וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדקנופף: יש לתכנן עוד עשרות אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 9:55

השר הורה על תחילת עבודת מטה לבניית תוכנית אסטרטגית לדיור ותשתיות תומכות ביהודה ושומרון. לדבריו, מעבר לכך שמדובר בפתרון למצוקת הדיור, "אנשים כאן חיים במסירות נפש, זאת חובתנו לסייע להם"

"מדובר בצורך אסטרטגי של המדינה": לאחר שביקר בשבוע שעבר ברשויות בצפון, שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, ערך אתמול סיור מקצועי יחד עם צוות לשכתו ברשויות בשומרון.

במהלך הביקור, דן השר עם הנוכחים בצורך לתכנן עוד עשרות אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון. בסיום הפגישה הורה השר על תחילת עבודת מטה, במטרה לבנות תוכנית אסטרטגית לדיור ותשתיות תומכות ביהודה ושומרון.

בנייה במעלה אדומים. ShutterStock
גולדקנופף: יש לתכנן עוד עשרות אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון/ShutterStock

גולדקנופף ביקר במספר ישובים, ביניהם יישוב 'רמת בית אל', שנבנה על ידי משרד השיכון ומונה מאות יחידות דיור, שחלקן שווקו במסגרת מחיר למשתכן.

בישיבת עבודה שהתקיימה בבניין המועצה של רמת בית אל, פירט ראש המועצה על תאוצת הבנייה והפרויקטים השונים למגורים ועסקים שמקדמת המועצה, ובראשם פינוי חטמ"ר בנימין לטובת פרויקט לתוספת של מאות יחידות דיור נוספות ואלפי מטרים של שטחי מסחר.

לדבריו, למקום תב"ע מאושרת והדבר היחיד המעכב את העתקת החטמ"ר הוא הסכם בין משרד הביטחון משרד האוצר ותמיכה של משרד השיכון. גולדקנופף בתגובה הבהיר כי יפעל לטובת העניין, יכנס את שר האוצר ונציגי משרד הביטחון כדי להביא לפתרונו.

בנוסף, השר בישר לראש המועצה כי יבחן מימון של סלילת כביש חדש לשכונות החדשות לאחר שיאושר במשרד התחבורה.

יהודה ושומרון. ShutterStock
יהודה ושומרון/ShutterStock

יו"ר יהדות התורה שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ הרב יצחק גולדקנופף אמר בסיום הביקור בשומרון: "ההתיישבות ביו"ש מהווה פתרון דיור משמעותי מאוד למצוקת הדיור בארץ בכלל ואנו רואים בהוספת ערים ומתיישבים ביו"ש צורך אסטרטגי. אנשים כאן חיים במסירות נפש, זאת חובתנו לסייע להם, נהיה לכם לעזר ככל שנוכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully