וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה הזמן לקנות דירה, בקרוב פחות אנשים יוכלו להרשות זאת לעצמם"

בשיתוף קבוצת שפונדר פדלון

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 17:10

הריביות שממשיכות לזנק, עליית מחירי השכירות ב9% והמשבר החברתי-פוליטי בישראל, הובילו למגמה של ירידת במכירות בשוק הדיור. האם מדובר במגמה זמנית ומה יקרה כשהמשבר יחלוף?

טריו שרונה כפר יונה, שפונדר פדלון. הדמיה: SHARPEN3,
טריו שרונה כפר יונה, שפונדר פדלון/הדמיה: SHARPEN3

עסקה של רכישת דירה היא בין ההחלטות הקריטיות שאדם עושה בחייו. בתקופה של חוסר וודאות שמקורה במשברים חברתיים ופוליטיים, ריביות שמזנקות ומזנקות, גל עליות מחירים ויוקר מחיה, מרבית הציבור יעדיף להמתין להתבהרות המצב והבנה לאן הולכים לפני שיגבש החלטה לרכוש דירה. הוא "יישב על הגדר", עד יעבור זעם, בדיוק כפי שקורה כעת. לאחרונה אנחנו עדים למגמה של התמתנות וירידה בקצב מכירת הדירות בישראל ולכן חברות נדל"ן בוחרות ללכת לקראת הרוכשים ולהציע תנאי רכישה מיוחדים שעד היום לא ניתן היה למצוא בשוק.

קבוצת שפונדר פדלון אשר בונה כיום פרויקטים של מגורים, מסחר ועירוב שימושים בין היתר בפארק הים בבת ים, כפר סבא הירוקה, שכונת שרונה כפר יונה ואבן יהודה, מעניקה לדוגמא לרוכשים בפרויקט שלה בפארק הים, , תנאי תשלום של 15% במעמד הרכישה ו ואת יתרת התשלום (85%) לקראת קבלת המפתח לנכס, ללא הצמדה למדד,נוסף על כך החברה היזמית לוקחת על עצמה את תשלומי הריביות עד לקבלת המפתח.

במקביל לביקושים שנחלשו, היצע הדירות נעצר כמעט לחלוטין מאחר ויזמים לא ממהרים לרכוש קרקעות ולהתמודד במכרזי מנהל או לממש קרקעות קיימות, בשל עליית המימון והריביות הגבוהות המשפיעות עליהם ומייצרות מצב ש"הכסף עולה להם יותר". לאחרונה אף פורסם על ידי הלמ"ס שגם מחירי השכירות בחוזים החדשים עלו ב9% בין החודשים אוגוסט 22 לאפריל 23 ונראה שגם האופציה של מגורים בשכירות הופכת להיות כמעט בלתי אפשרית לרבים. היזמים צופים שלאור כל זאת, עליית המחירים הקיצונית בתחום הדיור קרבה להגיע וכשזה יקרה, שוק הדיור כנראה לא יראה כבר כפי שאנחנו מכירים אותו היום.

רועי פדלון בעלים ומנכ"ל משותף בקבוצת שפונדר פדלון. שפונדר פדלון,
רועי פדלון בעלים ומנכ"ל משותף בקבוצת שפונדר פדלון/שפונדר פדלון

רועי פדלון, מנכ"ל ובעלים של קבוצת שפונדר פדלון מסביר כי "כאשר מתמעטות התחלות הבנייה החדשות וההיצע הולך ופוחת ובמקביל כרגע הציבור יושב על הגדר, נוצר מצב שבו ברגע שהריביות יתייצבו ואנשים יחזרו לרכוש דירות, יהיה צוואר בקבוק של ביקוש ולהערכתי נראה בטווח הקרוב מגמת עליית מחירים דרסטית שלא תאפשר למי שיכול לרכוש היום דירה לעשות זאת בעתיד. עד שלא יהיה כאן מנגנון ביניים, פני עולם המגורים בישראל כפי שהכרנו אותו לא יראה אותו הדבר".

"אני חד משמעית אומר שזה הזמן, רוצו לרכוש דירה" אומר פדלון. "המצב הנתון של עצירת המכירות הוא מצב זמני בהחלט ועלול להשתנות בכל רגע. בטווח הקרוב מחירי הדיור בישראל עתידים לקפוץ משמעותית. מספיק שנראה התחלה של יציבות פוליטית, תחושה של אחדות, עצירת העלייה בריבית בעולם, והתייצבות של השקל ממול המטבעות הזרים, מחירי הדירות ימריאו לשמיים. עם מגמה של עצירת הריביות, רגיעה ושקט פנים ישראלי שיראה כלפי חוץ, תחום הדיור יחזור להיות נושא בוער".

"במקביל, מחירי הדירות יעלו ובגדול כיוון שהביקושים לא נגמרו ולא יגמרו, אנשים פשוט יושבים כיום על הגדר כי משבר לאומי נתפס כזמן שאיננו מתאים לעסקאות גדולות אבל מדובר בהזדמנות שלא תחזור. במצב הנוכחי בגלל עצירת העסקאות, הבנקים למשכנתאות, היזמים ובין היתר, גם אנחנו, מעניקים הטבות ותנאים שלא ייתכנו במצב רגיל וזו סיבה נוספת לרכוש דווקא עכשיו. לדוגמא, בפרויקט "טריו" בשכונת שרונה החדשה בכפר יונה, אנחנו מעניקים חלון הזדמנויות של תנאי תשלום 15-85 וכיזם מבטיחים ללקוח מחיר סגור ללא הצמדות למדד וריביות עד לקבלת המפתח (ההטבות מותנות באישור הבנק למשכנתאות)".

פרויקט בריזו של קבוצת שפונדר פדלון. viewpoint,
פרויקט בריזו של קבוצת שפונדר פדלון/viewpoint

קבוצת שפונדר פדלון הינה קבוצת בנייה יזמית מקבוצות הנדל"ן המובילות בישראל המתמחה ביזמות וניהול נכסים. לקבוצה זרוע ביצוע קבלנית מהוותיקות בארץ, בעלת סיווג קבלני בלתי מוגבל המאפשר לה שליטה על איכות הפרויקט משלב הייזום ועד גמר הביצוע.

בין הפרויקטים הבולטים: מתחם גיגיס בראשון לציון , פרויקט טריו בכפר יונה- עירוב שימושים, בית פדלון -שפונדר במתחם התעשיה החדש בנתניה, פרויקט love בכפר סבא הירוקה, ניצנים בירוקה בכפר סבא הירוקה, פרויקט וילה V בשכונת הפארק חדרה ופרויקט בריזו היוקרתי בפארק הים.

בשיתוף קבוצת שפונדר פדלון
  • עוד באותו נושא:
  • דיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully