וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצד בית כנסת עתיק בן 140 שנה: מגורים, בריכה וחדר יוגה

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 12:04

הפרויקט בו קידמה ומסורת נפגשים: מתחם 'הרב קוק' בנווה צדק משלב בין 2 מבנים מודרניים ו-3 מבנים לשימור מחמיר, ביניהם בית הכנסת ההיסטורי שהקים הרב קוק לפני כ-140 שנה | הפרויקט יוקם בהשקעה של 350 מיליון שקל

המונומנט הישראלי: מתחם הרב קוק בנווה צדק. 3dvision,
המונומנט הישראלי: מתחם הרב קוק בנווה צדק/3dvision

בהשקעה של 350 מיליון שקל: הפרויקט ההיסטורי מתחם 'הרב קוק' בנווה צדק נחשב לאחד הפרויקטים הייחודיים שתוכננו בתל אביב. מדובר מתחם למגורים הממוקם בחלק הדרום מערבי של נווה צדק, צפונית למתחם התחנה. את הפרויקט מקימות החברות גוב נדלן ואלמוגים החזקות.

במתחם, ישנם שלושה מבנים המיועדים לשימור מחמיר ושני מבנים מודרניים. המבנים לשימור כוללים את בית הכנסת ההיסטורי שהקים הרב קוק בנווה צדק לפני כ-140 שנה, אשר במסגרת הפרויקט יעבור תהליך שימור ושחזור קפדני ביותר של ציורי קיר מרהיבים שהתגלו במבנה, ושימור ארון הקודש המקורי שישנו בבית הכנסת.

לצד זאת, מתחם הרב קוק החדש יכלול קומה שלמה של מתקנים ייחודיים בשטח של 600 מ"ר המיועד לדיירי המתחם בלבד. המתקנים כוללים בריכת שחייה מחוממת, חדרי טיפולים, חמם טורקי וסאונה יבשה, אזורwellness לפעילות ספורטיבית של פילטיס ויוגה וחדר כושר מתקדם.

המונומנט הישראלי: מתחם הרב קוק בנווה צדק. 3dvision,
מתחם הרב קוק החדש יכלול קומה שלמה של מתקנים ייחודיים בשטח של 600 מ"ר/3dvision

חמשת המבנים חובקים ככר פנימית המשלבת אלמנטים ייחודיים של שימור עם ערכים אירופאים. במרכז החצר ישנה בריכת שיקוף גדולה הכוללת בתוכה תבליטים שנלקחו מתוך ציורי הקיר המרהיבים שישנם במבנים לשימור. החניון התת-קרקעי תוכנן עם שתי כניסות/יציאות נפרדות ואוטונומיות המיועדות לדיירים בלבד.

מבחינת המגורים, המתחם מתוכנן על מבנה שלם בשטח גדול במיוחד של 3 דונם, בקו ראשון לים עם זכויות בניה של 4200 מ"ר למגורים ו-530 מ"ר שטחים מסחריים ייחודיים. המבנים למגורים יכללו 18 דירות גדולות במיוחד, הנעות בין 150 מ"ר ל-500 מ"ר.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
המונומנט הישראלי: מתחם הרב קוק בנווה צדק. 3dvision,
המונומנט הישראלי: מתחם הרב קוק בנווה צדק/3dvision

הדירות ייבנו במפלס אחד, והגרים בהן ייהנו מנוף מרהיב לפיאצה הפרטית שמשוחזרת במסגרת הפרויקט, לנווה צדק הציורית ולקו החוף. דיירי המתחם יוכלו להנות משרותי קונסיירג' מורחבים ומתקנים מפוארים שטרם נראו כדוגמתם בארץ.

שכונת נווה צדק השוכנת בין יפו לתל אביב היא אחת משכונות המגורים היקרות בישראל, בגלל אופייה ההיסטורי ומיקומה האטרקטיבי בסמוך לחוף הים.

איך עושים את זה? על תהליך התכנון, העיצוב והשימור של המבנים

לדברי טל גולדשמיט פיש, מעצבת הפנים של הפרויקט: "לגבי החללים הציבוריים, עשינו מחקר על ההיסטוריה בשטח הזה והעיצוב הוא אינטרפרטציה לשכבות של הזמן שהיו במתחם שהתחילו לבנות עליו לפני 150 שנה, בשנת 1880. בתוך אחד הבניינים יצרנו קירות בטכניקת בניה מסורתית שנקראת אדמה נגוחה, בה יוצרים שכבות של בטון מעורב בחול מקומי שאנחנו לוקחים מאדמת המקום. צבעוניות רכה יוצרת מפלט מקצב החיים המודרני והמואץ".

"הספייס מאוד מדיטטיבי, כמו מקדש. לגבי הדירות, ברגע שהתחלנו לעבוד עליהן ראינו שיש לנו 18 יחידות גדולות ומרווחות והחלטנו להפוך את זה לעולם שלם. כל דירה בפרויקט מתוכננת בפני עצמה, אין שתי דירות זהות, תכננו אותן מא' ועד ת' בניסיון לייצר עולם אחר, את מקום המפלט שלך בצורה הכי יוקרתית, מדויקת ומוקפדת".

המונומנט הישראלי: מתחם הרב קוק בנווה צדק. 3dvision,
המונומנט הישראלי: מתחם הרב קוק בנווה צדק/3dvision

המתחם נבנה בסוף המאה ה-19, והוא נותן ביטוי היסטורי נדיר לתחילתה של הציונות ולראשית דרכה של העיר ת"א. המבנים המודרניים במתחם, שתוכננו על ידי האדריכל גל מרום, תוכננו בזיקה להיסטוריה של המקום, למורשת וברוחו של הרב קוק. "המבנים ההיסטוריים שישוחזרו בקפידה ישכנו בהרמוניה לצד המבנים החדשים שיהיה ניכר בהם עיצוב חדשני אך שואבים את השראתם מהעבר ומתמזגים באופן מושלם באווירה ובאסתטיקה של שכונת נווה צדק", אומר מרום.

דנה שגב, אדריכלית השימור של הפרויקט, מסבירה על תהליך השימור של הפרויקט הייחודי: "מדובר במתחם בעל חשיבות למורשת הלאומית וההיסטורית של עם ישראל ושל תל אביב. זה אחד המבנים החשובים בנווה צדק כי ממש פה התחילה השכונה וההתיישבות היהודית בישראל. הכנו מסמך היסטורי שנקרא 'תיק תיעוד', ועל פי כל המחקרים ההיסטוריים והאדריכליים בנינו חזון לאיך הבניין יראה".

"האתגר העיקרי הוא לשחזר אותו לפי המקור, וזה לא פשוט כי הבניין ברובו נהרס. הוא בנוי בטכנולוגיה של פעם, באבן כורכר, והאתגר הוא בשחזור של המבנה גם כשאין תיעוד מפורט ובעלי מקצועי שיכולים לעשות את זה, וזה עולה הרבה כסף. לשמר עולה פי שלוש מאשר לבנות חדש.

פרויקט אחד, ארבעה משרדי אדריכלים

מדובר בתוכנית אדריכלית מורכבת מאוד עליה אמונים ארבעה משרדי אדריכלים, המתמחים כל אחד בתחומו. האדריכל הראשי גל מרום עסק בתכנון המתחם קרוב לעשור (הבניה החלה לפני כ-10 חודשים); האדריכלית טל גולדשמיט-פיש, אחראית על העיצוב של החללים הציבוריים וחללי הפנים של הדירות; משרד האדריכליות שגב- סוקולצקי אחראי על כל עבודות השימור והשחזור בשלושת המבנים לשימור בבית הכנסת, המדרשה וסדנת העבודה של הרב קוק; משרד אדריכלות הנוף "תמא" אחראים על התכנון של הכיכר הפנימית ושל כל החללים הפתוחים במתחם;

שמר גוב, מנכ"ל ובעלים חברת גוב נדל"ן: "זוהי זכות גדולה עבורנו לבנות ולהחיות את פרויקט מתחם הרב קוק. מדובר בפרויקט מיוחד, אחד מהאייקונים הכי חשובים בשכונת נווה צדק ההיסטורית ובעיר תל אביב . העיר נמצאת עמוק בליבנו. ההיסטוריה שלה, התרבות, מורשתה ועתידה, לכן אנו משקיעים את מירב המאמצים שלנו בפיתוח של פרויקטים אדריכליים, כאלו שהופכים את תל אביב לייחודית כמו שהיא".

המונומנט הישראלי: מתחם הרב קוק בנווה צדק. 3dvision,
המונומנט הישראלי: מתחם הרב קוק בנווה צדק/3dvision

מיכל גור, מנכ"לית אלמוגים: "מתחם הרב קוק", בו שכן ביתו ובית המדרש של הרב קוק, הוגדר ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה כאזור בעל משמעות היסטורית וחינוכית להבנת מורשת ההתיישבות היהודית בארץ ישראל. כיזמי הפרויקט, אנו נקפיד על שימור מורשת זו".

"המתחם תוכנן ברוח המבנה הישן והוא יכלול 5 מבנים בבנייה נמוכה. אנו רואים במתחם הרב קוק, שהיווה חלק מרכזי מחיי החברה, התרבות והדת של השכונות העבריות הראשונות מחוץ ליפו העתיקה, בשלהי המאה ה-19 וראשית המאה ה-20, את פרויקט הדגל של החברה בשנים הקרובות".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully