וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלכות גם בתחום הנדל"ן: כך הפכה קפריסין ליעד תיירותי עולמי

בשיתוף Ewave Nadlan

28.6.2023 / 11:34

ההשלכות של ההתעניינות הגואה בקפריסין הן מרחיקות לכת והשפיעו באופן משמעותי על שוק הנדל"ן בקפריסין ובאיים השכנים לה. נשאלת השאלה, האם ישנה סיבה גם למשקיע הנדל"ן הישראלי לעקוב אחר המתרחש באי השכן

קפריסין. הדמיה: Square creative,
כבר היום למעלה מ-20 אלף נכסים מושכרים לטווח קצר באמצעות אפליקציית AIRBNB/הדמיה: Square creative

קפריסין התגלתה לאחרונה כמרכז מתפתח בתעשיית התיירות העולמית. האי הידוע באקלים הנעים שלו ובאופי הידידותי של תושביו, מושך אליו מיליוני תיירים. בשנת 2019, שנת שיא לתיירות עולמית, דווח על למעלה מ-4 מיליון תיירים שביקרו בקפריסין - פי 4 מאוכלוסיית האי. נראה כי מגמה זו מתעצמת בעידן של פוסט קורונה, והתחזיות לשנה הנוכחית מצביעות על כך שמספר התיירים המגיעים לקפריסין אף יעלה על נתוני השיא של 2019.

ראשית, חיוני להסתכל על כמה פרויקטים תיירותיים רחבי היקף ששמו את קפריסין על מפת התיירות העולמית. דוגמה מצוינת היא פרויקט הנופש הים תיכוני של עיר החלומות ליד לימסול - City of Dreams Mediterranean. הפרויקט, שכולל מתחם ריזורט משולב בקזינו הגדול מסוגו באירופה, בהשקעה כוללת של 600 מיליון אירו, צפוי למשוך כ-300 אלף תיירים מדי שנה ואמור לפתוח שעריו ביולי הקרוב.

יתר על כן, מתקיים פרויקט החידוש השאפתני בהיקף של 1.2 מיליארד אירו במרינה ובנמל בלרנקה. מגה-פרויקט זה נועד להפוך את אזור הנמל למרכז שוקק של מסחר, אירוח ובידור. המרינה והנמל המשופצים יכילו מגוון רחב של ספינות, תוך התמקדות מיוחדת בספינות שייט יוקרתיות, מה שמגביר את זרם התיירים לאי.

בנוסף, מתבצעים פרויקטים של התחדשות עירונית בערים הגדולות, שדרוג מערכת הסחר הקפריסאית והקמתם של מרכזי קמעונאות גדולים. אלה נועדו לתת מענה לטעמם של תיירים בינלאומיים ולבנות מלונות חדשים כדי להתמודד עם הביקוש הגובר.

אלא שלא כול התיירים בעשור השלישי של המאה ה-21 מתארחים רק בבתי מלון - רבים מעדיפים לחוות את הביקור שלהם באי באמצעות דירות להשכרה. למעשה, כבר היום למעלה מ-20 אלף נכסים מושכרים לטווח קצר באמצעות אפליקציית AIRBNB.

קפריסין. הדמיה: Square creative,
"עלייה בתיירות הופכת לזרז לפיתוח נדל"ן"/הדמיה: Square creative

השלכות נדל"ניות

על פי חוות דעתם של מומחי הנדל"ן הקפריסאים העלייה בהיקף התיירות תוביל להקטנת היצע הנכסים המיועדים למגורים. קפריסין עולה מדרגה בחשיפה שלה לעולם התיירות העולמי, ואיתו גם יעלה הביקוש בשוק השכירות קצר המועד - דוגמת AIRBNB. גריעת הנכסים משוק הדיור למגורים יצמצם את ההיצע הזמין, ויגרום לעלייה במחירי הנכסים - הן למגורים והן לשכירות.

אסף כהנר, מנכ"ל Ewave Nadlan, חברת נדל"ן ישראלית הפועלת בשש השנים האחרונות באופן נרחב בקפריסין, מספק כמה תובנות: "צפינו במגמה זו לא רק בישראל אלא בעולם - עלייה בתיירות הופכת לזרז לפיתוח נדל"ן. פיתוח בתי מלון תמיד מוביל לעלייה במחירי הנדל"ן, והופעת מודל שיתוף הנכסים - המודגם ב-Airbnb - מעורר ביקוש משמעותי, ומעלה את מחירי הנכסים עוד יותר".

כאמור, הפריחה בתיירות והשכירות לטווח קצר מביאות גם אתגרים משלהן. ככל שיותר נכסים מוקצים להשכרה לטווח קצר, נכסי המגורים הזמינים הולכים ומתמעטים. חוסר האיזון בין היצע וביקוש מוביל בהכרח לעלייה במחירי הנדל"ן למגורים, מה שמציב אתגר לא מבוטל לשוק הנדל"ן באי.

קפריסין היא כבר זמן רב יעד מועדף להשקעה ולחופשה על ישראלים, קבוצת התיירים השנייה בגודלה המבקרת באי אחרי הבריטים. כהנר מוסיף, "ישראלים רבים הרוכשים נכס באי רואים בכך הזדמנות כפולה - בית נופש למשפחותיהם והזדמנות השקעה להשכרה לטווח קצר".

כהנר מוסיף כי "אנחנו כבר לפני שש שנים זיהינו את המגמות הללו ופיתחנו מומחיות באמצעות חברת הבת שלנו שיזמה בנייה של למעלה מ-170 דירות, ושלושה מתחמי מלונאות תחת המותג LIV. מלונות אלו נהנים מדירוג גבוה באתר בוקינג, המעיד על הפופולריות שלהם בקרב מבקרי האי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נמל לרנקה בקפריסין. Shutterstock, ShutterStock
הופכת למוקד משיכה לתיירים. קפריסין/ShutterStock, Shutterstock

הזדמנויות ראויות

קפריסין הופכת למוקד משיכה לתיירים בזכות השילוב הייחודי של כלכלה איתנה, תמריצים ממשלתיים נוחים, מזג אוויר נוח ואופי נעים של הקפריסאים. לכך יש להוסיף מרחק טיסה קצר, מה שהפך אותה למוקד משיכה לישראלים - תיירים, משקיעים וחברות. כהנר מסכם: "אם אתה חושב על השקעה בנדל"ן בקפריסין האקלים הנוכחי מהווה את הרגע הנכון לפעול".

לסיכום, עלייתה של קפריסין כיעד תיירות עולמי השפיע באופן משמעותי על שוק הנדל"ן שלה. הביקוש לאי מצוי בצמיחה, הוא מייצר הזדמנויות ראויות, ואלו מצריכות לכול הפחות מחשבה על כניסה לפוזיציית השקעה באי השכן.

בשיתוף Ewave Nadlan
  • עוד באותו נושא:
  • קפריסין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully