וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הקמת בית חולים ציבורי חדש בישראל: יתן מענה למאות אלפי תושבים

26.6.2023 / 12:13

הועדה המחוזית ירושלים אישרה תכנית להקמת בית חולים חדש בעיר בית שמש, הצפוי לתת מענה להיקף של כ-360 אלף תושבי העיר בנוסף לתושבי המרחב. התוכנית כוללת כ-770 מיטות, מנחת מסוקים ו-7 קומות

הדמיה - בית חולים חדש בבית שמש. קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים,
הדמיה - בית חולים חדש בבית שמש/קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים

בשעה טובה: הועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, מודיעה היום (ב') כי החליטה לאשר להפקדה את התכנית להקמת בית חולים ציבורי בעיר בית שמש.

בית החולים החדש, שישתרע על שטח כולל של 180 דונם בדרום העיר, יכלול כ-770 מיטות, הצפויות לתת מענה להיקף אוכלוסייה של כ-360 אלף תושבים בעיר בית שמש ולתושבי המרחב הקרוב במטה יהודה.

במסגרת התוכנית, ייבנו 5 מבנים בגובה של 7 קומות שישמשו לטובת בית החולים עצמו, ויכללו מחלקות אשפוז, בית חולים חירום, שירותי רפואה, אולמות כנסים והרצאות, מרפאות ומכונים רפואיים, מעבדות, מבנים למעבדות ומחקר רפואי והכשרה צוותי רפואה, מלונית, ועוד.

בסך הכל, התוכנית, שהוגשה על ידי עיריית בית שמש, כוללת זכויות בינוי בהיקף של כ- 194,000 מ"ר ועוד כ-7,200 שטחי מסחר.

הדמיה - בית חולים חדש בבית שמש. קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים,
הדמיה - בית חולים חדש בבית שמש/קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים

יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים, שירה תלמי באבאי: "מלבד הקמה של בית חולים ציבורי נוסף בישראל, המהווה בשורה משמעותית לתושבי העיר והאזור, הקמת בית החולים תאיץ את הפיתוח הכלכלי של העיר ותאפשר את חיזוק מעמדה וגודלה של בית שמש עד לעמידה ביעד של 360 אלף תושבים".

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "התוכנית אשר הוגשה על ידי עיריית בית שמש, מהווה חלק משמעותי, מראייה תכנונית ארצית, המבטיחה עוד צעד במימוש המערך הרפואי-ציבורי בישראל ובמחוז. תוכנית זו צפויה לקדם מוקד איכותי של תעסוקה, מסחר מקומי ומחקר רפואי, אשר צפוי לתרום לקידומה של בית שמש כעיר לכל דבר, ולהגדיל את המענים השונים לתושבים".

ראשת העיר בית שמש, ד"ר עליזה בלוך: "בית החולים ישרת את כל אוכלוסיות העיר באופן שיאה לעיר עם קצב התפתחות יוצא דופן. הקמת שלוחת בית חולים תאפשר לכל תושבי העיר לצרוך את שירותי הבריאות מבלי לעזוב את העיר. החלטת הוועדה היא צעד חשוב לאחד מאירועים ההיסטוריים בדברי ימי העיר בית שמש. אין לי ספק שכולנו רואים באופק את קביעת המזוזה וחנוכת בית החולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully