וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית של עיריית תל אביב: עידוד רכיבה והחזרת המדרכות להולכי הרגל

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 13:43

עיריית תל אביב השיקה לאחרונה את "עיר אופניים 20-25", תכנית פעולה מקיפה להרחבת רשת שבילי האופניים בעיר, במטרה לעודד רכיבה על חשבון נסיעה מצד אחד ולהחזיר את המדרכות להולכי הרגל מצד שני | נשקל מהלך להרחבת התכנית עד פארק עתידים

טיול אופניים בתל אביב. Shutterstock, ShutterStock
טיול אופניים בתל אביב/ShutterStock, Shutterstock

עיריית תל אביב משיקה: "עיר אופניים 20-25", תכנית פעולה מקיפה להרחבת רשת שבילי האופניים בעיר, במטרה להגדיל את היקף הנסיעות בכלים אישיים (אופניים, קורקינטים וכו') בכמעט פי 2 עד שנת 2025, לעודד תרבות רכיבה ולהחזיר את המדרכות העמוסות להולכי הרגל.

על פי התכנון, צפויה הרחבת רשת שבילי האופניים מ-178 ק"מ ל-250 ק"מ בשנת 2025. בימים אלו נבחנת גם אפשרות להארכה של מסלול פארק הירקון אל תוך פארק עתידים בתל אביב, במטרה להקל ולעודד את העובדים והמבקרים להגיע לפארק.

בפגישה שהתקיימה בין אייל גרין, מנכ"ל פארק עתידים תל אביב לאופיר כהן, מנהל הרשות לתחבורה תנועה וחנייה בעיריית תל אביב, דיברו השניים על הצורך בהקלה על ההתניידות ולצמצום התלות ברכב הפרטי של עובדי ומבקרי הפארק, על ידי הסללת שבילי אופניים מפארק הירקון ועד הכניסה לפארק, זאת במקביל לפיתוח התחבורה הציבורית והרכבת הקלה אשר תקל משמעותית על הבאים.

פארק עתידים תל אביב. צילום - רון איילון, אתר רשמי
פארק עתידים תל אביב/אתר רשמי, צילום - רון איילון

אופיר כהן מנהל הרשות לתחבורה תנועה וחנייה בעיריית תל אביב: "אנחנו פועלים לילות כימים לקדם תהליכים ולהרחיב את מגוון אפשרויות ההתניידות למקומות עבודה, בניסיון להקטין את התלות בשימוש ברכב פרטי. אנו שוקלים להרחיב את רשת שבילי האופניים עד פארק עתידים תל אביב במטרה להקל ולעודד את העובדים והמבקרים להגיע לפארק בכלים אישיים, זאת לצד עבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה, במסגרתן עתידה להיות תחנה ממש בסמוך לכניסה לפארק".

אייל גרין, מנכ"ל פארק עתידים תל אביב: "פארק עתידים תל אביב כבר היום הינו חממה טכנולוגית בתחום התחבורה החכמה, בפארק ממוקמת מעבדת חדשנות-סיטיזון, בשיתוף עם אוניברסיטת תל אביב ועיריית תל אביב, ובה פועלים למעלה מ 20 סטארט-אפים המייצרים פתרונות לאתגרים עירוניים בתחום התחבורה, איכות סביבה, סייבר, תשתיות, קהילה ורווחה ותפעול העיר".

"מהלך של הרחבת שבילי האופניים עד לפארק הוא אקוטי בעבור עובדי ומבקרי הפארק וכולי תקוה, שזה יקרה בעתיד הקרוב, זאת כמובן לצד תגבור מערכת השאטלים של הפארק לעובדים המגיעים מתחנות הרכבת תל אביב ובני ברק".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully