וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי שלא תפספסו דבר: עוברים דירה? מזל טוב - הכנו לכם מדריך

21.5.2023 / 10:04

מעבר דירה ברוב המקרים הוא אירוע מרגש ומרענן, וכן - תמיד כיף להתחדש. על מנת להפוך את החוויה למרגשת אפילו עוד יותר - הכנו לכם מספר טיפים שיקלו עליכם את המעבר לדירה החדשה

זוג הורים עם ילדה בדירה חדשה. ShutterStock
זוג הורים עם ילדה בדירה חדשה/ShutterStock

איזה כיף! סוף סוף הגיע תורכם להיכנס לדירה חדשה. מעבר דירה זו בהחלט חוויה מרגשת, אך היא יכולה להיות לעתים גם מתישה, ואם לא עושים את זה נכון, או שהמזל קצת מתעתע בנו (גם זה יכול לקרות) אפילו קצת מעצבנת.

ובכל מקרה, כדי שנעשה את החלק שלנו בצורה המיטבית, ונשאיר כמה שפחות מקום למזל לתעתע בנו - פנינו למשה יצחק, יועץ אחסנה מחברת אביה אחסנה (AVIA), והכנו לכם מספר טיפים חשובים למעבר דירה, כדי שתוכלו להתרווח על הספה החדשה, או הישנה והמוכרת, עם כוס יין ועם כמה שפחות תקלות בדרך.

הנה הטיפים:

שאלת השאלות: מאיפה משיגים קרטונים?

אף אחד מאיתנו לא מחזיק קרטונים לאריזה במחסן או במרתף. וברגע האמת פתאום נשאלת השאלה מהיכן בדיוק נשיג קרטונים איכותיים שיקלו עלינו את האריזה.

אז מסתבר שבעולם הדיגיטלי של ימינו שבו ניתן למצוא הכול, יש גם קבוצות פייסבוק שעוסקות במסירה של קרטונים משומשים לכל המעוניין, אפשר לפנות גם לקבוצת הוואטסאפ השכונתית ולבדוק איתם, אפשר לבדוק עם המוביל אם יש לו כאלה בנמצא, ואפשר תמיד לפנות למכולת או לסופר השכונתי שישמחו לסייע לכם. בכל מקרה השתמשו רק בקרטונים במצב טוב וללא לכלוך.

יש קרטונים: מה להכניס אליהם?

אל תדחפו כל מה שעולה בדעתכם בקרטון הראשון שמזדמן בדרככם. תשקיעו רגע של מחשבה.

ההמלצה היא לארוז פריטים קלים כמו בגדים בקרטונים גדולים, פריטים כבדים כמו ספרים בקרטונים קטנים (רצוי בעלי דופן כפולה), ופריטים עדינים ושבירים מומלץ לעטוף בנוסף בנייר אריזה או בניילון פצפצים.

חוץ מזה חשוב לסמן על גבי כל אחת מארבע דפנות הקרטון לאיזה חדר הוא מיועד ומה הוא כולל, כדי שיהיה לכם קל לסדר אחרי שהמובילים הולכים. אם הקרטון מכיל פריטים שבירים, מומלץ לרשום בבירור "שביר" על גבי הקרטון או להדביק מדבקות "שביר".

מעבר דירה הוא גם הזדמנות לעשות סדר ודילול;

יש לכם פריטים שחשובים לכם אבל אתם לא צריכים אותם ביומיום? שקלו לנצל את ההזדמנות ולמסור אותם למכרים או לתרומה - עמותות רבות ישמחו לקבל את הבגדים שיושבים אצלכם בארון וכבר שנים שלא ראו אור יום. כך, גם תעברו לבית חדש מרווח, מאוורר ובלתי עמוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בחירת המוביל הנכון: זול זה לפעמים יקר

חוויה של הובלה יכולה להיות מתישה, ולפעמים להסתיים בשברון לב וחפצים. אל תלכו על השם הראשון שמופיע בחיפוש שלכם בגוגל. חפשו מובילים שיש עליהם המלצות חיוביות, ושנתנו דירוג גבוה למי שהסתייעו בשירותיו, ואל תתביישו להתקשר לכל החברים שלכם, בעיקר אלה שעברו דירה רק לאחרונה, ולבקש מהם המלצות.

זיכרו - זול זה לפעמים יקר;

זה נכון כמעט בכל תחום, קל וחומר כשמדובר במובילים. אם קיבלתם הצעת מחיר זולה מדי אל תמהרו לסגור אלא גלו חשדנות, משום שמאחורי המחיר הזול מסתתרות לפעמים עלויות נסתרות או שירות ברמה נמוכה.

בדקו את ההצעות לעומקן, בקשו מסמך חתום, ודאו שתכולת הדירה בהצעה תואמת לתכולה בפועל, ואל תתפתו לעסקאות שנראות "אטרקטיביות" מדי. אם אתם לא חייבים, אל תבצעו את המעבר ביומיים-שלושה האחרונים של החודש. בימים האלה הביקוש גבוה ולכן מחירי ההובלה יקרים יותר.

סיימנו לארוז ובחרנו מוביל: לאן עוברים עכשיו?

נכנסים ישירות לדירה החדשה? מזל טוב. זו באמת האופציה האולטימטיבית. שימו לב שאתם נותנים למובילים את הכתובת הנכונה ובעוד מספר לא גדול של שעות - הבגדים והחפצים הסנטימנטליים שלכם יהיו בדירה החדשה שלהם, וכל מה שנותר לכם זה רק לסדר כל דבר במקומו, בתקווה שמקומות האחסון שלכם כבר מוכנים, נרגשים ומצפים לבואם.

במקרים רבים אחרים, טרם המעבר לדירה החדשה, יש צורך לפנות את הדירה ולעבור לדיור זמני עד שהדירה הקבועה תהיה מוכנה; במקרים כאלו, שקלו להשתמש בשירותי אחסנה חיצוניים שיחסכו לכם הרבה זמן ומאמץ ויבטיחו שתקבלו בחזרה את התכולה בדיוק כמו שמסרתם אותה.

איך לדעת אם חברת האחסנה מתאימה לי?

בחרתם חברת אחסנה? מצוין;

כדאי שתבדקו את פוליסת הביטוח שלה כדי לוודא שהיא כוללת פוליסת ביטוח מקיפה, כך שהחפצים שלכם מבוטחים בצורה המקסימלית ביותר. גם הגעה למתחם האחסנה, כדי לוודא שהוא רחב ככל האפשר, ויכול לקלוט את כל החפצים שלכם הכרחית במקרה הזה, ומהצד השני אל תשלמו על שטח לא מנוצל.

גם זמינות הגישה לתכולה אינה מובנת מאליה. חשוב לברר את שעות הפעילות של חברת האחסנה, או לחילופין להזמין חדר אחסנה שיהיה זמין עבורכם מסביב לשעון.

מתחמי אחסנה של חברת אביה אחסנה (AVIA). AVIA,
מתחמי אחסנה של חברת אביה אחסנה (AVIA)/AVIA

בנוסף, אל תשאירו את החפצים לעניין שבין המובילים והמאחסנים. ביום הכניסה לאחסנה, תגיעו יחד עם צוות ההובלה, ותנו להם דגשים כיצד תרצו לאחסן את התכולה. מומלץ לאחסן את הקרטונים בקדמת המחסן, על מנת שיהיה נוח להוציא בעת הצורך. כמו כן אל תעמיסו על הקרטונים יותר מדי כדי לא לגרום נזק לתכולתם.

חשוב מאוד להקפיד שלא לארוז מזון מכל סוג שהוא. את המזון תשאירו אתכם. הוא לא ישרוד את תקופת האחסון. אל תארזו בשום אופן חומרים דליקים, כגון פחי צבע, גזיה של פק"ל קפה וכל דבר אחר שעלול להיות דליק. גם אותו קחו אתכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully