וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי בכלל מה שחסר לדיור הציבורי זה קצת מוטיבציה?

ליעד וכניש

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 11:03

זה מה שיעזור לדיור הציבורי? עם תקציב אפס ורשימת המתנה של אלפים שרק הולכת ומתארכת, הפתיע גולדקנופף את חברי ועדת הדיור הציבורי באמצע ישיבה, עודד אותם וביקש מהם לגלות חמלה כלפי מחוסרי הדיור

שר השיכון הנכנס יצחק גולדקנופף בטקס חילופי השרים, ירושלים, 1 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
שר הבינוי והשיכון: חיוך קטן ויחס והכל נפתר/פלאש 90, יונתן זינדל

ציון אפס לדיור הציבורי: מדינת ישראל היא בין המקומות האחרונים בעולם המערבי בסיוע לדיור סוציאלי ורשימת המתנה של אלפים הולכת ומתארכת. הממשלה יודעת את זה, והתקציב שהוקדש לנושא אפסי. האם הפתרון המיוחל נמצא בכלל בנפנוף ידיים של השר?

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, הפתיע את חברי ועדת הדיור הציבורי בביקור באמצע ישיבה וביקש מהם לגלות חמלה למחוסרי הדיור: "לעתים ככל שנחשפים לטרגדיות, הרגשות מתקהים, אני מבקש שכל אחד מכם יחשוב שמדובר בהורה המבוגר שלו".

חברי הוועדה הציבורית לפתרון בעיות בדיור הציבורי, שלדבריהם אכן הופתעו מביקורו של השר, טענו כי זו הפעם הראשונה ששר בינוי ושיכון מכהן בא לשמוע אותם. נקודה לזכותו של גולדקנופף? את זה נקבע רק כאשר נראה מעשים בפועל, ולא דיבורים באוויר.

עשרות מוחים ביפו נגד פינוי משפחה מדיור ציבורי: "כולנו זכאים לקורת גג"

04.05.21. ניב אהרונסון
עשרות מוחים ביפו נגד פינוי משפחה מדיור ציבורי: "כולנו זכאים לקורת גג" 04.05.21/ניב אהרונסון

במהלך הישיבה, סיפקו חברי הוועדה לשר תמונת מצב עדכנית על מצבו של הדיור הציבורי בישראל כיום, המחסור האדיר בדירות פנויות עקב מכירת הדירות, כשכספי התמורה אינם מופנים לטובת הדיור הציבורי, המצוקות התקציביות מהם סובל הדיור הציבורי ואתגרים נוספים העומדים בדרכם.

לאחר שהאזין לטענות, הבטיח שר הבינוי והשיכון לחברי הוועדה הציבורית לקיים ישיבה מקצועית בנושא עם הנהלת המשרד, וביקש מהם להציג ניירות עמדה במטרה לגבש פתרונות ישימים ומהירים לסוגיות שהציגו; תהיו בטוחים שנעקוב ונעדכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
השר גולדקנופף מכניס מוטיבציה בחברי ועדת הדיור הציבורי. דוברות משרד הבינוי והשיכון,
השר גולדקנופף מכניס מוטיבציה בחברי ועדת הדיור הציבורי/דוברות משרד הבינוי והשיכון

ובכל זאת, אולי בכלל הבעיה של הדיור הציבורי היא חוסר מוטיבציה?

חברי הוועדה, אשר הודו לשר על הביקור, אמרו כי "לצערנו, בממשלות הקודמות איש לא התייחס אלינו. פעמים רבות חשנו שאנחנו מיותרים ועבודתנו נעשית לחינם. זו פעם ראשונה ששר בינוי ושיכון מכהן בא לשמוע אותנו בלב פתוח ואוזן כרויה. עצם הנכונות של השר לבוא ולשמוע, גם ביקורת וגם דברים לא קלים היא מבורכת ביותר ונוסכת בנו מוטיבציה. אנחנו מודים לשר על הישיבה ומקווים שהיא תסייע לקדם את הדיור הציבורי במדינת ישראל לטובת השכבות החלשות".

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף סיכם את הביקור, ואמר: "נושא הדיור הציבורי הוזנח זה שנים. מלבד התקציבים שאנחנו מבקשים לקבל עבורו, יש להעניק לוועדה כח בהתאם לחוק בכדי למצות את המקסימום שניתן לעשות לטובת מחוסרי הדיור. המקרים המגיעים לוועדה הם קשים ויש לאפשר לאנשים במצוקה קורת גג ראויה, עבורם מדובר לא פעם בהצלחת חיים של ממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully