וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הולכת להיות אחת מרצועות החוף הכי יפות בישראל

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 9:43

תוכנית חזית הים בהרצליה אושרה סופית - ועתידה לשנות את רצועת החוף מהעמוסות במדינה. התכנית מחלקת את רצועת החוף, באורך 6 ק"מ, לשלושה מקטעים שונים: שימור, פיתוח מתון ופיתוח אינטנסיבי | בלעדי

עתיקות אפולוניה על רקע חוף הרצליה. ShutterStock
עתיקות אפולוניה על רקע חוף הרצליה/ShutterStock

תוכנית חזית הים בהרצליה אושרה סופית, והולכת לשנות את כל רצועת החוף של העיר הרצליה: כך, מדווח היום (א') מינהל התכנון.

מדובר בתכנית אשר הוגשה על ידי הוועדה המקומית הרצליה והחברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה, המסדירה 6 ק"מ של רצועת החוף, ומגדירה את השימושים המותרים לאורכה, בהם ספורט, מסחר, נופש ופנאי ושירותי הצלה.

התוכנית מחלקת את רצועת החוף ל-3 מקטעים שונים, בהתאם למאפיינים הייחודיים לכל מקטע, כאשר המקטעים מגדירים עקרונות תכנון שונים התומכים במאפייני החוף הקיימים: חופים טבעיים לשימור, חופים לפיתוח מתון וכן חופים לפיתוח אינטנסיבי.

איך היא תיראה?

התוכנית ברצועת החוף של הרצליה, ששמה לעצמה למטרה לשמור על ערכי הטבע, כוללת הקמת טיילת חדשה ורציפה לאורך החוף עם חיבורים לעיר ולאזורי פיתוח עתידיים.

בנוסף, מציעה התכנית: שיקום והרחבה של חופי הרצליה באמצעות מערכת שוברי גלים, בנייה ופיתוח למטרות תיירות, ספורט, נופש ופנאי לאורך החוף, ופיתוח הגנים והפארקים הקיימים לאורך החוף כמחברים, ליצירת קישוריות בין חוף הים לעורף החוף העירוני.

התוכנית כוללת בתחומה גם את הגנים הלאומיים סדנא עלי ואפולוניה כתחום מתארי וקובעת לגביהם הוראות להכנת תוכניות מפורטות, תוך התייחסות להנחיות לשימור מבנים.

חוף הרצליה. ShutterStock
חוף הרצליה/ShutterStock

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן-אליעזר: "תוכנית חזית הים הינה תוכנית חשובה ומשמעותית, המאפשרת את הטיפול הראוי ברצועת חוף מהעמוסות במדינה, מייצרת היצע חופים מגוון וקובעת היקפי בינוי ופיתוח תוך שמירה על רציפות התנועה לאורך החוף, כל זאת תוך חיזוק הקישוריות בין חוף הים לעורף החוף ומתן מענה להיקפי הפיתוח ההולכים וגדלים ולצורך העולה בשימוש במשאב החוף".

לדברי ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, "התוכנית הינה יוזמה של עיריית הרצליה וקודמה בשנים האחרונות על ידינו, לאחר עשרות שנים של הזנחת חזית החוף ומתוך רצון להפוך את שטח חופי הים לאזור המשמר את הטבע, החול והנוף הפתוח מחד ומאידך מאפשר מענה לצרכי התיירות, הבילוי ומשתמשי הים והחוף".

"התכנון בוצע בסטנדרטים המעודכנים ביותר בתחום הקיימות, הנותנים מענה להתמודדות עם משבר האקלים, כגון מתן פתרונות לשימור רוחב רצועת החוף, לניהול מי נגר עילי, הוספת שטחים ירוקים, הוספת נטיעות עצים להצללה טבעית והתמודדות עם החום וההתחממות הגלובלית, שיאפשרו לנו ולדורות הבאים להנות מבילוי ופנאי בחופי הים שהם מהיפים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully