וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאת לדרך הקמתה של עיר חרדית חדשה: תאכלס כ-20 אלף משפחות

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 15:38

תוך שנה בלבד מרגע ההכרזה על העיר החרדית החדשה, כסיף, שתקום בדרום הארץ, התכנסה היום לראשונה הוועדה המיוחדת לתכנון ובניה בהשתתפות שרי ממשלה. העיר צפויה לאכלס כ-125 אלף נפשות

זוג חרדים. ShutterStock
עיר חרדית חדשה בישראל: תאכלס כ-20 אלף משפחות/ShutterStock

צעד משמעותי להקמת העיר החרדית החדשה: היום (ג') נערכה ישיבת פתיחה חגיגית של הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה כסיף, בהשתתפות שר הבינוי והשיכון, שר הפנים ובכירים נוספים.

זאת, נזכיר, לאחר שבמרץ 2022 אושרה החלטת הממשלה להקמת העיר כסיף עבור המגזר החרדי.

העיר החרדית החדשה, המתוכננת לקום בצומת תל ערד, שבמטרופולין באר שבע ובסמיכות לעיר ערד, צפויה לכלול למעלה מ-20 אלף יחידות דיור וכ-125 אלף תושבים.

מלבד מגורים, בעיר מתוכננים שטחי תעסוקה ומסחר נרחבים בגודל של כ-520,000 מ"ר, שיתנו מענה לכלל תושבי העיר. כמו כן, ייבנה במקום מרכז רפואי שיספק הכשרה מקצועית בתחומי הרפואה, בנוסף מתכונן אזור מדע, היי-טק וביוטכנולוגיות.

פתרון למצוקת הדיור בחברה החרדית

הקמתה של העיר כסיף נועדה להעניק פתרון יחיד במינו למצוקת הדיור בחברה החרדית, בשל היקף השטח הזמין לבנייה באזור, שאינו קיים במקום אחר בארץ. בנוסף, בסביבת האזור קיימות תשתיות שמאפשרות הקמה של עיר חדשה בזמן קצר.

על פי הנתונים, מדי שנה גדלה החברה החרדית בכ-11,000 משקי בית חדשים, להם צורך מהותי בקורת גג. הצפי הינו כי עד לשנת 2040 יתווספו כ-300,000 משקי בית חרדים למעגל צרכני הדיור, ולפי ההערכות, כיום חסרות כ-40,000 יחידות דיור עבור האוכלוסייה החרדית.

העיר כסיף צפויה להציע פתרון שיספק את המספר הרב ביותר של יחידות הדיור שמציעים משרד הבינוי והשיכון ומשרד הפנים כמענה למצוקת הדיור במגזר החרדי. במקביל מקודמים פתרונות נוספים, שכונות במגוון ערים בארץ ותוספות של יחידות דיור על ידי התחדשות עירונית.

על פי משרד הבינוי והשיכון, תכנון העיר יתייחס במיוחד לצרכי החברה החרדית, כמו מערכת תשתיות חשמל ומים הכוללת הכשרים לשימוש בשבת, הגדרת שטחי ציבור נרחבים לטובת מוסדות חינוך, ישיבות, תלמודי תורה, גני ילדים ועוד.

יצחק גולדקנופף, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
גולדקנופף: קידום העיר כסיף הוא פתרון משמעותי למצוקת הדיור במגזר החרדי/פלאש 90, יונתן זינדל

כמו כן, בניית העיר תותאם לחיים קהילתיים, כך שתהיה פריסה של בתי כנסת, שטיבלאך ומקוואות בסמיכות למתחמי המגורים, בנוסף על פי התכנון, מבני המגורים יאפשרו את הרחבת הדירות, ללא פגיעה במרחב החזותי השכונתי, ויכללו מרפסות סוכה בכל דירה.

שר הפנים משה ארבל: "הוועדה המיוחדת כסיף תקדם ותזרז תכנון ובנייה של עשרות אלפי יחידות דיור בדרום הארץ. דו"ח מבקר המדינה שיצא לאחרונה הצביע על פערים עצומים בתכנון ובנייה של יחידות דיור עבור הציבור החרדי והקמת היישוב כסיף היא בשורה שתסייע לנו לצמצם אותם. אנחנו נחושים לפתור את המשבר, להגדיל את היצע הדירות ולוודא שלא תהיינה משפחות ללא קורת גג".

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: "עם כניסתי לתפקיד שמתי כמטרה מרכזית את הטיפול בחיזוק והקמת ישובים בארץ ישראל ואת המחויבות להתיישבות בייחוד באזורי עדיפות לאומית. אנו ממשיכים לפעול להגדלת היצע הדירות בכל רחבי הארץ. קידום העיר כסיף הוא פתרון משמעותי למצוקת הדיור במגזר החרדי שיאפשר לזוגות צעירים להקים קהילה חדשה ולשמר את אורח חייהם בדרום הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully