וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיירות המדברית עולה רמה: מכרזים לעוד 4 מתחמי תיירות בירוחם

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 15:18

ירוחם בדרך להפוך למעצמת תיירות? רשות מקרקעי ישראל הוציאה בימים אלה מכרזים ל-4 חוות תיירותיות חקלאיות יוקרתיות מדרום לירוחם, שבכל אחת ניתן לבנות 24 יחידות אירוח, בנוסף להקמת 2 מלונות חדשים

פרח במדבר: ירוחם עוברת בשנים האחרונות מהפכה תיירותית. את הקסם של העיירה המדברית התחילו לגלות התיירים והישראלים כבר לפני כשמונה שנים עם הקמתו של מלון אירוס המדבר, כעת רמ"י מפרסמת מכרז להקמת 4 חוות תיירותיות-חקלאיות יוקרתיות מדרום לירוחם, שבכל אחת ניתן לבנות 24 יחידות אירוח (96 סה"כ).

מדובר בשיווק של 4 מתחמים המתווספים לשני מתחמים ששווקו בהצלחה למלונאות וחקלאות המהווים חלק מתכנית המתפרשת על שטח של כ-1165 דונם ומציעה פיתוח מתחמי תיירות מדברית באגן נחל שועלים, מדרום לכביש הכניסה לירוחם בדרום תחום ההרחבה של הישוב.

הבינוי והפיתוח יתאימו לסביבה תוך שימוש בחומרים טבעיים ובצמחייה מקומית שיאפשרו את שילוב המתחמים בנוף המדברי. החוות המשווקות הן בגדלים של 100 דונם, 73 דונם, 70 דונם ו-80 דונם, ונמצאות מדרום לירוחם במקום שטחי אש של צה"ל לשעבר, שפונו. מחיר מינימום למכרז יפורסם בקרוב.

אגם ירוחם המשודרג. רשות מקרקעי ישראל,
אגם ירוחם המשודרג/רשות מקרקעי ישראל

בנוסף, רמ"י פרסמה לאחרונה מכרז לשיווק קרקע מלונאית להקמת מלון מדברי על רכס קשקשים שסמוך לפארק אגם ירוחם המתפתח. המכרז מציע הקמת מלון של 150 חדרים. המלון ייבנה במדורג על גב ההר בגובה של שתי קומות.

כמו כן, בקרוב מתוכנן מכרז נוסף להקמת מלון אורבני בלב שכונת מגורים בעיירה. המלון החדש יהיה בשטח של 25 דונם. מבנה המלון יכלול 250 חדרים על פני שתי קומות. החוות יהיו בשטח כולל של 315 דונמים ויוכלו להכיל לפחות 96 חדרי אירוח ביחד.

המלונות החדשים, לצד החוות החקלאיות, יצטרפו להשקעות כלליות של מעל 100 מיליון שהושקעו בעיירה לקידום תשתיות תיירותיות בפחות מעשור, ובהן בין היתר גם פיתוח ענק של פארק אגם ירוחם שכלל הקמת טיילות, שיקום האגם, פינות פיקניק, פינות תצפית ומזח וכן מתחם גלמפינג משולב עם חניון לילה לקרוואנים.

גשר אגם ירוחם. רשות מקרקעי ישראל,
גשר אגם ירוחם/רשות מקרקעי ישראל

כחלק מעבודות הפיתוח התיירותיות בפארק ירוחם, מתוכננת בניה של אמפי עם 1,000 מקומות ומרכז מבקרים. בהמשך צפוי להיפתח מכרז נוסף להקמת מלון מדברי בפאתי הר אבנון.

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "ארבעת המתחמים החדשים יהוו תוספת נדרשת וחשובה לביקוש ההולך וגובר למתחמי לינה ותיירות ברחבי הארץ ובנגב בפרט ויחזקו את ירוחם השוכנת באזור נופי מדבר מרשים. במתחמים אלה להקמת חוות תיירות חקלאית מדברית נעשה תכנון המשלב באופן מיטבי בין הצורך לפתרונות תיירות, לבין התאמתם לנוף ולתנאים הייחודיים של המקום, כך שיעצימו את חווית הבילוי במקום".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully