וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמן הלבן: כך הפך הצבע הלבן לאהוב ביותר בבית הישראלי

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 14:47

לרגל החג הישראלי הכי לבן שיש: חיפשנו קצת השראה לבנה - והתברר לנו שהטרנד הישראלי העכשווי הוא צבע לבן בוהק. בעיר, בכפר, במעטפת הבניין ובתוך הבתים, הישראלים משוגעים על הצבע הלבן, וברור לנו גם למה

חלום בלבן. עיצוב: קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
חלום בלבן. עיצוב: קרן ניב טולדנו/איתי בנית

הצבע המאפיין את חג השבועות הוא הצבע הלבן - הבגדים שאנו לובשים בערב חג, עוגת הגבינה המגרה, הזר הפרחוני על הראש למביני עניין, ומה לא.

בגלל שאנחנו אוהבים את חג השבועות, ואת הצבע הלבן, חיפשנו קצת השראה לבנה - וזה לא היה קשה. לכל מקום שהסתכלנו, ראינו לבן. לבן בוהק. בעיר, בכפר, במעטפת הבניין ובתוך הבתים, לא משנה היכן - התברר לנו שהישראלים משוגעים על הצבע הלבן. וברור לנו גם למה.

חג שבועות בקיבוץ גינוסר. ראובן קסטרו
חג השבועות: החג הכי לבן בשנה/ראובן קסטרו

הצבע הלבן נתפס כגוון האולטימטיבי שקולע במדויק לכל סגנון עיצוב, משרה תחושת ניקיון, חגיגיות וקלאסיות. הוא מבטא את האור ומרכז למעשה את כל קשת הצבעים. הוא אלגנטי, טהור ומפיג לחצים. הוא מלווה אותנו משחר ההיסטוריה: החל ביהדות, בגדי הכהנים היו לבנים וסימלו קדושה, דרך תורת הפאנג שווי, בה הצבע הלבן מייצג בהירות, התחלות חדשות ורעננות, ועד לימינו אנו - כאשר מעצבים ואדריכלים רבים משלבים אותו כציר חשוב ומרכזי בעיצוביהם ובאופנים שונים, מגוונים ורבים.

אז לרגל החג הכי לבן בשנה, קבלו את המדריך המלא שיעזור לכם להכניס את הצבע הלבן והאהוב, עם כל היתרונות והדברים הטובים שהוא מביא איתו, אליכם הביתה, ובכלל - לחיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הצבע הלבן נחשב טרנדי - ובמקביל על זמני

השימוש בלבן מאפשר לנו לעצב חללים מוארים ומזמינים, אשר שוררת בהם תחושת ניקיון ואווריריות. כמעט לא משנה אילו צבעים נבחר לשלב לצידו, סביר שבכל מקרה הוא יעשה את העבודה. זאת גם בדיוק הסיבה בגללה הוא אף פעם לא משעמם, ואם משכילים לשדך לו את הגוונים והטקסטורות הנכונים - אין סיבה אמיתית שהלבן לא יקלע בול למטרה.

בתוך כך, הצבע הלבן נחשב מהנדבכים היחידים בתחום העיצוב שניתן לייחס לו שתי תכונות לכאורה מנוגדות - הוא מצליח להיות טרנדי, ובמקביל על זמני. ואכן, הלבן נתפס נחשב לוורסטילי במיוחד, והודות לטון הניטרלי שלו הוא רלוונטי לכל סגנון עיצוב - החל מהיפני, דרך הסקנדינבי ועד לתעשייתי, כשבכל אחד מהם הוא יתפרש באופן שונה בתכלית.

חלום בלבן. המעצבת: רוני שני פלדשטיין. אורן עמוס,
חלום בלבן. המעצבת: רוני שני פלדשטיין/אורן עמוס

כך, למשל, בעיצוב הכפרי הוא מאזן את הצבעוניות העצית הכהה והופך את האלמנטים המאסיביים הגסים למעט יותר אלגנטיים. בעיצוב המודרני הוא מסייע לחזק את הקו המינימליסטי ולחדרי הילדים הוא מכניס פשטות ורוגע. לא משנה היכן ובאיזה היקף נשתמש בו, הוא תמיד יידע לייצר את אותה תחושת רכות ושלווה שאנחנו כ"כ צריכים במדינה סוערת, חמה ואינטנסיבית כמו שלנו.

חמישים גוונים של לבן

אל תטעו, הלבן הוא כבר מזמן לא צבע חד-גוני: הודות לטכנולוגיות ייצור מתקדמות, מצליחות חברות הצבע, וכך גם מותגי העיצוב המובילים, להפיק סקלה כמעט אינסופית של גוונים לבנים מורכבים, עמוקים ועשירים כמו פנינה, לבן שבור וגרייז'.

לשיטתם של המעצבים, למטבחים ולחדרי הרחצה מתאימים במיוחד גווני הלבן הקלאסיים, בעוד שעבור קירות הסלון, לדוגמה, ההמלצה היא לבחור בגווני לבן שבור או לבן עם נגיעות מוקה שישוו לחלל מראה יותר חמים ומזמין.

פטריסיה אורקיולה, המותג MUTINA בלעדי ב-MODY. יח"צ,
חמישים גוונים של לבן: פטריסיה אורקיולה, המותג MUTINA בלעדי ב-MODY/יח"צ

על מנת למתן מעט את הלבן הבוהק, חשוב להכניס גם הבזקי צבע בחלל ודרך מצוינת לעשות זאת היא על ידי שילוב אקססוריז, שאוטומטית הופכים את הסביבה לדינמית ומלאת חיים: זאת יכולה להיות כורסא, ואזה או סידור פרחים צבעוני.

בהמשך ישיר, אחת המגמות הבולטות כיום, שמגיעה אלינו היישר מאירופה, הם פרטי עיצוב חגיגיים ומודרניים, בהירים כמובן, שמשלבים נגיעות של שחור, מתכת וזכוכית ומקנים למרחב מראה חגיגי ומאופק - מודרני, מכובד ואלגנטי.

האדריכלית מרינה רכטר-רובינשטיין, מ-REMA אדריכלות, מסבירה כי "הצבע הלבן השתנה לאורך השנים. לא בכדי, כאשר אנו בוחרים בו בין אם כבסיס או כצבע לרהיט או לאקססורי זה או אחר, יש שפע של גווני לבן. באחרונה דווקא הלבן האמיתי, הלבן-לבן תופס יותר במה, כאשר המשחק האמיתי הוא בטקסטורות שאנו מוסיפים לו ואלו יוצרים עומק ויזואלי, עניין וסקרנות בחלל".

מאפשר לאלמנטים מסביב לזרוח

אין עוררין על כך שאנו הישראלים שחיים במדינה שטופת שמש, אוהבים לבן. הוא משדר מעין "ניקיון עיצובי". הוא אלגנטי ויוקרתי מצד אחד - ובו זמנית משתלב עם כל סגנון: מודרני, כפרי, קלאסי וכו'.

אמנם לאורך השנים, כאמור, הצבע הלבן שינה את גוונו, לעתים קצת יותר אפור, לפרקים יותר לבן, או בז', אבל איך שלא תסתכלו עליו - הוא תמיד נוכח.

גם עדי לביא, סמנכ"לית השיווק של MODY (מודי), סבורה שהצבע הלבן הוא מצע מצוין, בפרט כיוון שהוא נותן את הכבוד לאלמנטים שסביבו ומאפשר להם לזרוח: "לבן הוא קנבס לכל דבר ומטבעו הוא מהווה רקע שמבליט בצורה אופטימלית את השחקנים הראשיים במרחב הנתון".

חלום בלבן: באדיבות ארונות דלקוב. יח"צ,
חלום בלבן: באדיבות ארונות דלקוב/יח"צ

"בגזרת האריחים, הנטייה כיום היא לעבוד עם מוצרים בהירים שיש להם אופי, כאלה שמצליחים לייצר עומק ותנועתיות בחלל, כמו למשל אריחים לבנים עם גידים, אריחים עם טקסטורות או אריחים מחורצים. מכיוון שהלבן הוא צבע שמשדר טוהר וסטריליות הוא גם זה ששולט בגזרת הכלים הסניטריים, הלא אלה בדיוק האזורים שם נרצה להדגיש את תחושת הטוהר והניקיון", אומרת לביא.

צבע היסטורי: הרטרו הוא העכשווי

הצבע הלבן הוא צבע היסטורי, שמלווה את המין האנושי מימים ימימה. ככזה, הוא זוכה למקום של כבוד גם בתפיסת העיצוב העכשווית, שמקדשת את החזרה לעבר. כמו בתחומים רבים אחרים, ב-2023 גם זירת העיצוב הבינלאומית נוטה לחזור אחורה בזמן, לעיצובי "רטרו", או עיצובים רומנטיים ששלטו בעשורים קודמים, תוך מתן אינטרפרטציה מודרנית שקולעת לכאן ועכשיו.

חלום בלבן עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
חלום בלבן עיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

לדבריה של קרן ניב-טולדנו, מעצבת פנים, "אנחנו רואים שימוש בצבע הלבן שמיושם דווקא בפריטים שמיוצרים בטכניקות מסורתיות, כך הפריט הסופי הופך לאותנטי וייחודי. הלבן הוא כלי אופטימלי לאזן סגנונות שמטבעם נחשבים לכבדים ועשירים והשילוב של שתי התמות המנוגדות לכאורה הופך את החללים למלאי אופי, עתירי שכבות ורבדים שסביר שיישארו רלוונטיים לטווח הארוך, ללא חשש שיהפכו במהרה לטרנדיים ומאוסים".

חלום בלבן. המעצבת: רוני שני פלדשטיין. אורן עמוס,
חלום בלבן. המעצבת: רוני שני פלדשטיין/אורן עמוס

לדברי מעצבת הפנים, רוני שני פלדשטיין, "עיצוב בלבן הוא עיצוב שמוגדר אצלי בסטודיו כ"טיים לס". יש משהו בצבע הלבן שנותן תמיד תחושה של אלגנטיות, ניקיון ונועם. זה גוון ניטרלי שעליו ניתן להלביש כל גוון או טקסטורה והוא תמיד מהווה בסיס טוב ליצירה, כמו קנבס לבן. כמובן שהגוון גם מסמל חגיגיות".

הטרנד הלבן בתוך הבית: חדרים בלבן

בלב ההמולה של מרכז תל אביב, תוכננה דירה קטנה ומטריפה, שתהווה אי לבן של שקט, מפלט בהיר ומואר עבור בעליה. הדירה, 80 מ"ר שטחה, יושבת על רחוב תל אביבי טיפוסי רועש וצפוף, ועדיין, התכנון הקומפקטי של המעצבת לירון ברכה וירון ברונשטיין, הצליח לעגן את כל הדרישות המהותיות תוך שמירה על חזות נקייה ונזירית, בעזרת השימוש בצבע הלבן.

חלום בלבן. עיצוב: לירון ברכה. שי אפשטיין,
חלום בלבן. עיצוב: לירון ברכה/שי אפשטיין

מעצבת הפנים, איילת שבו, מספרת על הבית שעיצבה במרכז הארץ, שכולל מטבח לבן ביצוע ייחודי: "המטבח עשוי מפורמייקה נאנו גוון לבן שבסופו קיימת דלת מעבר לתוך מזווה פנימי, כשהאי במרכזו מחופה בשיש טבעי בגוון לבן. מהמטבח קיים מבט לתוך חלל פינת האוכל ולמדרגות לבנות שמרחפות ומוחזקות על ידי חוט מתכת מלבן".

חדרים בלבן: המעצבת איילת שבו. באדיבות איילת שבו,
חדרים בלבן: המעצבת איילת שבו/באדיבות איילת שבו

"על מנת לחזק את התחושה הלבנה והנקייה של המטבח, שולבה בו רצפה העשויה מברזינה לבנה, עם ניתוק של פרופיל שחור. המדרגות שיורדות לכיוון המטבח בבית, מרחפות וצבועות רזינה לבנה מודגשות ומוחזקות על ידי פרופיל פלדה לבן עם פס תאורה שנותן המשכיות ומדגיש כל מדרגה ומדרגה עם תאורה רכה", אומרת שבו.

חלום בלבן. תכנון ועיצוב: מרינה רכטר רובינשטיין - rema אדריכלות. עמית גושר,
חלום בלבן. תכנון ועיצוב: מרינה רכטר רובינשטיין - rema אדריכלות/עמית גושר

הטרנד הלבן מחוץ לבית: הבניין הלבן - "קובייה לבנה"

הבניין המרשים של Port TLV Residence בקונספט לבן של האחים חג'ג' בכניסה לנמל תל אביב, שבנייתו תושלם במהלך 2024, מהווה דוגמה נפלאה לשימוש בטרנד הלבן בעיצוב בניינים.
פרויקט המגורים היוקרתי בן 10 קומות, תוכנן על ידי האדריכל אילן פיבקו, שתיאר את עבודתו כך: "הבניין הוא הומאז' לתל אביב, הקובייה הלבנה מתקופת הבאוהאוס בלבוש תחרה וזכוכית".
לדברי לי זיו, סמנכ"לית השיווק והמכירות של הפרויקט, "הקונספט הלבן חובר לפרויקט במסר של יוקרה ואיכות, החל מהעיצוב של הבניין וכולל הדירות המעוצבות והמרוהטות עם מותגים איטלקיים בין-לאומיים. הקונספט הלבן בא לידי ביטוי גם בשלוש הדירות המוצגות לדוגמה בפרויקט, כחלק מעיצוב יוקרתי המאיר את החלל".

מעצבת הפנים, איילת שבו, מספרת על הבית שעיצבה במרכז הארץ, שכולל מטבח לבן ביצוע ייחודי: "המטבח עשוי מפורמייקה נאנו גוון לבן שבסופו קיימת דלת מעבר לתוך מזווה פנימי, כשהאי במרכזו מחופה בשיש טבעי בגוון לבן. מהמטבח קיים מבט לתוך חלל פינת האוכל ולמדרגות לבנות שמרחפות ומוחזקות על ידי חוט מתכת מלבן. על מנת לחזק את התחושה הלבנה של המטבח, שולבה בו רצפה העשויה מברזינה לבנה, עם ניתוק של פרופיל שחור. המדרגות שיורדות לכיוון המטבח בבית, מרחפות וצבועות רזינה לבנה מודגשות ומוחזקות על ידי פרופיל פלדה לבן עם פס תאורה שנותן המשכיות ומדגיש כל מדרגה ומדרגה עם תאורה רכה".

הטרנד הלבן מחוץ לבית: הבניין הלבן

הבניין המרשים של Port TLV Residence בקונספט לבן של האחים חג'ג' בכניסה לנמל תל אביב, שבנייתו תושלם במהלך 2024, מהווה דוגמה נפלאה לשימוש בטרנד הלבן בעיצוב בניינים.

פרויקט המגורים היוקרתי בן 10 קומות, תוכנן על ידי האדריכל אילן פיבקו, שתיאר את עבודתו כך: "הבניין הוא הומאז' לתל אביב, הקובייה הלבנה מתקופת הבאוהאוס בלבוש תחרה וזכוכית".

port tlv - קובייה לבנה. אילן פיבקו אדריכלים,
port tlv - קובייה לבנה/אילן פיבקו אדריכלים

לדברי לי זיו, סמנכ"לית השיווק והמכירות של הפרויקט, "הקונספט הלבן חובר לפרויקט במסר של יוקרה ואיכות, החל מהעיצוב של הבניין וכולל הדירות המעוצבות והמרוהטות עם מותגים איטלקיים בין-לאומיים. הקונספט הלבן בא לידי ביטוי גם בשלוש הדירות המוצגות לדוגמה בפרויקט, כחלק מעיצוב יוקרתי המאיר את החלל".

הדירה לדוגמה בעיצוב מלא של המותג האיטלקי Poltrona Frau. View Point עבור PORT TLV,
הדירה לדוגמה בעיצוב מלא של המותג האיטלקי Poltrona Frau/View Point עבור PORT TLV
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully