וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המודעות לסרטן העור: איך תעבדו נכון תחת קרני השמש?

ליעד וכניש

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 15:11

האחריות לשמור על עצמכם היא קודם כל שלכם: מחקרים מראים כי גורם הסיכון העיקרי לסרטן העור הוא חשיפה מרובה לשמש. במידה ואתם עובדים שעות ארוכות תחת הקרניים הקופחות, הטיפים הבאים יעזרו לכם להישאר בטוחים ובריאים בשמש

שמש. Iakov Kalinin, ShutterStock
שבוע המודעות לסרטן העור: איך תעבדו נכון תחת קרני השמש?/ShutterStock, Iakov Kalinin

השמש הישראלית היא מקור גאווה עבור כולנו. לא סתם היא מושכת לישראל הקטנה המוני תיירים מכל העולם הנופשים בחופי תל אביב, ים המלח והכינרת.

עם זאת, מעבר להנאות ותחושות החופש והנופש שהקיץ הישראלי מביא איתו, צריך לזכור כי קרני השמש, שמכות בנו כל היום, הופכת עם השנים למסוכנת יותר, ובמיוחד עבור אלו שעובדים רוב שעות היום תחת כיפת השמים, מחוץ למזגן המשרדי המקפיא, וביניהם עובדי הבניין והתשתיות, חקלאים, עובדי גינון ועוד.

מעבר לנזקים האסתטיים העלולים להיגרם לעור הגוף והפנים, כגון קמטים, כתמים ועוד, חשיפה מרובה לשמש עלולה לגרום גם לסכנות בריאותיות קשות, החל מכוויות ועד לסרטן העור. על כן, כמו שבגיל צעיר מאד אנו לומדים לחצות כביש בצורה נכונה כדי לשמור על חיינו, כך גם עלינו להתייחס לכללי ההתנהגות הנכונה בשמש: צריך לשנן אותם, להפנים וליישם.

לכבוד שבוע המודעות למאבק בסרטן העור, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להישאר בטוחים, יפים ובריאים תחת השמש:

שימרו על סטייל, תוך לבישת ביגוד מתאים

אחת הדרכים הטובות ביותר להגן על עצמך מקרני השמש המזיקות היא ללבוש ביגוד מגן. זה כולל חולצות עם שרוולים ארוכים, מכנסיים ארוכים וכובע רחב שוליים להגנה על הפנים, האוזניים והצוואר. כדאי גם להרכיב משקפי שמש עם הגנת UV כדי להגן על העיניים מפני סנוור השמש. בחרו בגדים העשויים מחומרים קלים ונושמים שישמרו על קור רוח ונוח בחום.

גם בריא וגם אסתטי: אל תוותרו על קרם הגנה

קרם הגנה הוא כלי חיוני נוסף להגנה על העור מפני הסכנות הבריאותיות והאסתטיות של השמש. בחרו בקרם הגנה רחב טווח עם מקדם הגנה של 30 לפחות ומרחו אותו בנדיבות על העור החשוף לפני שאתם יוצאים לעבודה. הקפידו למרוח קרם הגנה כל שעתיים או לעתים קרובות יותר אם אתם מזיעים.

בנוסף, אל תזניחו אף חלק: זיכרו למרוח קרם הגנה גם על האוזניים, הצוואר והחלק העליון של כפות הרגליים, לעתים קרובות מתעלמים מהאזורים הללו, למרות שגם הם חשופים לשמש.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

תרשו לעצמכם לקחת הפסקות מרובות באזור מוצל, המעסיק יבין

תבצעו הפסקות קבועות ותכופות באזור מוצל, הפסקות אלו יפחיתו את החשיפה הכוללת לקרני השמש, ויתנו לעור שלכם הזדמנות להתקרר. אם אין צל נגיש באתר העבודה או בקרבת מקום, שקלו להביא מטריה, שמשייה או סככה.

תהיו חכמים ואל תתייבשו, זה לא נעים

עבודה מרובה תחת השמש היא גורם עיקרי לאיבוד נוזלים והתייבשות עד לסכנת חיים מיידית. לכן, הקפידו לשתות הרבה מים במהלך היום. אם אתם לא אוהבים מים, יש גם טיפוסים כאלה, גם משקאות ספורט יכולים לעזור. עם זאת, הימנעו ממשקאות ממותקים ואלכוהול בזמן העבודה, שעלולים לייבש אתכם עוד יותר.

סרטן העור. ShutterStock
סימנים לסרטן העור: מודעות מצילה חיים/ShutterStock

תהיו מודעים - הכירו את הסימנים של סרטן העור

מודעות מצילה חיים. לימדו והכירו את הסינים של סרטן העור ופנו לטיפול רפואי אם אתם מבחינים בשינויים כלשהם בעור. אל תזניחו.

סימנים לסרטן העור יכולים להופיע כשומה או כתם חדש ולא מוכר על העור - וגם כשינוי בגודל, צורה או צבע של שומה או כתם קיימים.

סימנים אחרים לסרטן העור כוללים פצע שאינו מחלים, גירוד או דימום על העור, גוש או בליטה מתחת לעור. במידה ואתם מבחינים באחד מהסימנים הללו, פנו לרופא בהקדם האפשרי.

לסיכום, זכרו להישאר ערניים ולדאוג לעצמכם לא רק בשבוע המודעות לסרטן העור - אלא בכל ימות השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully