וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשים של ענף הבנייה

בשיתוף הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 17:23

יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות ומ"מ נשיא הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, בטור אישי על חנין סלאמה, שנבחרה כעובדת מצטיינת של ענף הבנייה, התשתיות והשיפוצים

חנין סלאמה. CHARISMA PIXEL,
חנין סלאמה, מהנדסת ביצוע בחברת בסט בנייה/CHARISMA PIXEL

חנין סלאמה היא מהנדסת ביצוע בחברת בסט בנייה, חברת בנייה מהוותיקות בארץ שבונה בהיקפים מאוד גדולים וכזו שמעריכה את עובדיה ומשקיע בהם מבחינת רווחה, הכשרות מקצועיות ובמיוחד בתחום הבטיחות. חנין נבחרה כעובדת מצטיינת של ענף הבנייה התשתיות והשיפוצים מתוך 18 העובדים שנבחרו מהענף בטקס שנערך על ידי הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה והסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות. היא נבחרה להיות הנציגה של כל הענף ואף קיבלה את אות הנשיא בטקס שהתקיים בבית הנשיא בחסות ידיעות אחרונות ע"ש נח מוזס ובו השתתפו כל הקהילה העסקית בישראל.

גאווה גדולה ומיוחדת בענף הבניין הוא השוויון המגדרי. לצד שוויון בין ישראלים לזרים, יהודים וערבים, אנחנו מובילים גם בשוויון בין נשים לגברים. מעל ל-14 אלף נשים עובדות בענף הבניין, אך אלפים בודדים מהן עובדות בתפקידי שטח: מפעילות מנופים, מהנדסות, מנהלות עבודה ועוד.

יצחק מויאל. CHARISMA PIXEL,
יצחק מויאל/CHARISMA PIXEL

חנין סלאמה, בת 29 ממזרעה, נשואה ואם ל-2, עובדת בחברת "בסט בנייה בע"מ" שש שנים, בתפקיד מהנדסת ביצוע ורכזת פרויקטים. במהלך עבודתה חנין רכשה ידע ויכולות רבים בתחומי הענף השונים הן בביצוע בשטח, עבודה מול קבלנים וספקים והן בניהול פרויקטים מול יזמים חיצוניים ומפקחים.

"הרגשתי סיפוק עצמי משמעותי כשקיבלתי את הבשורה", משתפת חנין ומוסיפה: "הגורל גרם לי להגיע לתחום הזה. לאחר שסיימתי את הלימודים בתיכון בהצטיינות חשבתי בכלל ללמוד כימיה. הלכתי לשמוע הרצאה על מקומות עבודה ואז נחשפתי לענף הבנייה ונמשכתי לתחום. למדתי במקביל הנדסת בניין ומים והיום אני נהנית מאוד ממה שאני עושה".

"האופי המשולב של העבודה מספק שלל אתגרים", משתפת חנין. "הן עמידה בלוחות הזמנים של הפרויקט והן עמידה בסטנדרטי ביצוע ואיכות לצד ניהול תקציבי נכון. כל אלו תוך הקפדה ושמירה בראש ובראשונה על בטיחות הסביבה והעובדים באתר ומעבר לגבולותיו".

"בנוסף על אתגרי העבודה, בתחילת דרכי נאלצתי להתמודד עם אתגר נוסף - עצם היותי אישה בענף המורכב ברובו מגברים, אך מעולם לא חששתי מאתגר זה. תמיד האמנתי בשוויון בין המינים. האמנתי ביכולות שלנו כנשים. בחרתי לנפץ את תקרת הזכוכית שנשים מרגישות שקיימת בענף. זה לא היה קל, אבל אפשרי. בתור אישה בתחום הבנייה זה נתן לעצמי דחיפה נוספת לשאוף למצוינות. זה מוכיח שאנחנו יכולות להיות שוות".

"הדרך למטרה לא תמיד קלה אבל היא בהחלט שווה את המאמץ. אני שמחה שבסופו של דבר הגעתי לתחום הבנייה. מעבר לכך שהתחום מעניין אותי, אני רואה שאפשר להתקדם ולהצליח בו וזה מספק אותי מאוד. כל בן אדם צריך להאמין בעצמו וביכולות שלו, גם נשים וגם גברים. לעמוד בפני כל המכשולים, גם אם הדרך לא קלה, ולהילחם כדי לעלות ולהצליח".

בענף הבניין מועסקות בתפקידים נוספים: מנהלות לישכה, אדריכליות, מעצבות פנים, מהנדסות, חשבת שכר רואה חשבון ועוד. בימים אלו אנו שוקדים ביחד עם ההתאחדות לנהל מו"מ על מנת לחתום על הסכם קיבוצי לעובדי ועובדות המנהלה של ענף הבנייה. סוף סוף נצליח לאגד, לאחד ולטפל באוכלוסייה שהיא חוד החנית של ענף הבנייה. האמת? אי אפשר בלעדיה.

הבחירה של חנין סלאמה מוכיחה כמה הנשים הן חזקות, מועילות, מובילות ומקדמות את ענף הבנייה.

בשיתוף הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully