וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משך הזמן להוצאת היתר מתקצר: הקלה נוספת בהתחדשות עירונית

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 8:37

כעבור 6 שנים מאז התיקון האחרון בחוק: מועצת רמ"י אישרה היום מתן פטור משתלום דמי היתר - שיבוא לידי ביטוי בקיצור נוסף בהליך הוצאת היתר הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית | בלעדי

פרויקט בנייה, תל אביב. ShutterStock
אושרה הקלה נוספת בהתחדשות עירונית/ShutterStock

הקלה שתקצר את הליך הוצאת היתר הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית: מועצת רשות מקרקעי ישראל אישרה הבוקר (ג') מתן פטור מתשלום דמי היתר לפרויקטים במסגרת סעיף 23 לתמ"א 38 וחלופת שקד, זאת בהמשך לבקשת יו"ר מטה התכנון הלאומי.

המשמעות החשובה של הקלה זו היא קיצור בהליך הוצאת ההיתר עבור פרויקטים לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה.

כזכור, בשנת 2012 אישרה מועצת רשות מקרקעי ישראל את הפטור מדמי היתר בפרויקטים של תמ"א 38. תיקון אחרון בהחלטה זו, נעשה בשנת 2017, וכאמור היום, 6 שנים מאוחר יותר, כשהממוצע הארצי להוצאת היתר בנייה בישראל עומד על יותר מ-3 שנים, עודכנה שוב ההחלטה.

בנייה של בניין ברחוב כצנלסון, ראשון לציון. ShutterStock
אושרה הקלה נוספת בהתחדשות עירונית/ShutterStock

מעתה, תחול הוראת הפטור על פרויקטים בהתחדשות עירונית מתוקף סעיף 23 לתמ"א 38, התחדשות מגרשית בהתאם לתוכנית בראייה רובעית או כלל עירונית (בדומה לתוכנית הרבעים בתל אביב), ובתוכניות במתחמים שלמים וגם בתוכנית מפורטות אחרות בהתחדשות עירונית.

יו"ר מטה התכנון הלאומי, הרב נתן אלנתן, בירך את ההחלטה לאשר את תיקון החוק, ואמר כי: "העבודה המשותפת של מטה התכנון הלאומי, שפעל לתיקוני החקיקה הנדרשים, ושל רשות מקרקעי ישראל הפועלת בד בבד, ועורכת את ההתאמות הנדרשות להחלטותיה, מהווים דוגמה למאמץ בינמשרדי משולב, כך שהשלם גדול מסך חלקיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully