וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוחלט: מרפסות לא מקורות לא יחושבו במסגרת שטחי הבניה

27.6.2023 / 18:09

לאחר שהתברר כי לאחרונה התקבלו החלטות שונות בועדות המקומיות: תקנה חדשה שעברה היום עושה סדר בנוגע לשטחי מרפסות לא מקורות בתהליך הבניה, וקובעת כי אין לחשב אותן במסגרת שטחי הבניה באופן גורף

במכתב שנשלח היום לוועדות המחוזיות לתכנון ובנייה ולמהנדסי הערים, הבהירו יו"ר מטה התכנון הלאומי, הרב נתן אלנתן, ומנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, כי מרפסות לא מקורות שנוספו לבתים לא ייכללו במניין שטחי הבנייה של המבנה, ולפיכך הן לא צריכות לבוא על חשבון שטחים מתוכננים אחרים.

זאת, בהתבסס על חוות דעת בנושא שהגישה היועצת המשפטית של מינהל התכנון, עו"ד תדמור עציון, וגורף לכלל הועדות המקומיות.

החלטה זו באה לעשות סדר על רקע דיווחים על החלטות מנוגדות שהתקבלו בוועדות מקומיות שונות ברחבי בארץ, בהתייחסותן לשטחי מרפסות לא מקורות: חלק מהועדות החשיבו אותן במסגרת שטחי הבנייה ומשכך הן מפחיתות את יתרת הבנייה המותרת, וחלק לא החשיבו.

בניין עם מרפסות קופצות. ShutterStock
אילוסטרציה: מרפסות לא מקורות/ShutterStock

נזכיר כי תקנות חישוב השטחים קובעות כי השטח הכולל המותר לבנייה במבנים הוא הסכום במ"ר של כלל השטחים המקורים בו - מכאן שמרפסת לא מקורה לא אמורה להיכלל בחישובי השטחים לבנייה.

על ההחלטה שהתקבלה סיפר הרב נתן אלנתן במהלך כנס של נדל"ן מדיה שהתקיים היום (ג') בתל אביב בהשתתפותו ובהשתתפות רפי אלמליח, ועסק בפתיחה והקלה על חסמי התכנון והבנייה בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully