וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהובלת הדיירים: הכל מוכן לביצוע פרויקט פינוי-בינוי היסטורי בכרמיאל

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 10:28

לקחו את המושכות: החברה לפיתוח והתחדשות עירונית ערכה בתחילת החודש כנס דיירים ראשון בכרמיאל, בהובלת הדיירים - לקראת פרויקט פינוי בינוי היסטורי בלב העיר, שיעלה את כרמיאל על מפת ההתחדשות

בעלי הדירות ברחובות מורד הגיא ומשעול דולב בכרמיאל מתארגנים לקידום פרויקט פינוי בינוי היסטורי בלב עיר. בתחילת החודש נערך כנס דיירים ראשון בכרמיאל עם החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, המתמחה בייצוג בעלי דירות משלב ההתארגנות, דרך קידום התוכניות ועד לסיום הבנייה.

החברה תסייע לבעלי דירות ברחובות מורד הגיא 103-111 ומשעול דולב 18 לקדם תוכנית פינוי בינוי, במסגרתה יהרסו כ-192 יח"ד בלב כרמיאל מול הקניון ובמקומן ייבנה פרויקט חדש.

לכנס הגיע ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, שברך את התושבים וציין כי העירייה תומכת בהתחדשות עירונית ועומדת לרשות ולצד בתושבים בתהליכים מורכבים אלו. כרמיאל טרם עלתה בפועל על מפת ההתחדשות העירונית בישראל, כאשר על פי נתוני הלמ"ס בשנים האחרונות החלו להבנות רק 6 יח"ד במסגרת תמ"א 38 בעיר.

כנס דיירים ראשון: ראש העיר כרמיאל עם בעלי הדירות. החברה לפיתוח והתחדשות עירונית,
כנס דיירים ראשון: ראש העיר כרמיאל עם בעלי הדירות/החברה לפיתוח והתחדשות עירונית

לדברי עו"ד שבות רענן, שותפה מנהלת של סניף המרחב הצפוני של החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, "אמנם יש מספר תוכניות על הנייר והרשות המקומית כמו גם הרשות להתחדשות עירונית מקדמות ומעודדות, אולם בעלי הדירות בעיר יכולים וצריכים במקביל לקחת את המושכות לידיים שלהם ולהתחיל לקדם תוכניות של פינוי בינוי למען בטיחות בתיהם ורווחתם".

עו"ד שבות רענן מסבירה כי "ה-מודל החברתי בפינוי בינוי של החברה מיישם ומשלב מרכיבים חברתיים וכלכליים וממזג אותם לכדי תהליך אחד באמצעות ליווי ונתינת כל המעטפת המקצועית לבעלי הדירות כך שהם מובילים את התהליך, ורק לאחר התכנון ואישור התב"ע יוצאים למכרז יזמים. הוודאות שנותן המודל של החברה מאפשרת רתימת יזמים רציניים בנקודת זמן שבה הם זמינים לביצוע מיידי של הפרויקט. דבר המהווה יתרון משמעותי למימוש פרויקט ההתחדשות על הצד הטוב ביותר עבור בעלי הדירות".

כנס דיירים ראשון: גיל שנהב עם בעלי הדירות. החברה לפיתוח והתחדשות עירונית,
כנס דיירים ראשון: גיל שנהב עם בעלי הדירות/החברה לפיתוח והתחדשות עירונית

"עד היום התחדשות עירונית יושמה בהצלחה בגוש דן כי המודל מבוסס כדאיות כלכלית. הכדאיות הכלכלית במרחב הצפוני פחותה ולכן אין התחדשות עירונית בשטח. עם זאת אנחנו לא רוצים להמתין לפתרונות של המדינה להתחדשות בכרמיאל ובערים נוספות בצפון הארץ, אנו נקדם את התוכניות עבור התושבים שירצו בכך, בשיתוף הרשויות המקומיות, נייצר פתרונות מהשטח ונרתום את הסיוע של המדינה באופן נקודתי במקומות בהם זה יהיה הכרחי למימוש. אם נרצה אין זו אגדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully