וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטנציאל ל-38 אלף דירות חדשות: התכנית להתחדשות העיר באר שבע

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 14:31

עיריית באר שבע המליצה להפקיד תכנית להתחדשות בניינית בעיר, המייצרת פוטנציאל תכנוני של עשרות אלפי דירות חדשות. התוכנית תאפשר בניית ממ"דים במסלול מהיר לדירות שנבנו אחרי 1980

בנייה בעיר באר שבע. ShutterStock
בנייה בעיר באר שבע/ShutterStock

הרבה יותר מפינוי בינוי: הועדה המקומית לתכנון ובניה באר שבע המליצה היום (ד') בפני הועדה המחוזית להפקיד את התכנית להתחדשות בניינית בעיר ולהאריך את תוקפה של תמ"א 38.

אחת הבשורות בתכנית זו היא בכך שניתן יהיה לקדם את היוזמות בהליך של היתר בנייה וללא צורך בהכנת תוכנית נוספת ועל כן מדובר בהליך מהיר יותר. בנוסף התוכנית נותנת מענה למבנים שלא עומדים בתנאי תמ"א 38, כאלה שנבנו לאחר שנת 1980, אך אין להם פתרונות מיגון, ומאפשרת להם הוספת ממדים.

משמעות הדבר היא שלצד התוכניות להתחדשות עירונית מתחמית בשכונות הותיקות, התוכנית להתחדשות בניינית מהווה כלי חדש בארגז הכלים העירוני. התוכנית מבוססת על עקרונות תמ"א 38 להתחדשות המבנה הבודד, ומתאימה את התוכנית לעיר באר שבע תוך הגדרת 3 מסלולי התחדשות - הריסה ובנייה מחדש, חיזוק ועיבוי ומסלול מיגון ועיבוי. זאת, לצד גיבוש סט הנחיות תכנון ועיצוב עירוני, המותאם לאזורים השונים בעיר באר שבע.

מנהל פרויקט נדל"ן. ShutterStock
התכנית תחליף את תמ"א 38, וכוללת מסלול להיתר בנייה/ShutterStock

במסגרת התוכנית יינתנו תמריצים נוספים ויתאפשרו שימושים למסחר ולמוסדות ציבור ברחובות המתאימים לכך. את התוכנית מכין צוות תכנון בראשות האדריכלית עדי אסיף ממשרד גוטמן אסיף אדריכלים, בשיתוף עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.

קובי אוחיון, ראש המנהלת להתחדשות עירונית באר שבע, מציין כי "מהות התכנית היא להתאים את תמ"א 38 לעיר באר שבע. ניתחנו את כל העיר הוותיקה, זיהינו איזה מגרשים מתאימים להתחדשות בניינית ולנפחי בנייה משמעותיים יותר ואיזה פחות וכך בנינו את התוכנית החדשה. התוכנית מאפשרת יצירת ודאות להתחדשות בניינית בעיר ומצטרפת לאסטרטגיה העירונית לקידום התחדשות עירונית, יחד עם תוכנית המתאר החדשה לעיר, מסמכי המדיניות להתחדשות השכונות הוותיקות והמתחמים המקודמים היום ברחבי העיר לפינוי בינוי. התכנית תחליף את תמ"א 38, והיא כוללת מסלול להיתר בנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully