וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המבצע הצבאי: כ-40 אלף תושבים חדשים בדרך לאשקלון

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 16:28

מינהל התכנון אישר: העיר המטווחת ביותר במבצע האחרון, אשקלון, צפויה לגדול ב-11,500 דירות חדשות, שעתידות להוסיף לעיר כ-40 אלף תושבים, במסגרת התכנית הגדולה ביותר אי פעם בעיר הדרומית; ראש העיר אשקלון: קידום התכנית מותלה בהסדרת ממ"ד לכל דירה בעיר | בלעדי

הדמיה - רובע מזרח אשקלון. 3dvision,
הדמיה - רובע מזרח אשקלון/3dvision

התכנית הגדולה אי פעם בעיר הכי מטווחת: מינהל התכנון מכריז היום (ג') על אישור תכנית ענק שתשנה את פניה של אשקלון ותוסיף לה למעלה מ-40 אלף תושבים חדשים, אשר יתגוררו בכ-11.5 אלף יחידות דיור חדשות בחלקה המזרחי של העיר.

התוכנית, המשתרעת על שטח כולל של כ-2,700 דונם, ממוקמת בחלקה הדרום מזרחי של העיר אשקלון, דרומה לשדרות בן גוריון באזור הכניסה לעיר מכביש מס' 4.

על פי התכנית, בנוסף לכמות העצומה של יחידות הדיור, יכלול הרובע החדש 55,300 מ"ר עבור שטחי מסחר, 743 אלף מ"ר שטחי תעסוקה, כ-461,150 מ"ר עבור מבני ציבור, הקמת אצטדיון עירוני חדש עם 13 אלף מקומות ישיבה, כ-970 דונם לשטחים ציבוריים פתוחים ופארק עירוני ירוק שיחבר את העיר ממזרח למערב, ותחנת רכבת חדשה.

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, בירך על אישור התכנית הענקית, הנחשבת לבשורה של ממש במיוחד בעיצומו של מאבק במשבר הדיור והגדלת ההיצע: "רואים באשקלון וקריית גת מרכז הארץ".

הדמיה- רובע מזרח אשקלון. 3dvision,
הדמיה- רובע מזרח אשקלון/3dvision

‏ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, מוסר כי קידום התכנית מותלה בהסדרת ממ"ד לכל דירה: נכון להיום כ-12,000 יחידות דיור נמצאות בשלבי קידום תהליך התחדשות עירונית בהליך מהיר של שלוש שנים באחריות העירייה, תוך הסדרת ממ"ד לכל דירה.

את התוכנית כולה הגיש לראש הממשלה בנימין נתניהו בעת ביקורו בעיר לפני ימים אחדים. "הרחבת כביש 4 היא פועל יוצא ומנוף בתוכנית החדשה להתחדשות עירונית מקיפה בעיר הדורשת מיגון", טוען גלאם.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

כיצד יראה הרובע החדש באשקלון?

התוכנית מציעה תמהיל דיור למגוון אוכלוסיות, סוגי דיור וגדלי דירות הכולל דירות קטנות בגודל שבין 55-80 מ"ר, דירות גדולות שבין 100-120 מ"ר, דיור להשכרה בהישג יד ולטווח ארוך בניהול ואחזקה הן ע"י יזמים פרטיים והן ע"י הרשות המקומית.

אופי הבינוי ישלב מבני מגורים של בין 5-10 קומות בשילוב בניה גבוהה עד 25 קומות, שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים. כמו כן, הרובע נסמך על מערכת תחבורה עירונית להסעת המונים בהיקף ובפנים השכונה תוך מתן האפשרות להקמת שטחי תעסוקה רחבי היקף בסמיכות לבתי המגורים.

הדמיה- רובע מזרח אשקלון. 3dvision,
הדמיה- רובע מזרח אשקלון/3dvision

בהתאם להחלטת הוועדה המחוזית, טרם תחילת מימוש התוכנית, יידרש בשלב הראשון שדרוג משמעותי לצומת הכניסה הדרומית לעיר מכביש 4 ואישור תכנון סטטוטורי עבור תחנת רכבת שנייה לעיר, בחלקה הדרומי.

בשלב השני, תתאפשר הקמתן של עד 2,000 יחידות דיור, 270,000 מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר וכן הקמת האצטדיון העירוני החדש. מעבר להיקפי בינוי אלו, יותנה המשך המימוש בהקמת מחלף בצומת בן גוריון וכביש 4 ופתיחת תחנת הרכבת הדרומית לשימוש הציבור.

הדמיה- רובע מזרח אשקלון. 3dvision,
הדמיה- רובע מזרח אשקלון/3dvision

לדברי מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "התוכנית הינה חלק ממהלך ארוך שנים שמוביל מינהל התכנון לפיתוח מרחב אשקלון וקרית גת, במקביל לקידום תוכניות התחדשות עירונית רחבות היקף. התוכנית תיתן מענה הן להיצע יחידות הדיור בעידן של משבר דיור, והן תפתח ותקרב את אשקלון וקריית גת למרכז הארץ. מודה לראש העיר על שיתוף הפעולה בקידום תוכנית חשובה זו".

על זאת, מוסיף מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף: "הרובע החדש מצוי במיקום מצוין המקושר למרכז העיר והרקמה הבנויה של העיר אשקלון, ויציע איכות חיים מצוינת לתושביו העתידיים. תוכנית זו היא חלק מהמחויבות של מינהל התכנון להציע היצע גדול של דירות מענה ליוקר הדיור. הרובע החדש יחזק באופן משמעותי את דרום העיר אשקלון ויאיץ את התחדשותו וכן יאיץ את ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות של אשקלון".

התוכנית הינה ביוזמת משרד הבינוי והשיכון, בליווי עיריית אשקלון, ונערכה על ידי מזור פירסט אדריכלים.

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח. רשות מקרקעי ישראל,
מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח/רשות מקרקעי ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully