וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה היה יום עבודה שגרתי - עד שהצילה את חייו של פועל בניין ברמלה

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 14:33

כשעה לאחר תאונת העבודה הקטלנית בה נמחץ למוות פועל מנפילת מנוף באתר בנייה בבאר שבע, ברמלה ניצלו חייו של פועל באתר בנייה בזכות ערנותה של עובדת בסניף קופת חולים מאוחדת, המשקיף על אתר הבנייה

אתר בנייה. ShutterStock
ניצלו חייו של פועל באתר בנייה ברמלה/ShutterStock

במקום ובזמן הנכון: חייו של פועל בניין באתר בנייה ברמלה, הסמוך לסניף של קופת חולים מאוחדת בעיר, ניצלו בזכות ערנותה של דוגמת רפואית בקופת החולים, טטיאנה אטד, שמבעד לחלון החדר בו היא עובדת הבחינה בו מתחשמל והזעיקה במהירות צוות רפואי שביצע בו החייאה והציל, כאמור, את חייו.

מקרה זה קרה כאמור כשעה אחת בלבד לאחר תאונת העבודה הקטלנית בבאר שבע, בה נמחץ למוות פועל מנפילת מנוף באתר בנייה.

האח שלמה כהן, ד"ר מוסא רוקבה וד"ר חן טנגיס ביצעו בו החייאה במשך דקות ארוכות באמצעות מכשיר דפיברילטור שנמצא במרפאה, עד שהוא פונה לבית החולים אסף הרופא על ידי צוותי מד"א, כשהוא בהכרה מלאה ובמצב יציב.

טטיאנה אטד משתפת ברגעים הקריטיים, בהם היא הבינה שחייו של הפועל תלויים בה: "הייתי באמצע יום עבודה שגרתי בקופת חולים מאוחדת ופתאום שמעתי צעקות, הבטתי מבעד לחלון וראיתי התקהלות של אנשים באתר בנייה סביב פועל ששוכב על הרצפה, הם ניערו אותו וניסו להעיר אותו. מיד הזעקתי את הצוותים הרפואיים של המרפאה ושלושתם החלו בפעולות ההחייאה".

עובדי קופת חולים מאוחדת ברמלה שהצילו את חייו של הפועל. באדיבות מאוחדת מחוז דרום,
עובדי קופת חולים מאוחדת ברמלה שהצילו את חייו של הפועל/באדיבות מאוחדת מחוז דרום

ד"ר מוסא רוקבה וד"ר חן פנגיז תיארו את רגעי ההחייאה הקריטיים: "פעלנו במהירות מתוך הבנה שכל שנייה קריטית ועלולה לעלות בחיי אדם. אין ספק שבמקרה הזה היינו בזמן ובמקום הנכון. לקחנו את הדפיברילטור שנמצא במרפאה, רצנו איתו מיידית למקום והתחלנו לבצע עיסויים יחד עם מכות חשמל. כשטיפלנו בו הוא היה מחוסר הכרה, ולשמחתנו במהלך ההחייאה הוא שב להכרתו והועבר להמשך טיפול רפואי במצב יציב".

דני מושיוב, מנהל מחוז דרום בקופת חולים מאוחדת: "הצוותים הרפואיים במאוחדת מתורגלים ומיומנים בעבודה בזמן חירום ובמתן סיוע רפואי, ואני גאה בהם על הערנות ועל מהירות התגובה שהצילה חיים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully