וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכה להתחדש: 700 דירות חדשות יוקמו בירושלים

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 16:28

עיריית ירושלים אישרה שתי תכניות להתחדשות עירונית - הכוללות בין היתר הקמה של 5 מבני מגורים בגובה של עד 30 קומות וכ-700 דירות סה"כ. במסגרת התכניות יפונו 6 מבני שיכון עם 125 דירות

אמנם, על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ירושלים היא העיר שחוותה את ההגירה השלילית הגדולה ביותר בישראל לשנת 2022, אך ההתחדשות בעיר לא עוצרת, כאשר אושרו היום שתי תכניות התחדשות שעתידות להוסיף לעיר כ-700 יחידות דיור חדשות.

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, מודיעה היום (ב') כי אישרה שתי תכניות בניה חדשות בשכונת גוננים - הכוללות בין היתר הקמה של 5 מבני מגורים סך הכל בגובה של עד 30 קומות ו-700 דירות סה"כ. במסגרת תכניות ההתחדשות יפונו 6 בנייני שיכון בגובה של עד 4 קומות, עם 125 דירות ישנות.

גשר המיתרים, ירושלים. ShutterStock
ירושלים: ממשיכה להתחדש/ShutterStock

התכנית הראשונה כוללת הקמת בניין מגורים חדש בפינת הרחובות יוסי בן יועזר ורחוב רבי יוחנן בן זכאי. נכון לעכשיו קיים במתחם מבנה מגורים בן 2-3 קומות, עם 6 יח"ד קיימות.

התכנית מציעה את הריסת מבנה המגורים והקמת מבנה מגורים בן 11 קומות, שיכלול שטחי מסחר במפלס הקרקע, הרחבת ייעוד הדרך וכן 51 יחידות דיור סך הכל.

במסגרת הדיון הוחלט על הפרשה מבונה לצרכי ציבור בהיקף 350 מ"ר לשימושי קהילה. הוועדה המקומית המליצה על הפקדת התכנית בוועדה המחוזית לתכנון.

מגישי התכנית: הבית ברחוב יוסי בן יועזר 1 בע"מ. עורך התכנית: אדריכל יצחק קטורזה.

תכנית התחדשות עירונית בפינת הרחובות יוסי בן יועזר ורחוב רבי יוחנן בן זכאי. אדריכל יצחק קטורזה,
תכנית התחדשות עירונית בפינת הרחובות יוסי בן יועזר ורחוב רבי יוחנן בן זכאי/אדריכל יצחק קטורזה

התכנית השנייה כוללת הקמה של 2 מגדלים בגובה 30 קומות, ו-2 מבני מגורים נוספים בגובה 10 קומות במתחם הרחובות יוסי בן יועזר, קנאי הגליל, אלכסנדריון ורבי תנחומא.

המתחם בשטח של כ-9.6 דונם, ונכון לעכשיו קיימים בו חמישה מבני שיכון הכוללים 119 יחידות דיור סה"כ, בגובה 3-4 קומות. התכנית מציעה את הריסת מבני המגורים הקיימים והקמת שני מגדלים בגובה 30 קומות, 2 מבני מגורים נוספים בגובה 10 קומות - סה"כ 620 יחידות דיור חדשות.

במרכז המתחם מוצע שטח ציבורי פתוח ורחב, הפונה לצומת הרחובות יוסי בן יועזר וקנאי הגליל. כמו כן, בקומות הקרקע של המבנים מוצעות הפרשות לצרכי ציבור ושטחי מסחר.
הוועדה המקומית המליצה על הפקדת התכנית בוועדה המחוזית לתכנון.

מגישי התכנית הם: מגדלי אנ.בי.אס אלכסנדריון ירושלים בע"מ. עורך התכנית: משרד "ג.איגרא אדריכלים".

תכנית התחדשות עירונית במתחם הרחובות יוסי בן יועזר, קנאי הגליל, אלכסנדריון ורבי תנחומא. משרד איגרא אדריכלים,
תכנית התחדשות עירונית במתחם הרחובות יוסי בן יועזר, קנאי הגליל, אלכסנדריון ורבי תנחומא/משרד איגרא אדריכלים

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אישרנו שתי תכניות חדשות ואיכותיות בשכונת גוננים. מדובר בתוכניות איכותיות ומשמעותיות שאושרו במסגרת המדיניות העירונית להתחדשות עירונית בעיר. הבניה החדשה והמתחדשת בירושלים חשובה ותימשך בכל המרץ למען ילדינו ולצעירים המעוניינים בעתיד מבטיח. ירושלים ממשיכה להתפתח ולהתחדש למען עתידנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully