וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה באימונים, בטוח באתר: איחוד כוחות למניעת תאונות העבודה בישראל

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 19:47

היום נערך ביקור מיוחד ומשולב של יחידות משטרה, העוסקות בחקירות תאונות עבודה בענף הבניה, במרכז הלאומי לסימולטורים של המוס"ל, המדמים פעילות שוטפת באתרי הבניה, לצורת למידה ושיפור בטיחות העובדים

מוטי סולטני, מנהל קו החיים שביצע את ההדגמה במרכז הסימולטורים. יח"צ,
מוטי סולטני, מנהל קו החיים שביצע את ההדגמה במרכז הסימולטורים/יח"צ

מפקדי ועובדי היחידה הארצית למאבק בשפיעה כלכלית (היאל"כ) ויחידת פלס לחקירות תאונות עבודה בענף הבניה, הגיעו הבוקר (ד') לביקור מיוחד במטרה להכיר את עבודת המוסד לבטיחות וגיהות ופעילותו למניעת תאונות עבודה, לשם מיסוד שיתוף הפעולה ביניהם במאבק להגברת הבטיחות וצמצום תאונות העבודה באתרי הבנייה.

במהלך הביקור, התנסו המבקרים בעצמם ביכולות האימון והתרגול של המרכז הלאומי לסימולטורים, המדמה את הפעילות באתרי הבניה, ואת הסכנות הבטיחותיות הטמונות בו.

המוקד הלאומי לסימולטורים, שנחשב לראשון מסוגו בישראל, משמש ככלי אימון לבטיחות באתרי הבניה. הסימולטורים מדמים פעילות שוטפת באתר הבנייה, הדורשת גם התייחסות לתנועה של עובדים בתוך האתר וגם לתנועה של הולכי רגל בסמוך לאתר.

בכל פעם שהמפעיל שוגה ואינו פועל אל מול הנחיות הבטיחות, הוא מקבל התראה ודיווח היכן הוא שגה בהפעלת הכלי הכבד ובהנחיות הבטיחות. הסימולטורים הקיימים במתחם כוללים הדמיה של: מלגזה, משאבת בטון, עגורן וצריח.

מרכז הסימולטורים הלאומי של המוסד לבטיחות ולגיהות. יח"צ,
מרכז הסימולטורים הלאומי של המוסד לבטיחות ולגיהות/יח"צ

בנוסף, במהלך הפגישה התנהל שיח לקידום שינויי רגולציה אשר עשויים להשפיע על הבטיחות בענף הבניה ועל חסכון בקופת המדינה. בסיכום הביקור סוכם על המשך פעילות ושת"פ.

ראש מפלג פלס, סנ"צ ליאת שניידר: "מעבר להגשת כתבי אישום, אנו רואים חשיבות עצומה בזיקוק התובנות מתוך תיקי החקירה ושיתופי הפעולה שאנו יוצרים, אשר ייצרו סביבת עבודה בטוחה לעובדים, יובילו לשינוי רגולציה ולמניעת התאונה הבאה".

מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר סיכם את הביקור ואמר: "קשה באימונים, בטוח באתר. מרכז הסימולטורים מסייע לעובדים לתרגל מצבי קיצון שבזמן אמת יכולים להציל את חייהם. המוס"ל שם בראש סדר העדיפויות את בטיחות העובדים באתרי הבניה ואנו פועלים בכל הכלים ההסברתיים העומדים לרשותינו בכדי לשנות את תרבות הבטיחות באתרים הללו. אנחנו מברכים על הביקור של ר' יחידת היאל"כ, ר' זרוע חקירות ופלס החולקים איתנו מטרה משותפת והיא להוביל לצמצום תאונות העבודה באתרי הבניה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully