וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם המשטרה חסרת אונים: הגיע הזמן לעשות מעשה נגד השיפוצניקים המזדמנים

בשיתוף הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 12:55

יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות ומ"מ נשיא הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל על השיפוצניקים שמחכים לאכיפה

שני גברים ערבים יושבים. ShutterStock
התופעה מתפשטת כמו אש בשדה קוצים/ShutterStock

מי לא מכיר את הסיטואציה הבאה: מחליטים לשפץ את הדירה ומחפשים פועלים מזדמנים, שנמצאים בכל מיני צמתים. השכר הוא במזומן, לפי עבודה יומית. ברוב המקרים מדובר בקבלנים לא רשומים באישור כזה או אחר. מי שנפגע מזה בסופו של דבר הם בעלי הדירות שרוצים לשפר ולשפץ את דירתם. הרי לכל משימה אחרת לא היו לוקחים סתם מישהו מזדמן. מוסכניק צריך להיות מורשה עם תעודות, רופא בוודאי, עו"ד ורו"ח. אז למה בשיפוצים זה אחרת ואיש אינו מתריע?

בפגישה שקיימתי עם יו"ר ארגון קבלני השיפוצים, ערן סיב, הוא עדכן אותי שהתופעה מתפשטת כמו אש בשדה קוצים. ביקשתי ממנו לפעול נגד התופעה. מדובר בחוסר אכיפה ואין עם מי לדבר. גם המשטרה חסרת אונים לגבי קבלני הטנדר שמביאים עובדים לא מקצועיים ובהרבה מקרים גורמים לנזקים גדולים. חייבים לעשות משהו נגד התופעה.

יצחק מויאל. CHARISMA PIXEL,
יצחק מויאל/CHARISMA PIXEL

הובא לידיעתי שיו"ר קבלני השיפוצים פנה לשר איתמר בן גביר בבקשה להגן על קבלני השיפוצים הרשומים. מדובר במקצוע רשום, לו נדרשות תעודות מקצועיות, שמתמודד עם תחרות לא הוגנת, שפוגעת בסופו של דבר בכולנו. השר בן גביר התחייב בפני יו"ר קבלני השיפוצים לעשות ככל יכולתו על מנת לסייע לענף השיפוצים בהתמודדות עם החאפרים, אותם פועלים המזדמנים. עכשיו הם דורשים את מימוש ההבטחות ומצפים לפעולות אמיתיות בשטח.

חברות השיפוצים רשומות בפנקס, עם רישיון קבלן. אנשים עובדים קשה על מנת להשיג את זה, ומקפידים לשמור על תנאי העסקה, תשלומי מיסים, לעמוד בהסכם העבודה הקיבוצי ולשלם לעובדים את כל הזכויות שלהם כפי שמופיע בהסכם. הם אף נדרשים לעמוד בסטנדרטים מקצועיים על מנת להיות חלק מאותו פנקס. מדובר גם בהפסד גדול למדינה. התשלומים לפועלים הם במזומן, לא מדווחים, ללא תשלום מס וללא הפרשות כאלו ואחרות.

העבודות הלא חוקיות מהוות סיכון אמיתי מבחינה בטיחותית. איש אינו מפקח על העבודה, על החומרים בהם משתמשים ובוודאי גם לא על הביטוח לעובדים, במקרה ויש תאונה או פגיעה. גם אין עם מי לדבר כאשר מגלים ליקויים כתוצאה מרשלנות. אין תעודת אחריות לעבודה.

זה חלק מהתופעה שקיימת בענף הבניין שמשפיעה כמעט על כל דבר - על מחירי הדיור, על המקצועיות והאיכות. חייבים לעשות הכול כדי למגר את התופעה של העובדים הלא מקצועיים ושל קבלנים לא רשומים שיוצרים נזק גדול לענף הן מבחינה כספית והן מבחינת השמירה על בטיחות העובדים.

בשיתוף הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully