וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם מרוויחים מההשקעה המוזרה הזו של בעלת פנטהאוז, חוץ ממנה

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 13:08

בית המשפט קבע: בעלת פנטהאוז בתל אביב, שהשקיעה ברצפת דק וג'קוזי על חלקה בגג הבית המשותף, עליו רכשה כביכול זכויות בניה מהקבלן - תצטרך לפצות כספית את הדיירים ולאפשר להם שימוש חופשי במתקנים

זוג בהוט טאב. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

בג'קוזי הזה יהיה חם במיוחד: אזרחית אוסטרית, שרכשה לפני כ-13 שנה דירת פנטהאוז בת 2 קומות בתל אביב, ובהמשך את זכויות הבניה על חלק הגג בבית המשותף שנמצא מעל לדירתה - העתיקה את דודי השמש של השכנים לחלק אחר בגג והתקינה עליו רצפת דק, ג'קוזי, מתקני שיזוף ואף יציאה פרטית, שתהיה שייכת רק לה, לחלקה בגג.

שכניה, שלא הסכימו לקבל את העובדה שחלק מהרכוש הציבורי של הבניין הופך להיות פרטי, באופן לא חוקי לטענתם, הגישו תביעה למפקחת על המקרקעין ודרשו ממנה לפנות את הגג לטובת כלל הדיירים.

בתגובה, בעלת הפנטהאוז תבעה את הדיירים ואת הקבלן בביהמ"ש המחוזי בת"א, ודרשה לאפשר לה שימוש בלעדי בקטע הגג שמעל הפנטהאוז, וכן לרשום קטע זה על שמה בטאבו.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

לטענת הדיירים, שיוצגו על ידי משרדו של עו"ד עודד שטרוזמן, מעבר לכך שהקבלן אינו רשאי, לאחר שנמכרו כל הדירות בבניין, להוציא חלקים מהרכוש המשותף להצמידם לפנטהאוז - מבדיקה בנספח לחוזה עם הקבלן, עולה כי מדובר על הצמדת זכויות בנייה עתידיות ולא בהצמדת הגג לפנטהאוז. על כן, אסור לה לעשות שימוש ייחודי בגג.

ביהמ"ש קיבל את טענות שכניה - ופסק כי היא לא יכולה להשתלט על הגג המשותף;

פסק הדין מאפשר עקרונית לכלל הדיירים בבניין לעשות עתה שימוש חופשי ברצפת הדק, הג'קוזי ומתקני השיזוף שבעלת הפנטהאוז התקינה על הגג, ואולם השכנים דורשים את פינויים בפני המפקחת על המקרקעין.

עוד, פסק בית המשפט המחוזי, כי על בעלת הפנטהאוז לשלם ל-12 מהדיירים שהגישו כתב הגנה תשלום הוצאות ושכר טרחה עורך דין בסך של 140,000 שקל.

עו"ד עודד שטרוזמן שייצג את השכנים: "ישנו הבדל תהומי בין רכישת זכויות בניה לבין הצמדה של רכוש משותף. אני שמח שבית המשפט המחוזי קיבל את עמדתינו ודחה את תביעה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully