וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד יראה אזור מישור החוף בשנים הקרובות?

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 17:01

אשכול רשויות מישור החוף שהתגבש לאחרונה אירח הבוקר ועידה ראשונה מסוגה שעסקה בשאלת עתידו התכנוני של אזור מישור החוף והפיכתו למוקד תיירות לאומי, תוך ראיה הוליסטית של צרכי התושבים והרשויות המקומיות החברות בו

ועידת כלכלה ויזמות ראשונה מסוגה באזור מישור החוף התקיימה היום (ג') ועסקה בשאלת עתידו התכנוני של האזור, ובין היתר במציאת הדרכים לקידום ופיתוח אזורי תעשייה ותעסוקה משולבים, צמיחה ופיתוח כלכלי, תחבורה, נושאי קהילה וסביבה, עתידו התכנוני של האזור והפיכתו למוקד תיירות לאומי, תוך ראיה הוליסטית של צרכי התושבים והרשויות המקומיות החברות בו.

האירוע שהתקיים בחוף דור בנוכחות נציגי משרדי ממשלה שונים, ראשי רשויות ויזמים מקומיים, החל בטקס חתימה חגיגי על אמנת אשכול מישור החוף החדש שקם לאחרונה - ומאגד בתוכו את המועצות המקומיות הבאות: בנימינה-גבעת עדה, חוף הכרמל, זיכרון יעקב, ג'סר א זרקא, פורדיס ואלונה.

במהלך הוועידה, אותה הנחתה יעל אודם מחדשות 12, התקיימו דיונים ופאנלים בנושאים שעומדים על סדר היום כמו: איך יראה אשכול מישור החוף בשנים הקרובות מבחינה תכנונית?, המפתח לצמיחה עובר דרך שילוב בין שלטון מקומי ומרכזי, אזורי תעסוקה מחוללי צמיחה - איך בונים אותם נכון, התיירות כמשאב מרכזי ועוד.

מנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ, עם 6 ראשי המועצות בטקס אמנת אשכול מישור החוף. נועם מורנו בנוביץ תקשורת,
מנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ, עם 6 ראשי המועצות בטקס אמנת אשכול מישור החוף/נועם מורנו בנוביץ תקשורת

אשכול רשויות החוף הינו האשכול ה-12 שמצטרף לשורת אשכולות ברחבי הארץ שהוקמו על ידי משרד הפנים, אשר מקדם את תפיסת האזוריות בעבודת הממשלה והשלטון המקומי במטרה לחזק את השלטון המקומי ואת הרשויות המקומיות ולהביא לצמצום פערים תוך שיתוף פעולה וחוסן אזורי.

האשכול הוקם, כאמור, לאחרונה (לפני כ-7 חודשים) וכולל בתוכו 6 רשויות בלבד. עם זאת, שאיפת משרד הפנים והרשויות החברות בו היא להרחיבו כדי לספק יתרון משמעותי לגודל במרחב. עיסוקו המרכזי והראשוני הוא רווחה אזורית, פיתוח כלכלי אזורי ומהלכים דיגיטליים ותחבורתיים לניהול המרחב.

מנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ, שהשתתף באירוע ההיסטורי, בירך את האשכול החדש ואמר: "אני שמח כי אשכול חדש הצטרף להצלחה ואני בטוח כי יחד איתכם, ראשי הרשויות, השותפים העיקריים, נוביל את האשכול והרשויות החברות בו לפיתוח וקידום הצמיחה הכלכלית ושינוי איכות חייהם של התושבים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully