וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון להפחית מסים: דיווחו על מכירת מגרש, כשמכרו בית בשלבי סיום

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 12:53

רשות המסים מדווחת כי שלושה חשודים נעצרו ושוחררו בתנאים מגבילים בחשד לדיווח כוזב על עסקת מקרקעין, במטרה להקטין את תשלום מס השבח ומס הרכישה. לאור הממצאים נפתחה חקירה גלויה כנגד שלושת החשודים

רשות המסים מדווחת: שלושה חשודים נעצרו לאחרונה ושוחררו בתנאים מגבילים בחשד להגשת הצהרות כוזבות למיסוי מקרקעין במטרה להקטין תשלום את מס השבח ומס הרכישה בעקבות עסקת מכירת מקרקעין.

מבקשת המעצר, שהוגשה על ידי פקיד שומה חקירות מרכז, עולה כי אחד החשודים הגיש הצהרה על מכירת מגרש בכפר יונה לחשוד נוסף ושני בפרשה, על סך 1,700,000 שקל בנובמבר 2021. ביקורת שנערכה במשרד מיסוי מקרקעין נתניה אודות הצהרת החשוד על המכירה, העלתה חשד כי השניים הגישו במסגרת העסקה מסמכים כוזבים ומזויפים לרשות המסים.

במסגרת הביקורת התבקשו השניים להגיש אסמכתאות לאישור מועד בניית המבנה במגרש. על פי האישורים שהוגשו, בניית הבית החלה בשנת 2021, אך מבדיקה שנערכה במיסוי מקרקעין עולה כי מסמכים אלה הוזמנו בכלל עבור אדם אחר מכפר יונה, ולא עבור החשוד השני כפי שהוצג.

חקירה משטרתית. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

כמו כן, מתצלומי אוויר במקום עולה כי כבר בשנת 2020 קיימת בנייה במגרש. לאור זאת, עלה החשד כי העסקה שדווחה למיסוי מקרקעין כמכירת מגרש הינה בפועל מכירת בית בשלבי סיום וכי השניים, בסיוע בנו של החשוד השני, הגישו הצהרות כוזבות לרשות המסים.

לאור הממצאים נפתחה חקירה גלויה כנגד שלושת החשודים, במסגרתה נערכו חיפושים בבתיהם ונתפסו מסמכים, מחשבים וטלפונים.

כבוד השופטת עדי יעקובוביץ מבית משפט השלום בתל אביב-יפו שחרר את השלושה בתנאים מגבילים ביניהם התחייבות עצמית בסך 300,000 שקל כל אחד, ערבות צד ג' ואיסור יציאה מהארץ ל-180 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully