וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חריג בחומרתו": הוטל צו מניעה זמני כנגד פולשים שהשתלטו על חוף בכנרת

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 20:46

בית משפט השלום הטיל צו מניעה זמני כנגד בעלי סירות שהשתלטו באופן לא חוקי על חוף בכנרת והפעילו חניון לסירות ואופנועי ים, השכירו קרוואנים ללא רישיון וקיימו מסיבות טבע. השופטת קבעה "המקרה חריג בחומרתו" | בלעדי

בית משפט השלום בנצרת הטיל ביום חמישי האחרון (8.6) צו מניעה זמני כנגד הפולשים הלא חוקיים לחוף המאיר בכנרת, בשטח המועצה המקומית מגדל, המגן על בעלי הקרקע, אשר הגישו את הבקשה לצו המניעה.

זאת, בהמשך לפרסום הבלעדי בוואלה נדל"ן לפני כחודש, על המכתב החמור שנשלח לבעלי הסירות החונות בחוף מאיר בכנרת ומזהיר אותם מעבירה פלילית שהם מבצעים לכאורה.

שופטת הבכירה רים נדאף קבעה כי המקרה הוא חריג בחומרתו, וציינה ש-"זהו אחד המקרים החריגים והקיצוניים אליהם התייחסה הפסיקה, אשר מוצדק בהם מתן סעד זמני לשינוי המצב בשטח, על מנת למנוע הימשכות של המצב האבסורדי הקיים היום על כל השלכותיו".

במשך חודשים רבים מפעילים הפולשים בקרקע, בין היתר, חניון לסירות ואופנועי ים ומאכסנים בו עשרות רבות של כלי שיט. את הכלים מורידים הפולשים למי הכנרת לשימושם של בעליהם תוך ניצול מצוקת חניוני הסירות והביקוש הגדול בתחום. בנוסף, מפעילים הפולשים קרוואנים להשכרה, בר, מקיימים במקום מסיבות טבע ועוד, כאשר הכל ללא רישיון עסק, ללא האישורים הנדרשים וללא הסכמת בעלי הקרקע.

מפלס הכנרת, 10 בספטמבר 2018. ראובן קסטרו
הוטל צו מניעה זמני כנגד פולשים שהשתלטו על חוף בכנרת/ראובן קסטרו

כאילו כל זה לא מספיק, הפולשים שם גורמים לעיכוב במימוש ייעוד הקרקע בהתאם לתב"ע המאושרת, פיתוח החוף והקמת בית מלון לטובת תיירות פנים וחוץ, בתמיכת המועצה המקומית מגדל והועדה המקומית לתכנון ובנייה, אשר יסייע גם לפיתוח התעסוקה באזור, ויאפשר הרחבת היצע מקומות העבודה. הפרת החוק הבוטה של הפולשים מהווה סכנה לציבור, גורמת לנזקים כלכליים ליזמים ופוגעת בפיתוח האזור לתיירות.

בעלי הקרקע פעלו בחודשים האחרונים, מאז נודע להם על הפלישה, בכלל האמצעים העומדים לרשותם במסגרת החוק לפינוי הפלישה, ובכלל זה הגשת תלונות במשטרה (הן בדבר הפלישה והן בדבר זיוף הסכם השכירות), הליך בבית המשפט בהובלת הועדה המקומית לתכנון ובנייה, הצבת שילוט התראה בחוף ושליחת מכתבי התראה לפולשים ובעלי הסירות באמצעות עורך הדין ציון אמיר.

בנוסף, הגישו בעלי הקרקע לבית משפט השלום בנצרת תביעה לפינוי הפלישה ובמסגרת התביעה גם בקשה לצו מניעה זמני האוסר על הנתבעים להשתמש במקרקעין וכן לאסור עליהם השכרת המקרקעין לצדדי ג' נוספים, לרבות בעלי סירות חדשים, לאסור על המשיבים הרחבת הפעילות האסורה המתבצעת ע"י המשיבים ו/או מי מטעמם וכן לאסור על המשיבים הוספת כל ציוד נוסף במקרקעין, לרבות כלי שייט שונים סירות, אופנועי ים, קרוואנים וכיו"ב, ולהימנע מכל שימוש המסכן את המבקשות כבעלים של המקרקעין וחושף אותן לאחריות בנזיקין ואף מהווה סכנה בטיחותית לציבור.

"זהו אחד המקרים החריגים והקיצוניים"

השופטת הבכירה בבית משפט השלום בנצרת, רים נדאף, קבעה בהחלטתה כי אין חולק בדבר זכותן של המבקשות בשטח המריבה, ובדבר בעלותן המלאה באותו שטח כפי שעולה מנסח הרישום (ועל כך לא חולקים גם הנתבעים). עוד, השופטת קבעה כי אחד הנתבעים היה בכינוס נכסים בעת שחתם על חוזה השכירות עם המשיבים, כשאסור לו היה לבצע את אותה עסקה עם המשיבים.

השופטת הסבירה בהחלטה שברור כי בית המשפט לא ייתן יד למצב אבסורדי כאמור, אשר משמעותו הוא שלילת זכותו של הבעלים החוקי של השטח מלתפוס חזקה או להשתמש בשטחו להנאתו.

מעבר לכל האמור, קבעה השופטת כי יש לקבל את טענת המבקשות כי יש בחזקה ובשימוש של המשיבים בשטח, תוך הפעלת עסקים, הפקת רווחים וכו', הכל ללא רישיון עסק או ביטוח כנדרש, כדי להוות סכנה לביטחון הציבור, כמו גם חשיפת המבקשות כבעלים החוקי של השטח לשלל סכנות לציבור המשתמשים בו, ולתביעות עתידיות ככל שיקרו אירועים בטיחותיים בשטח.

המקרה דנן הוא חריג בחומרתו. זהו אחד המקרים החריגים והקיצוניים אליהם התייחסה הפסיקה אשר מוצדק בהם מתן סעד זמני לשינוי המצב בשטח, על מנת למנוע הימשכות של המצב האבסורדי הקיים היום על כל השלכותיו.

השופטת הורתה על מתן צו מניעה זמני וחייבה את המשיבים ביחד ולחוד לשלם למבקשות הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד. הצו יכנס לתוקף ב-19.6, על מנת לאפשר מתן זכות ערעור, אך בהתאם להחלטת השופטת ניתן להבין כי אין מחלוקת על עצם בעלותן של בעלות הקרקע על הקרקע ועל עצם היותה של הפלישה בלתי חוקית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הרקע להחלטת השופטת

כאמור, לפני כחודש נשלח לבעלי הסירות החונות בחוף מאיר בכנרת מכתב המזהיר אותם מעבירה פלילית שהם מבצעים לכאורה בחוף המאיר, בשל פלישה לא חוקית למקום ע"י פולשים בלתי חוקיים, חסרי כל זכויות במקרקעין המבצעים בו שימוש בלתי חוקי ובכלל זה מעגן הסירות המופעל על ידם בחוף.

המכתב הסביר כי בהמשך להסגת גבול פלילית של פולשים שהשתלטו על הקרקע החל מיולי 2022, בעלי הסירות חשופים לכאורה לתביעה פלילית ועוולה אזרחית שהן בעלות השלכות חמורות, ולפיכך מתבקשים לסלק את כלי השיט מהשטח.

לפני כחצי שנה הוגשה תלונה למשטרת טבריה על כך שפולשים על החוף ומפעילים שם מעגן סירות מנוע ואופנועי ים, השכרת קרוואנים, באופן בלתי חוקי ותוך הסגת גבול פלילית ופגיעה ברכוש.

בעלי הקרקע באמצעות עורכי דינם פעלו לאכיפת צו למניעת פעולות ולסגירת המקום מול המשטרה ויחידות האכיפה השונות של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה גליל מזרחי לשם אכיפת צו למניעת פעילות וסגירת המקום לפי החוק לתכנון ובנייה, וכן מול יחידת הפיקוח ואכיפה איגוד ערים כנרת והמועצה המקומית מגדל. המועצה המקומית מגדל לא אישרה לפולשים רישיון עסק, כך שכאמור הפעילות שם היא בלתי חוקית ומסכנת את הציבור הלוקח חלק בשירותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully