וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הריבית: דירה להשקעה בארצות הברית - האם דווקא עכשיו?

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 16:47

המוכרים נאלצים למכור בשל צורך מידי בהורדת המינוף ויצירת נזילות: "בתקופה זו, על אף אי-הוודאות והאתגרים, נוצרות הזדמנויות עסקיות יוצאות דופן". חברת ההשקעות בנדל"ן Vision & Beyond מנצלת הזדמנויות ומספרת לנו על זה

משקיע נדל"ן להב פיתוח מנהלים. ShutterStock
משקיע נדל"ן להב פיתוח מנהלים/ShutterStock

חברת ההשקעות בנדל"ן Vision & Beyond מנצלת את ההזדמנות בארה"ב ומנהלת מו"מ לרכישת מקבצי דיור (Multifamily) בעלי אופי של 'דיסטרס' - בהן המוכרים נאלצים למכור בשל צורך מידי בהורדת המינוף ויצירת נזילות. הרכישות ישקפו הנחה משמעותית ביחס לשווי הכלכלי העתידי, לאור פוטנציאל ההשבחה והאפסייד.

לדברי הנהלת חברה, דווקא עכשיו זה הזמן לנצל הזדמנויות: השינוי בריבית, עלייה בהוצאות התפעול והסביבה הכלכלית בכלל, מכבידים מאוד על חברות ובעלי נכסים שנטלו הלוואות לצרכי מינוף, ללא תקרות הגנה, ונדרשים כעת להתמודד עם זינוק חד בעלויות החוב לצד קשיי נזילות.

פטר גיזונטרמן, שותף מייסד של קבוצת Vision & Beyond, מסביר "בתקופה זו, על אף אי-הוודאות והאתגרים, נוצרות הזדמנויות עסקיות יוצאות דופן שמאפשרות לנו להגיב ולהשקיע בנכסים איכותיים עם פוטנציאל תשואות גבוהות בראייה ארוכת טווח. היכולות והכישורים המקצועיים שלנו, כחברה המנהלת את כל שרשרת הערך בעסקה, יאפשרו לנו יתרון תחרותי משמעותי".

שוק השכירות האמריקאי ימשיך לפרוח

בימים אלו, מסבירים בחברה, מתחזקים כל התנאים להמשך הפריחה של שוק השכירות בארה"ב, עקב 4 סיבות עיקריות, והן:

חוזה שכירות. ShutterStock
חוזה שכירות/ShutterStock
  • עליית שיעורי הריבית מסיטה לשוק השכירות משקי בית רבים בארה"ב, אשר אין ביכולתם לשאת בתשלומי המשכנתא השוטפים, ובכך תורמת להגברת הביקושים לתחום הפעילות העיקרי בו עוסקת החברה - שוק הדיור להשכרה בארה"ב. בתחום זה, החוזים בענף הדיור להשכרה הם ככלל לשנה אחת בלבד, ללא אופציות או תקופות הארכה, ומהווים הגנה מובנית מפני אינפלציה.
  • עליות הריבית פוגעת מאוד ביכולת האמריקאים לרכוש בית ומאלצת מיליונים להמשיך ולהתגורר בשכירות, רק בשנה האחרונה נדחקו כ-20 מיליון משקי בית מזכאות למשכנתא. תשלומי המשכנתא הממוצעים גדלו באופן ניכר ביחס לגידול בהכנסה ומהווים חסמים למעמד הביניים שאינו יכול לרכוש בית או דירה ונאלץ לגור בשכירות.
  • בעשור האחרון נוצר מחסור של כ-7.8 מיליון דירות אשר משתקף בפער בין הביקוש וההיצע בשוק הדיור. לאור כך שכר הדירה צפוי להמשיך ולטפס גם בשנים הקרובות.
  • גידול מתמשך בגובה החזרי הלוואות סטודנטים (ללימודים) בארה"ב אשר מעכב את רכישת הבתים למגורים ומשאיר רוכשים פוטנציאלים זמן רב יותר בשוק השכירות. חלה עליה של כ-50% בהיקף התשלום החודשי בגין הלוואות סטודנטים בארה"ב במהלך העשור האחרון, נתון אשר פוגע בדירוג האשראי של צעירים ובזכאותם לקבלת משכנתא.
חברת ההשקעות בנדל"ן Vision & Beyond. Abbie Sophia,
חברת ההשקעות בנדל"ן Vision & Beyond/Abbie Sophia

על פעילות החברה

חברת ההשקעות בנדל"ן Vision & Beyond פועלת שנים בתחום מקבצי הדיור במרכז ודרום ארה"ב, בדגש על השקעות בהן קיים פוטנציאל השבחה מהותי בשל יכולת לשפץ את הדירות ו/או בשל ניהול לקוי בנכסים (Value Add).

הפעילות כאמור כוללת איתור, רכישה, ניהול, השכרה והשבחה (באמצעות העלאת דמי השכירות וחיסכון בעלויות התפעול) של מקבצי הדיור. רכישתם של מקבצי דיור מתבצעת בדרך של הקמת שותפויות ייעודיות לצורך ביצוע כל עסקה, יחד עם שותפים אסטרטגיים ופיננסיים שונים מישראל ומארה"ב, המעמידים את עיקר כספי ההשקעה הנדרשים, כאשר החברה משמשת כשותף כללי (GP) וכן משקיעה כשותף מוגבל (LP) בין 10%-20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully