וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על פי חברת המימון הזו, יש לכם שנה עד שמחירי הדיור יעלו "מהר וחזק"

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 11:05

נבואת זעם? תלוי את מי שואלים. חברת המימון החוץ בנקאי, המתמחה בשוק הנדל"ן בישראל, מעריכה: כעת מיתון - בעוד שנה הריבית תרד והשוק יתעורר, הביקוש יחזור לעלות על ההיצע והמחירים יזנקו ללא רחם

בעל דירה מעלים הכנסות. ShutterStock
על פי חברת המימון הזו, יש לכם שנה עד שמחירי הדיור יעלו/ShutterStock

משלמים בריבית על המצב: השינויים הדרמטיים בשוק הנדל"ן, כתוצאה מהמשך הזינוק בריבית והתייקרות ההלוואות, גורמים לקבלנים רבים בענף הבנייה בישראל, גדולים כקטנים, לחשב מסלול מחדש.

חברות המימון החוץ בנקאיות, אשר ברוב המקרים מממנות את הבנייה בארץ, צפויות להיות מושפעות גם הן מהמצב הקיים והירידה בהיקפי הבנייה - ובאופן ישיר גם בהיקפי המימון.

בניסיון ללמוד דבר או שניים על המצב הנוכחי בשוק הנדל"ן, ואולי על עתידו, פנינו לטופז דויטש רם, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של "נובו מילניום", עם השאלה: מה קורה ומה יהיה?

"מדובר בתקופה מאתגרת ביותר," אומר דויטש רם, "אנחנו רואים מעט עסקאות רכישה של דירות חדשות, האטה משמעותית גם במכירת דירות יד שניה. אין ספק שהריבית הגבוהה בישראל ובכלל בעולם המערבי עוצרת את פעילות הנדל"ן. אנחנו רואים האטה כלכלית בישראל וגלישה למיתון".

האם יש פרויקטים שנמצאים בסכנה בשל המשבר? ומה התחזית שלכם לשוק?

"באופן אישי, אצלנו אין פרויקטים כאלה, אך אנו כן רואים מספר לא קטן של פרויקטים בשוק הישראלי שמתקשים לממן את העלויות ההולכות וגדלות ומתקשים לעמוד ביעדי המכירות וחלקם נמצאים במשבר. אנחנו מעריכים כי מחירי הנדל"ן בישראל יהיו יציבים עם נטייה לירידות קלות בשנה הקרובה".

"על פי ההערכה שלנו, בעוד שנה בערך, כאשר קצב האינפלציה כבר יתחיל לרדת ואיתו גם תרד הריבית במשק, יחזרו מחירי הנדל"ן לעלות ואף יעלו מהר וחזק, כיוון שכעת יש ירידה דרמטית בהתחלות בניה, ולכן בעוד שנה - צפוי מחסור חריף בדירות".

טופז דויטש רם, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת נובו מילניום. יח"צ,
טופז דויטש רם, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת נובו מילניום/יח"צ

האם לרפורמה המשפטית יש השפעה על שוק הנדל"ן?

"אנחנו לא נוהגים להתעסק בפוליטיקה, ויש לכך סיבה. מהבנתנו את שוק הנדל"ן, הוא מושפע אך ורק מפרמטרים כלכליים, כגון, בימים אלו: הריבית הגבוהה השוררת במשק, עליית תשומות הבניה כתוצאה מהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה".

"אני לא חושב שהשוק לא מושפע ממהלכי הרפורמה, בפרט שאין להם נגיעה לשוק הנדל"ן, והניסיון להציג את זה כך הוא תמוה בעיני. בנוסף, על פי רוב, תעשיית הנדל"ן מורכבת מאנשים שמרניים יותר ובעלי ראיה לטווח ארוך. אני מאמין שהענף יציב וחזק וייצא מחוזק בסופו של יום".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully