וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סל הקליטה החדש? נוחתים בנתב"ג - ומקבלים דירה

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 11:50

לראשונה: במסגרת פיילוט של משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית לקליטה ישירה של עולי אתיופיה, בתמיכת פדרציית ניו יורק, הושכרו דירות חדשות בכרמי גת עבור העולים - אליהן נכנסו מיד, במקום למרכזי הקליטה

עולי אתיופיה: נוחתים בנתב״ג ומקבלים דירה חדשה. פדרציית ניו יורק (UJA),
עולי אתיופיה: נוחתים בנתב״ג ומקבלים דירה חדשה/פדרציית ניו יורק (UJA)

בפעם הראשונה מזה ארבעה עשורים: לפני מספר ימים (16/5) נחתו משפחות עולים מאתיופיה בישראל, ומיד עם השלמת קליטתם בנמל התעופה - הופנו לדירותיהם החדשות אשר מחכות להם באחת השכונות החדשות של קריית גת, שכונת כרמי גת.

מדובר בפיילוט שמובילים במשרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, בתמיכת פדרציית ניו יורק. בפיילוט הראשוני ישתתפו עולים אקדמאים בעלי משפחות שהמתינו 22 שנה בגונדר שבאתיופיה.

בסך הכול יגיעו לישראל השבוע כ-170 עולים מאתיופיה, חלקם ייקלטו בדירות חדשות במסגרת הפיילוט והיתר - במרכזי קליטה ייעודיים של משרד העלייה והקליטה, המופעלים על ידי הסוכנות היהודית ברחבי הארץ. הדירות שאליהן יופנו הן דירות חדשות שבנייתן הסתיימה לאחרונה, ולצד זאת הם כמובן יקבלו מעטפת תמיכה הוליסטית לאורך כל תהליך הקליטה.

הדירות ממוקמות בשכונה חדשה עם מרכזי מסחר ושירותי קהילה חיוניים ואליהן יגיעו בימים הקרובים עשרות עולים ובהמשך ייקלטו עוד 15 עולים. כל דירה מאובזרת בריהוט וציוד מלא, זאת כדי להקל את קליטתם של העולים עם הגעתם ארצה. פדרציית ניו יורק (UJA), הקצתה את המימון לשכירת דירות חדשות למשפחות העולים.

עולי אתיופיה: נוחתים בנתב״ג ומקבלים דירה חדשה. פדרציית ניו יורק (UJA),
העולים החדשים בדירתם החדשה בקרית גת/פדרציית ניו יורק (UJA)

לדברי מנכ"ל פדרציית ניו יורק בישראל, איציק שמולי: "אנו נרגשים במיוחד לקבל את העולים בשנת ה75 למדינה ולהבטיח את קליטתם בין היתר באופן ישיר, כנדבך נוסף בבנייתה ובחוסנה של המדינה. נמשיך לפעול מתוך אחריות מוסרית שלא להותיר אף יהודי מאחור, יחד עם שותפינו משרד העלייה והסוכנות היהודית".

ממשרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית נמסר כי החליטו לממש את רעיון הקליטה הישירה עבור עולי אתיופיה, זאת לאור מדיניות המשרד על בחינת תהליכי הקליטה של כלל העולים לטובת שיפור וייעול תהליכי הקליטה. עוד, נמסר, כי בכוונת משרד העלייה וקליטה והסוכנות היהודית לבחון את הרחבת התוכנית לערים נוספות, בהתאם לרמת שביעותם של העולים והצלחת הפיילוט.

מנכ"ל משרד העלייה והקליטה, עו"ד אביחי כהנא: "מדובר בתפיסה מחודשת של העלייה למדינת ישראל מאתיופיה, בהתאם למדיניות שר העלייה והקליטה, חה"כ אופיר סופר. העולים מאתיופיה מגיעים כיום גם ממרכזים עירוניים ובעלי השכלה גבוהה. משרד העלייה והקליטה מחויב לקבל ולטפל בעולים בצורה הטובה ביותר, כאשר ההחלטה להעלותם למגורים בדירות בקליטה ישירה נובעת מראייה כוללת ועדכנית של אופן קליטת העולים בישראל"

מנכ"לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ: "התוכנית החדשה של הסוכנות היהודית, משרד העלייה והקליטה ופדרציית ניו יורק תאפשר לעולים מאתיופיה להשתלב בקליטה ישירה בעיר כבר בצעדים הראשונים שלהם בישראל, בדירות חדשות שנשכרו על ידי חברת עמיגור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully