וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: טען שהוא תושב בריטי במטרה להתחמק ממס של מיליוני שקלים

26.6.2023 / 19:16

מה שנקרא, באסטד: כתב אישום הוגש נגד יזם נדל"ן ישראלי שטען באמצעות דיווח כוזב כי הוא תושב זר, בניסיון להתחמק מתשלום מס על רווח של 23 מיליון שקל. הנאשם נכנס ויצא מישראל במרמה עם דרכון בריטי

בכתב אישום שהגישה היום (ב') פרקליטות מיסוי וכלכלה לבית המשפט השלום בתל אביב, מואשם יזם נדל"ן ישראלי מגני תקווה כי תכנן ויצר מצג שווא לפיו אינו תושב ישראלי על מנת להתחמק מתשלום מס בגובה מיליוני שקלים.

הנאשם, באמצעות דיווח כוזב לכאורה וכניסה/ יציאה מישראל במרמה עם דרכון בריטי, טען כי הינו תושב אנגליה בניסיון להתחמק מתשלום מס על רווחים בגובה 23 מיליון שקל.

בכתב האישום מצוין כי הנאשם אכן עזב את ישראל בשנת 2005 יחד עם בת זוגו וילדיו והיגר לאנגליה, ואף קיבל דרכון בריטי במסגרת התאזרחותו באנגליה, עם זאת, נטען כי החל משנת 2011 עיקר עיסוקו ועסקיו של הנאשם היו והינם בישראל.

שופט בית משפט כסף. ShutterStock
אישום: טען שהוא תושב בריטי במטרה להתחמק ממס של מיליוני שקלים/ShutterStock

על פי החשד, בשנים 2012 ו-2014 ביצע הנאשם 2 עסקאות למכירת מקרקעים באילת בשווי של עשרות מיליוני שקלים, וזאת בזמן שהוא מציג בפני מס הכנסה במרמה כי הינו תושב אנגליה, ועל כן הוא פטור ממס לאור אמנת המס בין אנגליה לבין ישראל.

עוד, מכתב האישום עולה כי החל משנת 2011, עיקר עיסוקו ועסקיו של הנאשם היו בישראל, וכך בין היתר הוא רכש אופציות לרכישת קרקעות באילת באזור "בית האופרה" ו"חאן אילת", שנמכרו בשלב מאוחר יותר ברווח של כ-23 מיליון שקל.

כמו כן, הנאשם נעצר בעבר על ידי רשות המסים, בינואר 2019, בחשד להתחמקות מתשלום מס בהיקף של יותר מ-10 מיליון שקל ושוחרר בתנאים מגבילים, תוך הפקדת ערבויות כספיות.

כאמור, הנאשם עומד בימים אלו שוב בפני תביעה שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב בחשד לשימוש במרמה, ערמה ותחבולה במטרה להתחמק מתשלום מס, מתן תשובה כוזבת על שאלה וכן מסירה בדו"ח על פי הפקודה אמרה או תרשומת כוזבת.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully