וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוכרים דירה בתל אביב? זה חוזה השכירות המומלץ על ידי העירייה

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 16:17

בעיר בה יותר ממחצית מהתושבים הם שוכרים, עיריית תל אביב מעדכנת את חוזה השכירות ההוגן ביותר לטענתה, עליו היא ממליצה לשימוש שוכרים ובעלי דירות בעיר. התיקונים עוסקים בעיקר במשך השכירות ובאופן העלאת שכר הדירה

בית קפה בשדרות רוטשילד בתל אביב. Shutterstock, ShutterStock
שוכרים דירה בתל אביב?/ShutterStock, Shutterstock

עיריית תל אביב מעדכנת היום (ד') את נוסח חוזה השכירות המומלץ וההוגן ביותר בעיר לטעמה, לשימוש חופשי של שוכרים ובעלי דירות.

מדובר בעדכון לחוזה שפורסם על ידי העירייה לראשונה בשנת 2016, ואשר נועד לאזן בין הצדדים להסכם ולהבטיח הוגנות ושקיפות, להגן על זכויות המשכיר והשוכר, וליצור סטנדרט חדש בשוק השכירות. החוזה מופיע באתר העירייה, וניתן למצוא אותו מחיפוש פשוט בגוגל.

עיקרי התיקונים בחוזה השכירות החדש

מנתונים שמתפרסמים על ידי עיריית תל אביב, 52% מתושבות ותושבי תל אביב-יפו מתגוררים בה בשכירות; 30% מהם הם משקי בית עם ילדים מתחת לגיל 18.

בשל הצורך ביציבות, ולאור חוסר הוודאות האופף את שוק השכירות הפרטית בישראל, ממליצה כעת עיריית תל אביב להאריך את תקופת השכירות הקבועה מראש בחוזה לשלוש שנים, ולאפשר העלאה של דמי השכירות בתום השנה השנייה בשיעור של עד 5%.

עדכון חוזה השכירות המומלץ על פי עיריית תל אביב. עיריית תל אביב, צילום מסך
את חוזה השכירות המלא ניתן למצוא באתר העירייה/צילום מסך, עיריית תל אביב

לדברי העירייה, עדכונו של חוזה השכירות המומלץ מבטא את תפיסת עולמה לפיה צריך להגביר את הוודאות בשוק השכירות החופשית, הן בנוגע למשך השכירות והן בנוגע לאופן העלאת שכר הדירה.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "בתל אביב-יפו שכירות היא דרך חיים, ועל כך יעידו יותר ממחצית ממשקי הבית שמתגוררים בעיר בשכירות, שרבים מהם הם משקי בית עם ילדים. לצד המאמצים הגדולים שאנו עושים להוספה משמעותית של דירות לשכירות במחיר מופחת, אנו מציעים למשכירי ולשוכרי הדירות בשוק הפרטי לאמץ את החוזה העירוני, כדי להבטיח שוק שכירות ודאי ויציב יותר, כיאה לעיר הטרוגנית שדואגת לרווחתם, בכל תחומי החיים, של תושביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully