וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעד המשמעותי לקידום ושיפור תהליכי הבנייה בישראל

בשיתוף הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 14:09

יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות ומ"מ נשיא הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, בטור אישי על קורס מנהלי עבודה בכירים שנחנך לאחרונה

סטודנטים מקשיבים להרצאה. ShutterStock
הקורס/ShutterStock

עוד צעד משמעותי לקידום ושיפור תהליכי הבנייה בישראל - קורס מנהלי עבודה בכירים. מדובר במהלך שיביא לשיפור משמעותי באיכות העבודה ובעיקר יביא לקידום מעמדם של מנהלי העבודה, אחד המקצועות החשובים ביותר בענף הבניין, שסובל מחוסר של אלפי בעלי תפקידים.

בשבוע שעבר הייתה לנו הזכות לחנוך פתיחת קורס ייחודי של הכשרה מתקדמת בענף הבניין באקדמיה למקצועות הבנייה, תחת הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל. לצד הזרוע שכבר פועלת במותג באקדמיה למקצועות הבנייה של הכנסת אוכלוסיות מודרות לענף, האקדמיה תעצים גם את כוח האדם הקיים בענף ותלווה אותו לאחר מכן.

בהובלת אנשים בכירים בענף הבניין, אנשי ניהול, בכירי מערכת הביטחון לשעבר וצוות מקצועי בהובלת תנ"צ (דימ') אלי אסייג, צבי רוט מנהל ההכשרות והבטיחות של הקרן, אמנון שינדלר מנהל חטיבה ארצי בהסתדרות החדשה, חגי רזניק מנהל האקדמיה לבניה ומתי רביבי ממטה הבטיחות המשותף, נוצרה סוג של הכשרת פו"מ (פיקוד ומטה) שתעניק לחוד החנית של העובדים בענף - מנהלי העבודה הבכירים - כישורים מתקדמים של ניהול, מנהיגות וכלי בטיחות. ההכשרה מתקיימת במרכז למנהיגות במכללת בית ברל.

יצחק מויאל. CHARISMA PIXEL,
יצחק מויאל/CHARISMA PIXEL

הקורס החדש בא להעשיר בידע את מנהלי העבודה ולתת להם כלים לניהול נכון, וכן דרכי התמודדות עם האתגרים העומדים בפניהם באתר הבנייה, במיוחד בתחום הבטיחות. אין ספק שמוטלת על מנהלי העבודה אחריות מאוד כבדה גם ברמה הפלילית ולכן יצרנו קורס של 5 מפגשים עם מיטב המומחים בתחום. כל אלו באים על מנת לקדם עוד ועוד עובדים שמעוניינים להתקדם לתפקידים בכירים ומכניסים יותר בענף הבניין.

מנהל עבודה הוא עמוד התווך בכל תהליך בנייה, ולכאורה גם מבחינת החוק הוא הגורם הכי חשוב באתר. אין אתר בניה שיכול לעבוד ללא מנהל עבודה והקורס נועד לסקטור מנהלי העבודה מכיוון שנודע לנו כי במשך שנים הם לא עברו שום הכשרות או הדרכות. הקורס יעשיר להם את הידע בניהול, בטיחות ותקנות. המשכורות גבוהות ומסלולי הקידום פתוחים עד לדרגים הבכירים ביותר. למרות כל אלו, חסרים לנו בישראל אלפי מנהלי עבודה בענף, והדבר מעכב אלפי פרוייקטים.

יישר כוח לכל העושים במלאכה ובמיוחד לענקים שדוחפים ללא הפסקה - ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, דוד יהלומי, מנכ"ל הקרן שידו בכל, למותג "האקדמיה למקצועות הבנייה" תחת הקרן לעידוד שותף וגם חברנו ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים בפרויקטים חברתיים נוספים. כמו כן יש עוד הרבה גורמים מעורבים כמו מתי רביבי ממטה הבטיחות המשותף, צבי רוט, אלי אסייג ועוד רבים אחרים שעושים ימים כלילות על מנת לבנות מסלול מיוחד שמנהלי עבודה יעברו ויקבלו תעודת הוקרה על פועלם. מיד עם פרסום הקורס פנו אלינו המון מנהלי עבודה וביקשו להצטרף מכיוון שחסר להם המון ידע. אני שמח שהגענו לרגע זה ביחד עם הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה.

אני מאמין שזוהי רק ההתחלה של תהליך עמוק יותר, שבסופו, תוך שנים ספורות, נוכל לראות עוד אלפי עובדים מתקדמים במסלול המקצועי אשר ישפר את יכולתם המקצועית בענף, יעשה סדר ובנוסף תפקיד מנהל עבודה בענף הבניין יזכה למעמד לו הוא ראוי.

בשיתוף הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully