וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה קורה: אושרה סופית הקמת השגרירות האמריקנית בירושלים

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 9:46

כעבור 5 שנים מאז שהשגרירות האמריקנית עברה לירושלים, הועדה המחוזית אישרה סופית את התכנית להקמת מתחם השגרירות האמריקנית בירושלים, הכוללת מבנה בגובה 10 קומות. האם טראמפ יגיע כאורח כבוד לחנוכת השגרירות החדשה?

שגרירות ארה"ב בירושלים. ShutterStock
אושרה סופית הקמת השגרירות האמריקנית בירושלים/ShutterStock

כ-5 שנים מאז שהשגרירות האמריקנית עברה לירושלים בקול תרועה, הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה ירושלים, בראשות שירה תלמי, הודיעה היום (ג') על החלטתה לאשר את התכנית להקמת מתחם חדש לשגרירות ארצות הברית בירושלים.

התכנית, על שטח כולל של כ-31 דונם, כוללת הקמת מבנה בגובה 10 קומות, שיוקם לצד מבנה מגורי עובדי שגרירות בגובה 4 קומות. המתחם ימוקם לאורך דרך חברון, הנחשבת לדרך היסטורית ראשית בעיר ובצמוד לקו הכחול של הרכבת הקלה אשר עתיד להיות ציר עירוני אינטנסיבי.

מתחם השגרירות המוצע מהווה מתחם בעל משמעות ציבורית וסמלית, ועתיד לרכז סביבו פעילות ציבורית בהיקף גדול, זאת בדומה למתחמי שגרירות ארה"ב בבירות אחרות בעולם.

אושרה סופית הקמת מתחם השגרירות האמריקנית בירושלים. משרד יגאל לוי אדריכלים,
אושרה סופית הקמת מתחם השגרירות האמריקנית בירושלים/משרד יגאל לוי אדריכלים

כמו כן, התוכנית שמה דגש על שיפור את הממשק של המתחם עם הסביבה, ולשם כך קבעה הוועדה הוראות מיוחדות להרחבת המדרכות, וזאת על מנת להבטיח הקמת גינות, שבילי הליכה ושבילי אופניים. בנוסף קבעה הוועדה שינויים בבינוי והנמכתו, וזאת על מנת לצמצם את היקף עקירת העצים במתחמים וכן את מופע גובה הבינוי כלפי רחוב.

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "מדובר בתוכנית חשובה, המהווה ציון דרך לעיר, אשר לצד החשיבות הסמלית שלה, צפויה להוות מוקד לפעילות ציבורית, כלכלית ודיפלומטית ענפה, תספק מאות מקומות עבודה חדשים לעיר, וזאת בהסתמך על השירות המצוין של הרכבת הקלה לאורך דרך חברון".

התוכנית הוגשה על ידי שגרירות ארה"ב ורשות מקרקעי ישראל, ונערכה על ידי משרד יגאל לוי אדריכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully