וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,300 דירות לצד אתר לאומי: אושרה הקמת שכונה חדשה בבאר שבע

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 14:25

התכנית להקמת שכונה חדשה בבאר שבע יוצאת לדרך: כוללת הקמה של 1,300 דירות, והקצאה של מאות דונמים עבור מסחר, מבני ציבור ושטחים פתוחים, שמתוכם פארק רחב היקף של כ-35 דונם, הגובל באתר מורשת לאומית

הדמיה - תוכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונת מגורים חדשה בבאר שבע. רשות מקרקעי ישראל,
הדמיה - תוכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונת מגורים חדשה בבאר שבע/רשות מקרקעי ישראל

הוועדה המחוזית דרום מדווחת היום (ג') כי אישרה את תוכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונת מגורים חדשה בבאר שבע - שכונת בית אשל, הצפויה לכלול 1,300 דירות חדשות, שיוקמו בכ-18 מבני מגורים בבנייה מרקמית מדורגת של עד 8 קומות.

התכנית, שמשתרעת על כ-286 דונם, משלימה את שכונת פארק הנחל שהינה בשלב מתקדם של פיתוח ואכלוס, ממוקמת מדרום לפארק נחל באר שבע ואתר לאומי בית אשל, מצפון לדרך יגאל אלון מס' 25 ובסמוך לדרך מס' 40.

מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית, כ-300 יחידות יוקצו לטובת דיור מוגן, כ-200 דירות קטנות של 55-80 מ"ר, כ-800 יחידות דיור גדולות וכ-185 יחידות דיור יוקצו לטובת השכרה בהישג יד ולטווח ארוך, בניהול ואחזקה הן על ידי יזמים פרטיים והן על ידי הרשות המקומית.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-12,000 מ"ר עבור שטחי מסחר שישולבו בחזיתות הבניינים, בקומות הקרקע. כמו כן, התוכנית מקצה שטח לטובת בית ספר יסודי בתי כנסת ואשכולות גנים, וכן כ-90 דונם שטחים פתוחים שמתוכם פארק רחב היקף של כ-35 דונם, הגובל ומשתלב עם אתר בית אשל, אתר מורשת לאומית.

בנייה בעיר באר שבע. ShutterStock
אילוסטרציה: בנייה בעיר באר שבע/ShutterStock

בהיבט התחבורתי, השכונה תוכננה כמוטת הולכי רגל, רוכבי אופניים ותחבורה ציבורית. התוכנית כוללת חיבורים וקישוריות לשכונת פארק הנחל ולדרך מס' 25, המתוכנן להיות דרך עירונית המחברת על המע"ר של באר שבע ותכלול מערכת הסעת המונים.

מ"מ מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, ד"ר רחל קטושבסקי: "התוכנית שמה דגש על המשכיות המרקם העירוני והשלמת החלק הדרומי של העיר באר שבע. השכונה נמצאת במיקום מצוין, ותהנה מנגישות תחבורתית גבוהה ומערכת הסעת המונים, מקרבה לשטחים פתוחים איכותיים לפנאי ונופש, מפארק נחל באר שבע ואתר בית אשל, ומשטחי תעסוקה עמק שרה והמרכז הרפואי החדש המתוכנן בסמוך על דרך יגאל אלון".

מנהלת אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, עינב רינגלר: "מדובר בתכנית איכותית שתיתן מענה לביקוש בעיר עם כ-1,300 יחידות דיור חדשות בתכנון המשכי וצמוד דופן לעיר ובתמהיל מגוון לכלל האוכלוסייה. התוכנית מציעה מרחב אורבני המשלב מגורים באיכות חיים גבוהה לצד שטחים פתוחים וטבע, מבני ציבור ושטחי מסחר".

התוכנית נערכה על ידי משרד יער אדריכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully