וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט האקדמיה למקצועות הבנייה והשיפוצים עולה שלב

בשיתוף הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 14:34

יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות ומ"מ נשיא הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, בטור אישי על פרויקט "האקדמיה למקצועות הבנייה, התשתית והשיפוצים"

סטודנטים עובדים יחד. ShutterStock
הוכחנו למדינה ולמשרדי הממשלה השונים שישראלים כן מעוניינים לעבוד בענף הבנייה/ShutterStock

לפני פחות משנה השקתי יחד עם חבריי, ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים וכן בדחיפת הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל ובליווי של חגי רזניק מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון לשעבר, את פרויקט "האקדמיה למקצועות הבנייה, התשתית והשיפוצים". עתה אנו זוכים גם לדחיפה משמעותית ממנכ"ל הקרן הנכנס, דוד יהלומי וצוותו, כדי להגדיל ולהעצים את טווח ההכשרות ובכך לשפר את הידע המקצועי של העובדים בענף.

אנחנו לוקחים אחריות על פתרון בעיית המחסור בעובדים ורוצים להחזיר אוכלוסיות שמודרו אל תוך העשייה בענף. ענף הבניין הוא קטר הצמיחה של המשק, ויש בו הזדמנויות ליצירת קריירה, קידום ושכר גבוה לכל מי שמוכן להיכנס ולהשקיע ולעבוד בהתאם להסכם העבודה הקיבוצי הכללי שנותן מענה לשכר ולתנאים.

שלב הפיילוט שהתקיים בשנת 2022 רשם הצלחה גדולה, כשיותר מ-200 תלמידים חדשים למדו בהכשרה ייעודית, כשבסוף מסלול ההכשרה הם ידעו שמחכה להם תפקיד אצל אחד מהמעסיקים הגדולים בענף. כמו כן, רובם שולבו ומועסקים עד היום. הפרויקט מאפשר שיתוף פעולה מול מכללות קיימות אשר אושרו על ידי הקרן לעידוד ומשרד העבודה ולמעשה מעניק להן סוג של "תו תקן" שמשלב כלי בטיחות, סיוע במנגנון השיווק וההשמה ושילוב של התנסות בסביבת עבודה OJT (on job traning) ומעורבות בסילבוסים עדכניים שמפותחים בשילוב המעסיק.

השנה אנחנו פותחים ומרחיבים מגמות נוספות - מתמקדים בהבאה של מאסה גדולה יותר של חרדים ומיעוטים למעגל העבודה, וזאת לצד יוצאי צבא וצעירים. בנוסף, אנחנו פותחים מגמה נוספת להסבה מקצועית מתחומים טכנים אחרים של עובדים שלא השתלבו בשוק העבודה.

במקביל לקורסים שיוצאים לדרך בחודשים הקרובים (כל הפרטים נמצאים באתר הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה תחת הלשונית "האקדמיה") שנת העבודה תוקדש למעשה לסיכום על מיזם משותף עם המדינה, כך שהמותג יורחב להכשרה והשמה ממאות התלמידים המוכשרים מדי שנה לכדי אלפים. גם במשרד הבינוי והשיכון וגם במשרד הכלכלה יש היום שותפים בעלי תודעה חברתית שמבינים את הפוטנציאל החברתי שקיים בהכשרת כח אדם מקצועי לענף הבניין, אך אין אנו מסתפקים רק בהכשרה והשמה. אנו מעלים הילוך גם בהעצמת מימד המנהיגות ועבודת הצוות באתר הבניין.

כבר בימים אלו תיערך סדנה של העצמה והקניית מיומנות ניהול מתקדמות למנהלי עבודה שמכהנים כבר בענף, וכך, לצד הכשרת עובדים חדשים, נפעל גם להרחיב את מעגל ההעצמה והליווי ויצירת המוביליות בתוך הענף. מצוות בניית הארץ היא מצווה מרכזית שמקבלת דגש מיוחד ב-75 שנות קיום המדינה ולנו הזכות לתת כתף לבניינה לצד הפעולות הרבות האחרות שאנו מקדמים - בזכויות ורווחת העובדים בענף, בשמירה על בטיחותם, בסיוע לטיפול ברגולציה ועוד.

יצחק מויאל. CHARISMA PIXEL,
יצחק מויאל/CHARISMA PIXEL

פיתוח האקדמיה למקצועות הבניין הוא אחד הפרויקטים החשובים ביותר לענף ולמשק בכלל. רק כך נוכל לפתור את בעיית המחסור בכח אדם מקצועי, להכניס אוכלוסיות מגוונות אל עשיית הפיתוח והבנייה ולקדם את הבנייה ברחבי המדינה, כדי בסופו של דבר, להוביל להוזלת מחירי הדיור.

בנוסף אנו מקיימים הכשרות נוספות כמו מנהלי עבודה ללא רקע קודם או ותק מקצועי (פתחנו ארבעה מסלולים). מה שמפתיע הוא מגוון התלמידים שמגיעים במיוחד מהמגזר החרדי, שלהפתעתי מדובר באוכלוסייה רצינית ואיכותית עם מוטיבציה גבוהה להיכנס לתחום הבניין לאור העובדה שגילו כי תנאי השכר טובים ואפילו יותר טובים מכל המקצועות במשק הישראלי.

הסכם העבודה הקיבוצי הכללי נותן מענה אמיתי למי שרוצה להשתכר בשכר גבוה, להיפתח למסלולי לקידום ולקבל תנאי רווחה והתמקצעות בענף שיכול להבטיח את עתידים.

אנחנו, באמצעות האקדמיה, הוכחנו למדינה ולמשרדי הממשלה השונים שישראלים כן מעוניינים לעבוד בענף הבנייה. בהזדמנות זו אני קורא מכאן לכל מי שרוצה לבנות את עתידו המקצועי להצטרף לענף הבנייה.

בשיתוף הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully