וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק חדשה של המשרד להגנת הסביבה מדירה את הקבלן הקטן?

25.6.2023 / 17:07

מכתב בהול שנשלח הבוקר על ידי התאחדות קבלני השיפוצים לשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, קורא לה לשים לב כי הצעת החוק החדשה לפינוי פסולת בניין "מדירה את ענף השיפוצים ואת הקבלן הקטן"

שיפוץ שיפוצים עיצוב הבית נדלן נדל"ן. ShutterStock
הצעת חוק חדשה של המשרד להגנת הסביבה מדירה את הקבלן הקטן?/ShutterStock

הבוקר (א'), שיגרו בהתאחדות קבלני השיפוצים מכתב בהול לשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, בנוגע להצעת החוק החדשה להסדרת ריכוז ופינוי פסולת בניין בישראל.

במכתב, מברכת התאחדות קבלני השיפוצים על המשך ניסיונותיו של המשרד להגנת הסביבה להסדיר את תחום פינוי פסולת הבניין בישראל, עם זאת, טוענים כי הצעת החוק המתגבשת שכחה את ענף השיפוצים ואת הקבלן הקטן.

על פי הצעת החוק, במסגרת תיקון החקיקה של המשרד להגנת הסביבה, תוטל חובה על יצרני הפסולת להתקשר ישירות עם האתר המורשה לקלוט את הפסולת, כולל הסדרה בנושאי אתרי אגירת פסולת וחובת יצרני הפסולת, הגדלת אחריות האתרים והרשויות לפיקוח ובקרה.

עם זאת, בהתאחדות טוענים כי הצעת החוק לא נותנת מענה מסודר לענף השיפוצים, אלא רק לענף הבנייה והתשתיות וקוראים לשרה ולגורמי המקצוע במשרד הסביבה להתדיין ולראות בקבלני השיפוצים הפתרון ולא הבעיה.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, אמר בנושא כי: "הצעת החוק לפינוי פסולת המתגבשת מדירה את ענף השיפוצים, על משרד הגנת הסביבה מוטלת האחריות להוספת אתרי פינוי פסולת באוזרים נגישים ובפריסה ארצית גם עבור הקבלן הקטן".

"הפסולת משיפוצים עולה לכדי 2.4 מיליון טון בשנה"

"ההתאחדות סבורה," נכתב במכתב, "כי על הצעת החוק להתייחס ולתת את הדעת למענה הנדרש לקבלנים קטנים ואתרי שיפוצים פרטיים, וכי על המשרד להגנת הסביבה מוטלת האחריות להוספת אתרים מורשים לקליטת הפסולת, שיוצבו במגוון אזורים נגישים וזאת על מנת לקדם ולתמרץ את הקבלנים לבצע פינוי פסולת בכמויות קטנות לאתר מוסדר".

לטענתם, "הקמת האתרים תקדם את תכלית החוק ותתמרץ את הקבלנים הקטנים לפנות פסולת לאתר חוקי ומוסדר, שכן ברור כי לצורך פינוי כמות פסולת קטנה קבלן לא ירחיק לנסוע עד לאתרי המחזור הממוקמים מחוץ לעיר".

המכתב שנשלח לשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן. התאחדות קבלני השיפוצים, פלאש 90
המכתב שנשלח לשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן/פלאש 90, התאחדות קבלני השיפוצים

בנוסף, מצוין במכתב כי "על פי ההערכות, כ-320,000 בתי אב מבצעים שיפוץ מידי שנה, כשהפסולת משיפוצים עולה לכדי 2.4 מיליון טון בשנה. נוכח הדברים, על המשרד להגנת הסביבה לתת את הדעת ולמצוא פתרונות ומענה לפסולת משיפוצים קטנים ובינוניים".

בסיום במכתב, קוראת ההתאחדות להידברות ברגע מכונן זה לקראת החוק החדש, ומזכירה כי " אנו לא הבעיה אלא הפתרון. ההיכרות העמוקה שלנו עם ענף השיפוצים ועם צרכי הקבלנים העוסקים בו מאפשרת לנו למצוא פתרון ישים, קל וזמין. יש בידינו הצעה לפורמט אשר יהיה בו כדי להביא לפתרון הסוגייה באופן קל וישים בטווח זמן המיידי ונשמח להגיע למשרדכם להציגו ולדון במתן פתרונות מספקים לענף השיפוצים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully