וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל משבר האנרגיה: אושרה ההצעה להגברת השימוש באנרגיה מתחדשת

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 18:50

אושרה ברוב קולות: הצעת מינהל התכנון להגדלת ההספק ממתקנים סולאריים קרקעיים אושרה, במטרה לעמוד ביעד של 30% ייצור מאנרגיות מתחדשות עד סוף 2023; "מדינת ישראל מצויה כבר היום בתוך משבר אנרגיה חמור"

פאנל סולארי. ShutterStock
פאנל סולארי/ShutterStock

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה לאשר ברוב קולות את הצעת מינהל התכנון להגדלת ההספק ממתקנים פוטו-וולטאים (סולאריים) קרקעיים בכ-4,000 מגוואט, זאת כדי לעמוד ביעד של 30% ייצור מאנרגיות מתחדשות עד סוף שנת 2023.

השגת היעד, מצריך הקמת מתקני ייצור באנרגיה מתחדשת בהספק כולל של כ-18,000 מגה וואט, מתוכם נדרשים כ-17,000 מגה וואט במתקנים סולאריים.

לדברי מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, "מדינת ישראל מצויה כבר היום בתוך משבר אנרגיה חמור, אותו הרגישו תושבי ישראל בשבוע שעבר. ההחלטה שהתקבלה היום מגדילה מחד את השימוש באנרגיה מתחדשת למניעת פליטות ומאידך קבעה כי יש לצמצם את השטח לטובת הקמת מתקנים פוטו-וולטאים קרקעיים, וזאת בכדי לתמרץ הקמת פוטו-וולטאי בדו שימוש באזורים הבנויים".

"יחד עם זאת, אין להסתמך על מתקנים פוטו-וולטאים בלבד, ויש להקים בהקדם את ארבע תחנות הכוח במרכז הארץ כדי שלא נמצא את עצמנו במצב בו הפסקות בגוש דן יהיה דבר שבשגרה".

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח. רשות מקרקעי ישראל,
מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "מדינת ישראל מצויה כבר היום בתוך משבר אנרגיה חמור"/רשות מקרקעי ישראל

בנוסף, קבעה המועצה שחלקה העיקרי של תוספת המכסה תאפשר קידומן של תוכניות במסלול ארצי, בהיקף של 25,000 דונם מתוך 40,000 דונם שיתווספו למכסה.

זאת, מאחר שסבירות הקמתם גבוהה יותר, הם מאפשרים תוספת משמעותית של הספק וכן קיימים להם יתרונות מובהקים בהיבטי ניהול המערכת, באפשרות לשילוב אגירה בהיקף גדול, בחסכון בהקמת רשת חשמל, ובשליטת המדינה בעיתוי ההקמה של חלקם בהתאם לצרכים.

יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן: "מדינת ישראל עושה היום צעד חשוב נוסף להגדלת ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות כנהוג במדינות מתקדמות בעולם. המועצה קיבלה היום החלטה המאזנת בין הצורך בקידום מתקנים פוטו-וולטאים ובין שמירה על השטחים הפתוחים באמצעות קידום של דו-שימוש".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully