור על האופי והצביון של השכונה והעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully