וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 נכסי מקרקעין בשווי 111 מיליון שקל הושבו ליורשים בשנת 2022

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 18:29

מתוכם, הושבו ליורשים של נספי השואה 31 נכסי מקרקעין בשווי מוערך של כ-12.4 מיליון שקל: כך עולה מדו"ח האפוטרופוס במשרד המשפטים לשנת 2022 | יותר ויותר ישראלים מתכוננים לגיל השלישי ועורכים ירושה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

200 נכסי מקרקעין בשווי מוערך של כ-111 מיליון שקל וכספים בסך של כ-28.6 מיליון שקל הושבו לבעלי זכויות או יורשים בשנת 2022: כך עולה מדו"ח סיכום הפעילות של האפוטרופוס הכללי והממונה על עניני הירושה במשרד המשפטים.

מתוכם, הושבו ליורשים של נספי השואה 31 נכסי מקרקעין בשווי מוערך של כ-12.4 מיליון שקל וכן כ-7 מיליון שקל שהיו בבעלות נספי השואה; בנוסף, במסגרת פעולות שביצע האפוטרופוס הכללי לאחר שהתקבל דיווח על חשד לנכס עזוב, אותרו בהליך מקדמי, בעלים או יורשים של 194 נכסי מקרקעין וכן כספים בסך של כ-12.2 מיליון שקל.

יותר ישראלים נערכים לגיל השלישי

עוד, עולה מהדו"ח, כי חלה עלייה משמעותית בהפקדת ייפויי כוח מתמשכים. כך, בשנת 2022 הופקדו אצל האפוטרופוס הכללי למעלה מ-40 אלף ייפויי כוח, עלייה של למעלה מ-30% לעומת שנת 2021. עלייה זו הפחיתה את העומס בבתי המשפט ולראשונה בישראל, ועל אף הזדקנות האוכלוסייה, חלה ירידה בהיקף המינויים של אפוטרופוסים.

ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכל אדם בגיר לקבוע מי יטפל ברכושו וענייניו בעתיד, אם וכאשר לא יוכל לטפל בהם בעצמו. מיופה כוח, יהיה מוסמך לפעול בשם אותו אדם בעתיד כאשר לא יוכל עוד לקבל או לבצע החלטות הנוגעות לעינינו בעצמו.

אם לא נערך ייפוי כוח מתמשך, בית המשפט נדרש למנות אפוטרופוס, מה שכרוך בלא מעט בירוקרטיה. לכן, ייפוי כוח מתמשך חשוב בעיקר לבני המשפחה, כי הם אלה שיצטרכו להתמודד עם הבירוקרטיה במקרה שבו לא נערך ייפוי כוח מתמשך.

זוג מבוגר חותם על צוואה. ShutterStock
יותר ישראלים נערכים לגיל השלישי ומכינים ירושה/ShutterStock

בנוסף, חדשות חיוביות גם בתחום הירושה: התהליכים להקלה בנטל הבירוקרטי מתגלים כמועילים. במהלך שנת 2022 הוגשו כ-95 אלף בקשות לרשם הירושה, כאשר 93% מהבקשות הוגשו באופן מקוון. כמו כן, חל גידול של כ-28% בהיקף הצוואות המופקדות אצל הרשמים לענייני ירושה, כאשר בשנת 2022 הופקדו כ-11 אלף צוואות, לעומת כ-8,700 צוואות שהופקדו בשנה הקודמת.

בין היתר, בשנת 2022 הושק לראשונה טופס חדשני, המאפשר הגשת בקשה למתן צווי ירושה ברשם הירושה ולרישום ההורשה בטאבו בהליך אחד, לשם הקלה על הציבור וקיצור לוחות הזמנים.

האפוטרופוס הכללי והממונה על ענייני ירושה, עו"ד בן ציון פיגלסון: "בשנת 2022 המשיכו עובדי האפוטרופוס הכללי לשפר את השירות לציבור, לפתח כלים דיגיטליים חדשניים ולהפחית את הנטל הבירוקרטי על הציבור בפרט בתחום הירושה והאפוטרופסות. מנתוני הפעילות לשנת 2022 עולה כי הציבור בישראל ממשיך להיערך לקראת כניסה לגיל השלישי ולבחור את הדרכים והפעולות העתידיות שייעשו באמצעות הפקדת ייפוי כוח מתמשך".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully