וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות מקרקעי ישראל נגד האוצר: "יושב בטריבונה ומחלק עצות"

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 13:01

במהלך כנס נדל"ן ארצי שהתקיים היום תקף יו"ר רשות מקרקעי ישראל את משרד האוצר בראשות סמוטריץ' וטען כי בזמן שהוא "יושב בטריבונה ומחלק עצות", הוא מהווה חסם משמעותי ליציאת הענף מהמשבר

בצלאל סמוטריץ',  ליל העברת תקציב המדינה. 22 במאי 2023. לשכת העיתונות הממשלתית
"יושב בטריבונה ומחלק עצות"/לשכת העיתונות הממשלתית

במהלך כנס הנדל"ן הארצי של בנק מזרחי טפחות שהתקיים היום (ג'), תקף מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט, את משרד האוצר בראשות השר בצלאל סמוטריץ'. לדבריו, "משרד האוצר הוא חסם משמעותי, בעוד הוא יושב בטריבונה ונותן עצות. לא יכול להיות שדירה בנוף הגליל תעלה יותר מעפולה רק כי עלויות התשתית שם גבוהה יותר. כדי שאעמוד ביעדים שלי אני צריך לטרלל כל היום את משרד האוצר".

בנוסף, קוינט התייחס לתופעה של יזמים שמנסים להשתחרר ממכרזים בהם זכו: "לצערי אנחנו מקבלים גם דרישות של קבלנים לצאת מפרויקטים ומבקשים להשתחרר - טיעונים על קרקעות עם ריח כזה או אחר".

את הכנס, שהתקיים בראשון לציון בהשתתפות כ-1,500 גורמי נדל"ן בכירים, פתח מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, משה לארי, ואמר: "הקפיצה בהחזרי המשכנתה היא בעיקר תוצאה של הזינוק במחירי הנדל"ן, ולא רק של עליית הריבית במשק".

"אני קורא לממשלה שלא להתייחס למה שקורה היום בשוק הנדל"ן כ-"אירוע ריבית", אלא לנצל את הנסיבות כדי לנקוט מהלכים מהירים בתחום הגדלת ההיצע ופישוט ההליכים הבירוקרטיים, כדי לתכנן ולהציל את העשור הבא".

"נסיים את השנה עם עזיבה של 600 קבלנים את התחום"

מיד לאחר דבריו של מנכ"ל מזרחי טפחות, משה לארי, התקיים פאנל בהשתתפותם של עו"ד ינקי קווינט, מנהל רמ"י וראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ.

במהלך הפאנל, סרוגו תקף את התנהלותו של שר הבינוי והשיכון: "יצחק גולדקנופף לא זימן אותי אפילו פעם אחת לפגישת עבודה, נראה לכם הגיוני שהוא ייצא עם תכנית בלי בכלל לדבר איתנו?"

"אין עבודת ממשלה וזה הכי מדאיג אותי, הממשלה נעדרת מהאירוע. תראה למשל אין לנו בארץ מחצבות. יש מחסור חמור של חומרי גלם, אנחנו קונים חצץ ברשות הפלסטינית מה יקרה כשאבו מאזן יסגור את הברז? השבוע נציג לממשלה תכנית לחילוץ מצב הבנייה כי המצב ירד מהפסים וצריך להציל אותו".

דרור פלדמן, ראול סרוגו, עו"ד ינקי קוינט, משה לארי ושבי שמר. תומר לוי,
דרור פלדמן, ראול סרוגו, עו"ד ינקי קוינט, משה לארי ושבי שמר/תומר לוי

עוד, אמר סרוגו: "הריבית היא גלולת הרעל של כלכלת ישראל והיא חייבת להתחיל לרדת. אנשים כבר מתחילים למצות את היכולת שלהם לשלם את עלות עליית המשכנתה וזה מצב מסוכן של חדלות פירעון של הרבה מאוד משקי בית".

סרוגו התייחס גם למצבם של הקבלנים: "אני מודאג מאוד. הקבלנים שנמצאים בסיכון הכי גבוה אלא קבלני הביצוע והתשתיות, ברגע שהם בסיכון לא יהיה דיור. יש כאן תופעה מתמשכת של עשרות שנים של מזמיני השירות ממשרדים ממשלתיים שמקפחים אותם פעם אחר פעם בחוזים דרקוניים ולא הוגנים, והנה שהריבית עולה אתה רואה את הקריסה ואני רואה פי 2 עזיבה של קבלני ביצוע השנה. לדעתי נסיים את השנה עם עזיבה של 600 קבלני ביצוע את התחום".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully