וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: מכרז חדשני לחקלאות ואנרגיה סולארית - על אותה הקרקע

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 17:59

גם חקלאות וגם אנרגיה מתחדשת: רשות מקרקעי ישראל מפרסמת מכרז ראשון מסוגו בישראל לשימוש כפול בקרקע חקלאית, במטרה לצמצם את הפגיעה ביבולים ולאפשר במקביל את השימוש הסולארי בקרקע

טרקטור בשדה. ShutterStock
טרקטור בשדה/ShutterStock

רשות מקרקעי ישראל מפרסמת היום (ה') לראשונה בישראל מכרז לשימוש כפול בקרקע חקלאית בנגב: גם חקלאות וגם אנרגיה מתחדשת.

המכרז הנו מכרז ראשון שמוציאה רשות מקרקעי ישראל לדו שימוש בקרקע חקלאית שמטרתו לאפשר המשך שימוש בשטחים חקלאים פעילים, ולהקמת קולטנים בגובה באופן שלא יפגע בעיבוד השטחים החקלאיים.

פאנל סולארי. ShutterStock
פאנל סולארי/ShutterStock

מדובר במכרז חדשני, המגיע בעקבות ניסיונות שנעשו בשנים האחרונות בעולם, לאפשר שימוש דואלי בקרקע, לצורכי חקלאות וייצור חשמל סולארי - במטרה לצמצם למינימום את הפגיעה ביבולים ובתוצאות החקלאיות ולאפשר במקביל את השימוש הסולארי בקרקע.

מכרז זה בא לפתור את החיסרון המרכזי של אנרגיה סולארית הוא תפיסת שטח משמעותית ביחס לטכנולוגיות אחרות לייצור חשמל, כאשר על פי רוב הקרקע המשמשת לשדות סולאריים היא קרקע חקלאית והשימוש בה לייצור חשמל בא על חשבון עיבוד הקרקע לחקלאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

תנאי המכרז

הזוכה במכרז יתבקש לפעול להסדרת השימוש הסולארי באמצעות תכנית מפורטת, והכל בהתאם להנחיית ועדת התכנון המוסמכת. כמו כן, הזוכה יחתום על חוזה הרשאה לתכנון לתקופה של 3 שנים. עם סיום הליכי התכנון, ייחתם עימו הסכם חכירה לתקופה שתקבע בהתאם לרישיון החשמל שיינתן ע"י רשות החשמל.

מכרז זה מצטרף לשורת מכרזים שהוציאה בשנים האחרונות רשות מקרקעי ישראל בהיקפים של אלפי דונמים למיזמים סולאריים בנגב, במטרה להגדיל את השימוש באנרגיה מתחדשת.

המועד האחרון להגשת הצעות (הגשת ההצעה באמצעות המערכת המקוונת) הינו 04/09/2023 בשעה 12:00 בצהריים. על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully