וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר עם אנרגיה: ההחלטה שתשנה את חיי התושבים בחדרה

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 9:00

בשורה שציפו לה במשך שנים: שר האנרגיה וראש עיריית חדרה הודיעו על הטמנת קווי מתח גבוה בעיר בעלות של מאות מיליוני שקלים | מנכ"ל חברת חשמל: "תוך כחצי שנה יופסק שינוע הפחם מתחנת הכח אורות רבין לאשקלון"

סולקן להפחתת זיהום אויר בעת ייצור חשמל הופעל בהצלחה בחדרה. צ, צילום מסך
סולקן להפחתת זיהום אויר בעת ייצור חשמל הופעל בהצלחה בחדרה/צילום מסך, צ

המהלך שיביא סוף (סוף) לקווי המתח שהטרידו שנים רבות את התושבים: בפגישה ייעודית שהתקיימה אמש (ג') בין שר האנרגיה והתשתיות, ישראל כ"ץ וצוותו יחד עם ראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים ובכירי העירייה, הכריזו השניים על הטמנת קווי מתח גבוה בשטחי העיר, בעלות של מאות מיליוני שקלים ובמימון חברת חשמל.

לבשורה חשובה זו השלכות דרמטיות על איכות חיי התושבים, שציפו לה שנים ואף נאבקו לצורך הגעתה.

בהחלטה זו התקבלה בהתאם למדיניות המשרד, לדברי השר, להפסיק את ייצור האנרגיה המזהמת, כאשר בימים אלו פועלים לסגירת תחנות 1-4 הישנות והמזהמות ביותר (אורות רבין, "הארובות בחדרה"), ומעבר ליחידות ייצור על גז טבעי.

כמו כן, בית החולים הלל יפה ומפעלים נוספים בעיר יחוברו לרשת הגז הטבעי לעיר שנמצאת בהאצת ההתייעלות האנרגטית, בין היתר על ידי החלפת מערכות למערכות יעילות וחסכוניות, התקנת מערכות סולארית והקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים.

"תוך כחצי שנה יופסק שינוע הפחם מתחנת הכח אורות רבין"

בפגישה השתתף גם מנכ"ל חברת חשמל, מאיר שפיגל, שהודיע כי תוך כחצי שנה יופסק שינוע הפחם מתחנת הכח אורות רבין בחדרה לאשקלון, בעקבות סיום שיפוץ הרציף באשקלון.

נזכיר כי יחידות 1-4, היחידות הפחמיות המזהמות ביותר באורות רבין פועלות ללא סולקנים המצמצמים את פליטות זיהום האוויר. ביוני 2022 הן היו אמורות להיסגר ולעבור למתכונת שימור, אך ההליך נמצא בעיכוב משמעותי ולעת עתה היחידות פועלות באופן כמעט רציף, כשהצפי המעודכן האחרון שהכריזו עליו לסגירתן הוא תחילת שנת 2023, מה שכבר לא יקרה.

בשורות אלה מגיעות אלה רקע החלטת הממשלה ביום ראשון האחרון (28/5) לא לאשר הקמת תחנת כוח נוספת בעיר OPC2, זאת לאחר מאבק ארוך שניהלה עיריית חדרה.

שר האנרגיה והתשתיות, ישראל כ"ץ וצוותו יחד עם ראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים. דוברות עיריית חדרה,
שר האנרגיה והתשתיות, ישראל כ"ץ וצוותו יחד עם ראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים/דוברות עיריית חדרה

ראש עיריית חדרה בפועל ניר בן חיים: "חדרה נמצאת בתנופת פיתוח אדירה ותוך מספר שנים תהפוך לעיר מטרופולין מרכזית בארץ. הצלחנו להביא היום בשורות חשובות ומשמעותיות שישפיעו על עתיד העיר חדרה ועל איכות חיי תושבינו".

שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ: "אחרי שחיברנו את העיר חדרה בכבישים ומחלפים נהפוך אותה כעת לעיר ירוקה למען תושביה. אני מודה לראש העיר ניר בן חיים על שיתוף הפעולה ומתחייב להמשיך לפעול למען פיתוח העיר".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully