וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה כדאי לבדוק כאשר מבטחים את הדירה?

בשיתוף AIG

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 12:17

מתכננים לקחת משכנתא? ביטוח מבנה וביטוח חיים למשכנתא יהוו למעשה כתנאי לקבלת ההלוואה. איך מתחילים בהליך ומה חשוב לדעת? הכול בפנים

ביטוח דירה. pexels,
ביטוח דירה/pexels

אז בשעה טובה אתם נמצאים לקראת רכישת דירה. אין כל ספק שמדובר בצעד גדול וחשוב, אשר יכול להעניק לכם הרבה שקט וביטחון.

יחד עם זאת, הצעד הזה גם טומן בחובו לא מעט החלטות נלוות - בעיקר לאור העובדה שסביר להניח שאתם נעזרים בהלוואת המשכנתא לצורך השלמת הרכישה.

מעבר לכך, השאיפה שלכם אמורה להיות לדאוג ולשמור על הדירה בכל דרך אפשרית - וכיום, האמצעי הטוב ביותר אשר יסייע לכם בהשגת המטרה הוא כמובן הביטוח.

אז אם אתם לוקחים משכנתא, ביטוח מבנה וביטוח חיים למשכנתא יהוו למעשה כתנאי לקבלת ההלוואה.

יחד עם זאת, אתם גם יכולים לגלות במהלך בירורים שתעשו בנושא, שעדיף לכם להגדיל את הכיסויים ולצרף גם ביטוחים נוספים - כמו ביטוח צד ג', על מנת לספק לעצמכם שקט נפשי ברמה הגבוהה ביותר.

בסופו של דבר, לא משנה באילו ביטוחי דירה תבחרו (כמובן, כל עוד תקפידו לבחור החלטות נבונות), קיימת חשיבות גבוהה שבצעו את הבחירה המתאימה.

בחירת החברה המבטחת והשיקולים שכדאי לקחת בחשבון

מהר מאוד אתם עתידים לגלות שיש לא מעט חברות ביטוח אשר מציעות ביטוחי דירה. לכל חברה יש את ההצעות שלה, את המחירים שלה וגם את הכיסויים אותם היא כוללת בפוליסה. ההבדלים בין המסלולים המוצעים על ידי החברות יכולים לבוא לידי ביטוי בלא מעט פרמטרים שכדאי להכיר ובעיקר את החשובים והמשמעותיים שביניהם ובין היתר:

• גובה ההשתתפות העצמית בעת מקרה ביטוחי - יש לקחת בחשבון כי תביעת ביטוח טומנת בחובה תשלום השתתפות עצמית בגובה מסוים. גובה ההשתתפות יכול להשתנות בין הצעה של חברת ביטוח אחת לאחרת. היא יכולה גם להשתנות בין סעיפי הביטוח - ולכן, כדאי להעמיק בנושא הזה מכל ההיבטים.
• התאמה לדרישות ולצרכים - בהליך בחירת בידור דירה, חשוב מאוד לוודא שאתם בוחרים בפוליסה אשר מתאימה עבורכם - ועונה לצרכים הפרטניים שלכם. יש לבדוק מהם הכיסויים הנכללים בביטוח והאם הם אכן מספקים מענה על הצרכים והדרישות שלכם.
• אפשרויות להרחבות - במקרים רבים אתם יכולים לגלות שאתם מעוניינים בהרחבות שונות בפוליסה. חשוב לוודא שחברת הביטוח בה אתם בוחרים אכן מאפשרת לכם גישה לאותן הרחבות רצויות.

פרמטרים כלליים שכדאי לקחת בחשבון

יש גם לא מעט פרמטרים כלליים עליהם חשוב לשים דגש בעת בחירת פוליסת ביטוח דירה. לדוגמא, עלות הביטוח - כאשר כאן יש לשים דגש על כל הגורמים המשפיעים על המחיר ועל תנאי הפוליסה - במקרים רבים, תגלו שעדיף לכם לשלם קצת יותר, בידיעה שבמקרה ביטוחי סכום ההשתתפות העצמית יהיה נמוך יותר.

פרמטר נוסף עליו חשוב לשים דגש הוא תודעת השירות - כאשר כדאי לוודא שאתם בוחרים בחברה אשר שמה דגש משמעותי על תודעת השירות ועל הזמינות ללקוחות שלה - בין אם באמצעות מענה טלפוני, בין אם דרך אתר האינטרנט ובין אם בכל דרך אחרת.

אם יש לכם אפשרות לקבל חוות דעת והמלצות על אותה החברה או על הפוליסה הספציפית בה אתם מתעניינים, מדובר בפרמטר נוסף אשר אמור להיות בעל השפעה על הבחירה ולכן, כדאי להתמקד גם בו בטרם רכישת הפוליסה.

לסיכום, ביטוח דירה מהווה כביטוח חשוב ומשמעותי ולכן, כל החלטה שמתקבלת סביבו חייבת להתקבל בכובד הראש הראוי ותוך הכנסה לתמונה של כל הפרמטרים המשפיעים.

אם אתם לא בטוחים או לא מצליחים לקבל החלטה עצמאית נבונה, ההמלצה היא כמובן להכניס לתמונה יועץ מקצועי מעולם הביטוח. יועץ שכזה יוכל להבין את הדרישות והצרכים שלכם ולסייע לכם לבחור בפוליסות הביטוח המתאימות והנכונות ביותר.

בשיתוף AIG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully