וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר השוקולד לא עוצרת: איך נראה מפעל השוקולד המתקדם ביותר בישראל?

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 14:24

בהשקעה של 130 מיליון שקל: לראשונה זה 40 שנה, העיר הטעימה בישראל תארח מפעל שוקולד נוסף, חדש ומתקדם - המשתרע על פני שטח של כ-14 אלף מ"ר ועתיד לייצר 10,000 טון שוקולד בשנה לתעשייה המקומית והבינלאומית

פסטיבל השוקולד נוף הגליל. יח"צ,
עיר השוקולד של ישראל: נוף הגליל/יח"צ

בהשקעה של 130 מיליון שקל: העיר הטעימה בישראל, נוף הגליל, תארח מפעל שוקולד נוסף, חדש ומתקדם - המשתרע על פני שטח של כ-14 אלף מ"ר ועתיד לייצר 10,000 טון שוקולד בשנה לתעשייה המקומית והבינלאומית.

חברת כרמית חנכה בימים האחרונים מפעל שוקולד חדש וייחודי מסוגו באזור התעשיה ציפורית שבנוף הגליל - זאת, במסגרת חגיגות 50 שנה להיווסדה של החברה.

חנוכת המפעל נערכה במסגרת אירוע שנכחו בו בין היתר: שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, ונשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר.

50 שנה לחברת כרמית: טקס חניכת המפעל החדש. נאו מדיה NEO media,
50 שנה לחברת כרמית: טקס חניכת המפעל החדש/נאו מדיה NEO media

במפעל החדש, שהינו השני בגודלו בישראל ומועסקים בו כיום כ-280 עובדים, הותקנו מספר מכונות חדשות מתקדמות לייצור שוקולד: מכונות לבישול שוקולד גולמי -נוזלי, ו 3 מכונות יציקה מתקדמות שמייצרות חפיסות, מטבעות, צ'יפסים ופרלינים.

למעשה, מזה כ- 40 שנים לא נבנה בישראל מפעל שוקולד בסדר גודל כזה, אשר מספק שוקולד לתעשייה הישראלית והעולמית, ולצרכן הפרטי ובקמעונאות.

השנה, כאמור, מציינת חברת כרמית 50 שנה להיווסדה. החברה החלה את דרכה בחנות קטנה בנמל התעופה בן גוריון - אותה הקים בשנת 1973 לני סאקסטיין, היו"ר הנוכחי, אשר עלה מדרום אפריקה עם מעט אמצעים, אבל עם חזון גדול לבנייה ופיתוח של ישראל ומאז הפכה לגאווה של התעשייה הישראלית.

מוטי כהן, מנכ"ל חברת כרמית: "אנחנו שמחים להשיק את המפעל החדש, המהווה אבן דרך משמעותית בפעילות החברה בתחום השוקולד והמוצרים הנלווים לו בישראל. אנו שואפים להרחיב באופן משמעותי את ייצור השוקולד במפעל ולהיות אחד מהספקים המובילים לרשתות הקמעונאיות ולצרכנים בישראל. אנו שמים דגש מרכזי על איכות התוצרת, וכמובן רואים חשיבות רבה בכך שהמפעל יתרום להגברת התעסוקה באזור הצפון. המפעל עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר, הן ברמת האבזור והן ברמת חומרי הגלם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
50 שנה לחברת כרמית: טקס חניכת המפעל החדש. נאו מדיה NEO media,
50 שנה לחברת כרמית: טקס חניכת המפעל החדש/נאו מדיה NEO media

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, התייחס באירוע ה-50 לחברת כרמית ליוקר המחייה: "שנים ארוכות שהתרגלנו שאנשים, מפעלים, יבואנים, מעלים מחירים - כי הם יכולים, ואני מתכוון להילחם מלחמת חורמה ולשנות את התרבות הזו, לפתוח את דלתות המדינה לתחרות, לאפשר לאנשים לרכוש בזול בחו"ל ולהביא מוצרים לכאן, לעודד את התעשייה המקומית, כמו שעושים באירופה על פי הצורך - כי מה שטוב לאירופה, טוב לישראל. וזה אומר לעודד תמיכה ישירה בחקלאות ובמפעלים רלוונטיים, לאפשר ולפתוח את התחרות, אני נחוש יחד עם משרד הכלכלה לעשות שינוי גדול, גם אם זה קצת יכאב, המטרה היא אחת - להוריד את יוקר המחייה".

לדברי ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים: "הציונות האמיתית היא מה שאתם עושים פה במפעל כרמית. הצלחתם להקים פה מפעל לתפארת, שמעסיק מאות עובדים, ואני מבטיח שנעזור להביא לפריפריה עוד הרבה חברות תעשייתיות, כי זו הדרך להוביל את המשק הישראלי לצמיחה. כרמית היא גם דוגמה לאיך יוצרים תחרות מבית - לני מייסד כרמית הפך חזון למציאות, ויצר מותג מנצח שמהווה תחרות אמיתית ובריאה שמעודדת צמיחה. לכן אנחנו צריכים עוד יזמים כמו לני, ומדינת ישראל ביחד עם השלטון המקומי, צריכה לעודד את היזמים הללו ולעזור להם להתפתח על ידי הגדלת היקף ההשקעה הממשלתית בתעשייה".

ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט: "פתיחת כרמית היא יום חג לנוף הגליל שהופכת באופן רשמי לעיר הכי מתוקה בישראל. מעבר לארומת השוקולד, המפעל מספק פרנסה כ-300 משפחות, מרביתן תושבי נוף הגליל ומהווה עוגן כלכלי חשוב בעיר המתחדשת".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully