וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישנה ירידה משמעותית בהתחלות הבניה, שלהערכתי צפויה להחריף"

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 9:58

חברת אזורים מדווחת תוצאות לרבעון הראשון לשנת 2023. על אף האתגרים בשוק הנוכחי, מסכמת זינוק של כ-57% בהכנסות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. זאת, למרות שנמכרו פחות דירות | הרווח הנקי של החברה ירד על רקע גידול בעלויות המימון של החברה

פרויקט התחדשות עירונית בחיפה נווה דוד של חברת אזורים. 3Division,
פרויקט התחדשות עירונית בחיפה נווה דוד של חברת אזורים/3Division

על האף האתגרים שחווה שוק הנדל"ן בימים אלו: חברת אזורים מדווחת היום (ג') את תוצאותיה לרבעון הראשון לשנת 2023, ומסכמת רבעון מוצלח עם זינוק של כ-57% בהכנסות ו-61.7% ברווח הגולמי.

מבחינת מספרים, הכנסות החברה ברבעון הראשון לשנת 2023 הסתכמו ב-410 מיליון שקל, לעומת 262 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד; הרווח הגולמי של החברה ברבעון הראשון השנה הסתכם בכ-104 מיליון שקל, לעומת 65 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022.

בניגוד לעליות המרשימות, מבחינת רווח נקי, החברה מדווחת דווקא על ירידה קלה ברבעון הראשון של שנת 2023, שהסתכם בכ-39.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 43.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. זאת, על רקע גידול בעלויות המימון של החברה.

רון אבידן, מנכ"ל חברת אזורים. תמר מצפי,
רון אבידן, מנכ"ל חברת אזורים/תמר מצפי

כמו כן, החברה מדווחת כי במהלך הרבעון הראשון לשנת 2023 מכרה 82 דירות בהיקף כספי כולל של כ-182 מיליון שקל, זאת, לעומת 100 דירות בתקופה המקבילה אשתקד, בהיקף כספי כולל של כ-253 מיליון שקל.

בחברה מעריכים כי היקף המכירות הושפע מהיעדר מלאי דירות למכירה, לאור שיעור השיווק הגבוה בפרויקטים של החברה, כשמרבית יחידות הדיור למכירה בתקופת הדוח הינן בפרויקטים שמועד סיומים צפוי בשנים 2025-2027.

בנוסף, גם המחיר הממוצע של דירה שמכרה החברה בתקופת הדו"ח מהווה ירידה של 9%, כאשר עמד על כ-2.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023, לעומת אותה תקופה אשתקד שבה הסתכם מחיר הממוצע לדירה בכ-2.96 מיליון שקל. כמו כן, מציינים בחברה כי הירידה במחיר המכירה הממוצע נבע מהיקף יחידות הדיור שנמכרו בפרויקטים בנהריה, חיפה ובאר שבע, על רקע תמהיל הדירות הזמין למכירה בפרויקטים שבשיווק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"אנו כבר עדים לירידה משמעותית בהתחלות הבניה, שלהערכתי צפויה להחריף"

רון אבידן, מנכ"ל חברת אזורים: "את הרבעון הראשון פתחנו עם תוצאות חיוביות המציגות זינוק משמעותי בהכנסות וברווח הגולמי וזאת למרות האתגרים שחווה שוק הנדל"ן בשנה האחרונה. אנו ערים למצב השוק על רקע שיעורי הריבית הגבוהים וההאטה שחלה בפעילות בשוק המגורים ומתאימים את תוכניות העבודה שלנו למימוש אסטרטגיית צמיחה זהירה תוך שמירה על יתרת נזילות נאותה".

בהתייחסו לענף, ציין אבידן: "על רקע שיעורי הריבית הגבוהים, אמנם חלה האטה ברכישת דירות, אולם מנגד, אנו כבר עדים לירידה משמעותית בהתחלות הבנייה, שלהערכתי צפויה להחריף, ותוביל להקטנת היצע הדירות. במקביל לכך אנו רואים גם ירידה בהיקפי שיווק הקרקעות על ידי רמ"י ובביקוש לקרקעות מצד יזמים. כשעליות הריבית יפסקו ורוכשי הדירות יחזרו למשרדי המכירות ביתר שאת, אני מעריך שהם עלולים לפגוש היצעים נמוכים מתמיד".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully