וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית הגדולה בישראל: איזו עיר צפויה להתחדש בכ-10 אלף דירות?

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 13:16

תכנית ההתחדשות העירונית הגדולה בישראל תצא בקרוב לדרך, כאשר בשלב הראשון צפויות לקום 2,350 דירות בכ-36 בניינים, לצד פיתוח מסיבי של השכונה הוותיקה ואזור התעשיה

מתחם התחדשות עירונית בשכונת קרית משה ברחובות. יח"צ,
מתחם התחדשות עירונית בשכונת קרית משה ברחובות/יח"צ

למעלה מ-10 אלף דירות חדשות: בעוד כחצי שנה צפויה לצאת לדרך תכנית התחדשות העירונית הגדולה בישראל, נכון להיום, עם הריסת הבניין הראשונה בשכונה הוותיקה ברחובות, קרית משה.

תוכנית ההתחדשות העירונית בקריית משה משתרעת על כ-1,500 דונם בדרום מערב העיר וכוללת הקמה של למעלה מ-10,000 דירות, שיחליפו את 1,300 יחידות הדיור הקיימות היום.

על פי נתוני עיריית רחובות וה.ל.ר החברה לפיתוח רחובות, בשנתיים הקרובות צפויות התחלות בניה של 2,350 דירות חדשות בכ-36 בניינים, לצד פיתוח מסיבי של השכונה הוותיקה ואזור התעשייה, סה"כ כרבע מהפרויקט המתוכנן. וזאת לצד פיתוח מסיבי של השכונה הוותיקה ואזור התעשייה.

כאמור, הבניה תתחיל בהדרגתיות כבר בחצי השנה הקרובה, עם ההריסה הצפויה של הבניין הראשון ברחוב גבריאלוב 31-33, ותחילת הבנייה של הבניינים במקומו.

שכונת קריית משה, רחובות, 3 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
שכונת קריית משה הוותיקה ברחובות/ראובן קסטרו

במקביל להתחלות הבנייה של אלפי דירות ולאחר סיום הפיתוח בתקופה זו של הקרקע הפנויה, צפוי המשך פיתוח מסיבי בשכונה, בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, הכולל פיתוח התשתיות ואזור התעשייה, הקמת מאגר ניקוז, שדרוג גנים, הקמת הפארק המרכזי של השכונה, בניית מוסדות ציבור ובראשם קריית החינוך באזור דוד נדב שתתחיל בחודשים הקרובים, וכן הקמת שלושה פארקים ואתרי פנאי, נופש וחינוך סובבי השכונה.

בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הקמת מחלף על כבישים 411/410 וכן הקמת תחנת רכבת חדשה.

ניסים סלמן, מנכ"ל ה.ל.ר: "תוכנית ההתחדשות העירונית בקרית משה היא תוכנית ההתחדשות הגדולה בארץ, והראשונה הנתמכת בהסכם גג, עיריית רחובות יחד עם הרשות להתחדשות עירונית, משרד השיכון ורמ"י שקדו על יצירת פתרונות יצירתיים שיאפשרו יצירת כדאיות כלכלית לחידוש השכונה והשקעה חסרת תקדים בפיתוח של כל המרחב הציבורי בשכונה הוותיקה והחדשה".

"הקצאת קרקעות משלימות, לצד מתן מענקים ליזמים הם כלים חדשניים המאפשרים להפחית את הצפיפות בשכונה ועדיין לייצר פינוי בינוי כלכלי ואנו מאמינים כי הם יהוו את הבסיס להצלחתה של השכונה. 11,000 דירות לא יבנו ביום אחד, אבל הצפי להתחלות בנייה של מעלה מ -2300 יח"ד כבר בשנתיים הקרובות הוא בשורה גם לבעלי הדירות בשכונה שיתחילו להתחדש בדירות חדשות וגם לדיירים חדשים שיבחרו לגור בשכונה מתוכננת, עם נגישות תחבורתית גבוהה, מוסדות חינוך מתקדמים ותשתיות מודרניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully